Square Enix przeczy samemu sobie i chce otwierać nowe studia
Zmiana zdania.
Square Enix dopiero co zamknęło studio Luminous Productions po nieudanej premierze Forspoken, a już teraz japońska korporacja wydaje się iść w zupełnie odwrotnym kierunku, rozważając zakładanie nowych zespołów deweloperskich.
Wieści pochodzą z jednego ze slajdów prezentacji, jaką opublikowano w związku z najnowszym raportem finansowym. Jak wynika z ujawnionych na 30. stronie informacji, firma chce „wzmacniać wewnątrz moce przerobowe”, a środków do realizacji celu jest kilka: zwiększenie zatrudnienia, przejęcia i zakładanie nowych studiów, a także przejmowanie pakietów mniejszościowych w tych istniejących.
Takie założenia wydają się stać w sprzeczności z niedawnym zamknięciem Luminous Productions. Warto jednak pamiętać, że w ten sposób nie utracono pracowników, ponieważ twórcy Final Fantasy 15 i Forspoken zostali po prostu wchłonięci przez szersze struktury Square Enix, do czego doszło 1 maja.
Za największe osiągnięcie studia uznać można zapewne silnik Luminous Engine, choć ten napędził wyłącznie dwie wspomniane produkcje i nie przysłużył się szerszemu Square Enix, pomimo imponujących możliwości. Nie jest obecnie jasne, czy będzie dalej rozwijany - Final Fantasy 16 bazuje już na całkiem nowej technologii.
Raport finansowy ujawnił także znaczny spadek przychodów (o 34 procent) i zysków (o 18 proc.) w dziale gier wideo, co firma tłumaczy między innymi brakiem dużego rozszerzenia dla popularnego Final Fantasy 14. Japońska korporacja spodziewa się, że rok fiskalny będzie już mocniejszy, a wspomniane slajdy poświęcają dużo miejsca na technologię blockchain.
„Pozycja pioniera jest kluczowa do osiągnięcia przytłaczającego sukcesu” - zapewnia jeden z podpunktów. W planach są co najmniej dwie produkcje z NFT, a także dalsze inwestycje na tym polu. Pozostaje życzyć powodzenia.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.