Square Enix stawia na jakość. Anulowano projekty za 140 milionów dolarów
Zmiana strategii.
Square Enix chce wydawać mniejszą liczbę gier, ale stawiając na wyższą jakość. W wyniku takich modyfikacji założeń japońska korporacja porzuciła najwyraźniej projekty o łącznej wartości 140 mln dolarów.
Decyzje podjęto najwyraźniej już 27 marca, lecz dopiero teraz pochwalono się wnioskami. Jak napisano, firma „zrewidowała podejście do produkcji gier wysokiej rozdzielczości (HD), z zamiarem bycia bardziej selektywnym podczas alokowania zasobów rozwojowych” - napisano.
Segment „HD” to nieco nietypowe określenie rodem z przeszłości, opisujące cały segment odpowiedzialny właśnie za gry wideo w Square Enix. Japońska korporacja w ojczyźnie działa bowiem także na wielu innych polach, takich jak salony z automatami, manga i książki.
Koszty związane z „porzuceniem treści” wyniosą imponujące 141 milionów dolarów (22,1 mld jenów). Nie podano oczywiście żadnych tytułów i konkretów, lecz w tak dużej kwocie skrywać może się wiele projektów, na różnych etapach prac.
Pierwsze wzmianki o planach na przegląd działalności pojawiły się już w lutym, gdy prezes Takashi Kiryu wyjaśniał, że jego firma „od podstaw przygląda się temu, czym jest struktura organizacyjna i jaki jest najlepszy sposób na wdrożenie produkcji”. Już wtedy zapewniano, że nowe podejście wejdzie w życiu w kwietniu.
Teraz widzimy efekty. Korporacja pod nowym przewodnictwem (Kiryu zastąpił Yosuke Matsudę w ubiegłym roku) chce w mniejszym stopniu korzystać z podwykonawców i zewnętrznych twórców, a bardziej postawić na własne moce przerobowe. Celem jest oczywiście podniesienie zysków - oraz jakości.