Sprzedaż Watch Dogs 2 poniżej oczekiwań wydawcy, Steep powyżej
Ubisoft podaje wyniki.
Ubisoft podał wyniki finansowe za trzeci kwartał obecnego roku fiskalnego, czyli za okres trzech miesięcy do końca grudnia. Najważniejsza premiera francuskiej firmy w tym czasie - Watch Dogs 2 - poradziła sobie poniżej założeń.
„Debiut mniej dynamiczny od oczekiwań, ale tempo jest teraz pozytywne” - napisano w informacji prasowej, nie podając niestety dokładnych wyników sprzedaży. Podczas konferencji z inwestorami dodano za to, że gra i tak poradziła sobie „dużo lepiej” niż Assassin's Creed Syndicate.
„Nieco lepiej” od prognoz poradziło sobie za to mroźne Steep, a sporym zainteresowaniem cieszą się już wydane produkcje. Ubisoft zapewnia, że miesięczna liczba aktywnych graczy w czasie dziewięciu miesięcy roku fiskalnego (kwiecień-grudzień) jest wyższa o 33 procent od analogicznego okresu w 2015 r.
Wydawca podaje, że strzelanka Rainbow Six Siege to już 15 milionów zarejestrowanych użytkowników, a w sieciowe The Division gra teraz aż o 152 procent więcej osób niż przed łatką 1.4.
Jak informowaliśmy wczoraj, zdecydowano się także kolejne opóźnienie South Park: The Fractured But Whole.
Ogólnie sprzedaż w okresie od początku października do końca grudnia wyniosła 529,9 mln euro, w porównaniu z 561,8 mln euro w tym samym okresie rok temu. Pomogło rekordowe zainteresowanie starszymi produkcjami z katalogu firmy, a treści cyfrowe stanowiły już 34 procent całości.
Dyrektor generalny Yves Guillemot powtórzył, że jego firma kontynuuje transformacje z „jednorazowych” tytułów do tworzenia sieciowych platform, aktualizowanych regularnie przez długie miesiące i lata po debiucie.
Menedżer dodał, że Ubisoft w mniejszym stopniu skupi się także na nowych licencjach, koncentrując się raczej na generowaniu dodatkowych zysków z istniejących serii i dodatków do nich.