Square Enix: Długie cykle produkcyjne są „nieuczciwe” dla graczy
Kluczem częstsza komunikacja.
Po wypracowaniu sporych strat w ostatnim roku fiskalnym, Square Enix ogłasza zmiany w podejściu do produkcji: szersza komunikacja z użytkownikami, więcej gier mobilnych i tytuły dostosowane do gustów graczy w poszczególnych rejonach świata.
- Ważne jest, by dostrzec zmiany w modelach biznesowych i cenach. Uważam, że przejście na tytuły sieciowe i dywersyfikacja źródeł przychodów to klucz. W przyszłości będziemy intensywnie zmierzać w tym kierunku - mówi Yosuke Matsuda, dyrektor zarządzający Square Enix.
Japoński wydawca planuje trzy większe zmiany w filozofii. Firma bierze przykład z inicjatyw, takich jak Kickstarter czy Steam Greenlight i obiecuje częstszą komunikację z graczami jeszcze przed premierą nowych tytułów.
- W modelu, w którym gra powstaje przez długi czas bez wiedzy konsumentów, gdzie produkt dociera do graczy dopiero po premierze i cała inwestycja musi zwrócić się właśnie wtedy, klienci są zmuszani do zbyt długiego oczekiwania, a twórcy rezygnują z szansy na zarobek - tłumaczy Mastuda.
- Można powiedzieć, że zmuszanie klientów do oczekiwania i bazowania, w najlepszym wypadku, na strzępkach informacji, jest nieuczciwe. Musimy zmienić model biznesowy i często informować graczy o postępach w produkcji, starać się, by zrozumieli nasze projekty. Ostatecznie musimy upewnić się, że wydajemy produkt, który spełni ich oczekiwania - dodaje szef Square Enix.
- To właśnie chciałbym osiągnąć w kwestii dużych projektów, powstających przez wiele lat. Nie jest to proste zadanie, ale uważam, że możliwe do wykonania w obecnych warunkach rynkowych.
Pozostałe dwie inicjatywy, jak wyjaśnia Matsuda, polegają na produkowaniu nowych tytułów wysokiej jakości, ale przeznaczonych na urządzenia mobilne. Trzecim pomysłem jest rezygnacja z prób tworzenia gier dla wszystkich użytkowników i koncentracja na poszczególnych gustach w różnych rejonach świata.
Cały dokument z planami Square Enix można znaleźć na oficjalnej stronie firmy. Dzięki, Siliconera.