Square Enix przyjmuje pomysły na nowe odsłony Gex, Anachronox
W programie Collective.
Zgodnie z zapowiedziami z 2013 roku, Square Enix rozpoczęło przyjmowanie zgłoszeń twórców niezależnych na nowe odsłony trzech klasycznych licencji: Gex, Fear Effect i Anachronox.
Wydawca dodaje, że nie oczekuje koniecznie zwykłych kontynuacji, ale chętnie przyjrzy się także bardziej kreatywnym propozycjom.
„Jak wyglądałby Gex w formie dwuwymiarowej przygodówki czy turowej strategii?” - zastanawia się firma. „Nie obawiajcie się łączenia gatunków, bądźcie kreatywni.”
Akcja jest częścią programu Collective, działającego od listopada 2013 roku. Inicjatywa funkcjonuje na bazie opinii graczy, którzy wybierają najciekawsze ich zdaniem pomysły na przygotowanej stronie internetowej.
Firma nie będzie finansować produkcji, ale oferuje pomoc podczas zbiórki pieniędzy na Kickstarterze. Zwycięskie zespoły otrzymają także wsparcie biznesowe przy wycenie projektu oraz pomoc w marketingu.
Kontrowersje wywołały jednak pewne zapisy umowy. Square Enix pobiera 5 procent ze zbiórki na Kickstarterze, 10 proc. ewentualnych zysków w przyszłości oraz kolejne 10 proc. za udzielenie licencji.
Collective działa już od ponad roku, pomagając twórcom niezależnym. Dotychczas zaakceptowano 36 pomysłów, lecz tylko trzy udało się sfinansować na Kickstarterze: Black The Fall, Moon Hunters oraz Goetia.
Wydawca zapowiada także, że w przypadku tytułów na bazie Gex, Fear Effect i Anachronox pozostanie bardziej zaangażowany w prace. „Chcemy się upewnić, że wydawana gra jest tym, co zostało obiecane” - napisano w komunikacie.