Square Enix twierdzi, że dynamiczna walka jest odpowiednia dla Final Fantasy XV
„Jest miejsce zarówno dla RPG akcji, jak też tych kładących nacisk na taktykę.”
Shinji Hashimoto, dyrektor marki Final Fantasy, powiedział, że dynamiczna walka - niczym z gier akcji - pasuje do Final Fantasy XV. Jednocześnie zaznaczył, że seria nigdy nie ograniczy się do jednego systemu i zawsze będzie różnorodna.
- Jak pewnie wiecie, w serii Final Fantasy nowa mechanika jest właściwie wprowadzana w każdej części - powiedział przedstawiciel Square Enix w rozmowie z OXM. - Deweloperzy zawsze starają się dopasować najlepszy system do danej gry, a dla Final Fantasy XV wybrano właśnie ten stawiający na akcję, co jednak nie oznacza, że kolejna odsłona będzie podobna.
- Jesteśmy bardzo ciekawi reakcji fanów i ich opinii, po tym jak samodzielnie zapoznają się z tym dynamicznym systemem - dodał Hashimoto.
Zaznaczył także, że na rynku - oraz w obrębie samej serii Final Fantasy - zawsze było i będzie miejsce na różnorodność pod względem mechaniki potyczek.
- Widzę w przyszłości miejsce zarówno dla RPG akcji, jak też tych kładących nacisk na taktykę, z systemem wydawania komend. To nie tak, że w ogóle nie widzimy kolejnych taktycznych odsłon Final Fantasy, po prostu uważamy, że nastawienie na akcję naprawdę pasuje do XV.
Hashimoto podkreślił, że chciał, by kolejna część serii była nieco łatwiejsza, dlatego poprosił zespół deweloperów, by stworzyli elastyczny system poziomów trudności.
- Final Fantasy cały czas ewoluuje, zawsze stwarza nowe wyzwania, a zmiany wprowadzone dla Final Fantasy XV są pozytywne - zakończył.
Final Fantasy XV ma ukazać się na PlayStation 4 i Xbox One, data premiery nie jest jeszcze znana. Będzie to kolejna odsłona popularnej serii japońskich gier RPG. Pierwotnie została zapowiedziana w roku 2006 jako Final Fantasy Versus XIII.