Skip to main content

Square Enix otwiera inicjatywę Collective dla twórców niezależnych

AKTUALIZACJA: Na początek do dyspozycji twórców oddano marki Gex, Fear Effect i Anachronox.

Aktualizacja: Square Enix ogłosiło na targach GDC Next pierwsze trzy marki, które będą udostępniane twórcom w ramach inicjatywy Collective. To Gex, Fear Effect oraz Anachronox - informuje serwis IGR.

Chętni projektanci będą mogli przedstawić wydawcy swoje projekty związane z wymienionymi wyżej markami. Najlepsze zostaną wyłonione i wezmą udział w głosowaniu na stronie Collective. Zwycięzcy będą mogli uruchomić zbiórkę pieniędzy w serwisie IndieGoGo, zyskają też dodatkowe wsparcie ze strony Square Enix.

Anachronox to turowe RPG sprzed 12 lat, Gex jest serią popularnych w latach 90. gier platformowych, a Fear Effect to cyberpunkowa gra akcji z 1999 roku, nawiązująca do elementów chińskiej mitologii.

*

Oryginalna wiadomość: Square Enix ogłosiło rozpoczęcie współpracy z serwisem IndieGoGo w ramach inicjatywy Collective. Twórcy będą mogli zgłaszać swoje tytuły do wydawcy. Następnie użytkownicy wybiorą najciekawsze ich zdaniem pomysły, które otrzymają wsparcie Square Enix podczas zbiórki pieniędzy na IndieGoGo.

Firma nie będzie finansować produkcji, ale otwiera dla twórców cały katalog klasycznych tytułów od Eidos. Zwycięskie zespoły otrzymają także wsparcie biznesowe przy wycenie projektu oraz pomoc w marketingu.

„Jeśli społeczność wesprze twój projekt, podejmiemy współpracę, by zapewnić graczy, że posiadasz wiedzę i narzędzia do stworzenia planowanego tytułu" - wyjaśnia organizator akcji. „Dodatkowo, nasze doświadczenie wydawnicze pozwoli wycenić, ile pieniędzy będziesz potrzebował na prace."

Użytkownicy Collective będą mieli 28 dni na oddawanie głosów. „Jeśli pomysł otrzyma wystarczające poparcie, sprawdzimy go. Gdy zespół będzie gotowy, otworzymy zbiórkę pieniędzy we współpracy z IndieGoGo."

„Wzrost znaczenia społecznościowych platform finansowania otwiera graczy na nowe możliwości wyboru, a Collective daje użytkownikom także szansę na wyrażenie opinii" - tłumaczy Square Enix. „Ale z zapewnieniem, że przed wpłatą pieniędzy projekt został sprawdzony i otrzymał wsparcie naszego zespołu, by upewnić się, że koncept ma szansę powodzenia i realistyczne założenia budżetowe."

Wydawca nie ujawnił szczegółów, ale można spodziewać się, że otrzyma część zysków z wyprodukowanych w ramach Collective produkcji. Więcej informacji poznamy na konferencji GDC Next w listopadzie.

Katalog klasycznych tytułów Eidos Interactive obejmuje między innymi Urban Chaos, Freedom Fighters czy Fear Effect.

Zobacz także