Square Enix traci 5 mln dol. w kwartale fiskalnym bez żadnej premiery
Firma księguje 16,2 mln dol. „nadzwyczajnej straty”.
Square Enix wypracowało 5 mln dol. straty w I kwartale fiskalnym tego roku, co stanowi wynik o 75 procent lepszy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Choć w ostatnich trzech miesiącach na rynek nie trafił żaden znaczący tytuł, japońska firma wskazuje na dobre wyniki gier mobilnych i dostępnych z poziomu przeglądarki, zwłaszcza Sengoku IXA i Kaku-San-Sei Million Arthur. Dobrze radzi sobie także dystrybucja cyfrowa.
Poza tymi wynikami, firma zaksięgowała także 16,2 mln dol. „nadzwyczajnej straty”, która nie musi być raportowana, jeśli wynika z nieprzewidzianych okoliczności, takich jak np. trzęsienia ziemi. Sytuacja w Square Enix wygląda jednak inaczej:
„W odpowiedzi na ostatnie zmiany na rynku gier wideo, postanowiliśmy wprowadzić zmiany w polityce wydawniczej i przeprowadzić dokładny przegląd tytułów znajdujących się w produkcji” - napisano w raporcie. Wydawca nie podaje szczegółowo, jakie były efekty „przeglądu”, ale możemy przypuszczać, że skasowano kilka produkcji.
Ogólnie Square Enix spodziewa się wypracować zyski na koniec roku fiskalnego. Firma wyda w najbliższym okresie m.in. Lightning Returns: Final Fantasy XIII, Murdered: Soul Suspect czy Thief, jest też japońskim dystrybutorem Call of Duty: Ghosts.