Square Enix: sprzedaż Tomb Raider miała wynieść 5-6 milionów w pierwszym miesiącu
Firma zakładała także wyższe cele dla Hitmana: Rozgrzeszenie oraz Sleeping Dogs.
Square Enix ujawnił, że oczekiwania odnośnie sprzedaży gry Tomb Raider w pierwszym miesiącu po premierze oscylowały wokół 5-6 milionów kopii. Pod koniec marca firma poinformowała, że wynik na poziomie 3,4 mln jest poniżej zakładanych celów.
Choć liczba 5-6 milionów sztuk może wydawać się wysoka, dla Square Enix były to szacunki ostrożne - „80-90 procent” potencjalnej skali sprzedaży.
Podobnie jak w przypadku Tomb Raider, wysokie były oczekiwania wobec sprzedaży Sleeping Dogs i Hitman: Rozgrzeszenie. W pierwszym przypadku wydawca liczył na 2 do 2,5 mln kopii wobec wyniku na poziomie 1,75 mln. Hitman sprzedał się w nakładzie 3,6 mln egzemplarzy, a Square Enix oczekiwało 4,5 do 5 milionów.
„Włożyliśmy wiele wysiłku w dopracowanie i doskonalenie wszystkich wymienionych tytułów, otrzymując bardzo wysokie oceny na Metacritic” - czytamy w najnowszym raporcie finansowym.
„Jednakże, jesteśmy bardzo rozczarowani, że wysokie oceny nie przełożyły się na konkretne wyniki sprzedaży. W tym aspekcie upatrujemy znaczne wahania, jeśli chodzi o zyski/stratę firmy w stosunku do prognoz.”
Wysokobudżetowe gry, takie jak Tomb Raider czy Hitman: Rozgrzeszenie, muszą sprzedać się od 5 do 10 mln sztuk, by pokryć wszystkie nakłady inwestycyjne i osiągnąć zadowalającą stopę zwrotu - komentował pod koniec marca Billy Pidgeon, uznany analityk branży gier wideo.
Tomb Raider ukazał się 5 marca na PC i konsole w pełnej, polskiej wersji językowej.