Skip to main content

Square Enix przeczy samemu sobie i chce otwierać nowe studia

Zmiana zdania.

Square Enix dopiero co zamknęło studio Luminous Productions po nieudanej premierze Forspoken, a już teraz japońska korporacja wydaje się iść w zupełnie odwrotnym kierunku, rozważając zakładanie nowych zespołów deweloperskich.

Wieści pochodzą z jednego ze slajdów prezentacji, jaką opublikowano w związku z najnowszym raportem finansowym. Jak wynika z ujawnionych na 30. stronie informacji, firma chce „wzmacniać wewnątrz moce przerobowe”, a środków do realizacji celu jest kilka: zwiększenie zatrudnienia, przejęcia i zakładanie nowych studiów, a także przejmowanie pakietów mniejszościowych w tych istniejących.

Takie założenia wydają się stać w sprzeczności z niedawnym zamknięciem Luminous Productions. Warto jednak pamiętać, że w ten sposób nie utracono pracowników, ponieważ twórcy Final Fantasy 15 i Forspoken zostali po prostu wchłonięci przez szersze struktury Square Enix, do czego doszło 1 maja.

Za największe osiągnięcie studia uznać można zapewne silnik Luminous Engine, choć ten napędził wyłącznie dwie wspomniane produkcje i nie przysłużył się szerszemu Square Enix, pomimo imponujących możliwości. Nie jest obecnie jasne, czy będzie dalej rozwijany - Final Fantasy 16 bazuje już na całkiem nowej technologii.

Raport finansowy ujawnił także znaczny spadek przychodów (o 34 procent) i zysków (o 18 proc.) w dziale gier wideo, co firma tłumaczy między innymi brakiem dużego rozszerzenia dla popularnego Final Fantasy 14. Japońska korporacja spodziewa się, że rok fiskalny będzie już mocniejszy, a wspomniane slajdy poświęcają dużo miejsca na technologię blockchain.

„Pozycja pioniera jest kluczowa do osiągnięcia przytłaczającego sukcesu” - zapewnia jeden z podpunktów. W planach są co najmniej dwie produkcje z NFT, a także dalsze inwestycje na tym polu. Pozostaje życzyć powodzenia.


Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?

Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.

Pobierz darmowy fragment i zamów książkę „Legendy gier wideo” w przedsprzedaży »

Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.

Dowiedz się więcej teraz »

Zobacz także