Square Enix wydało swoją pierwszą grę RPG na Apple Watch
Cosmos Rings.
Wygląda na to, że Square Enix nie boi się eksperymentów - japońska firma wydała swoją pierwszą produkcję RPG przeznaczoną na cyfrowe zegarki Apple Watch.
Gra pod tytułem Cosmos Rings - zgodnie z platformową docelową - opowiada o zabawie z czasem, co jest także jedną z kluczowych mechanik rozgrywki, w połączeniu z licznikiem kroków.
Za prace odpowiada Takehiro Ando, czyli producent udanej serii mobilnych RPG o nazwie Chaos Rings, powstałych dzięki współpracy Square Enix i Media.Vision.
Cosmos Rings kosztuje obecnie 6 euro (ok. 26 zł), lecz kwota wkrótce wzrośnie.
Apple Watch z ekranem o rozdzielczości maksymalnie 312×390 i procesorem o mocy 520 MHz nie jest idealnym urządzeniem do produkcji RPG, więc rozgrywka nie jest zbyt rozbudowana.
„Kompletna strata pieniędzy. Pukamy tylko w ekran jak idioci... Albo nie. Pukanie nie ma żadnego wpływu na sukces” - komentuje jeden z użytkowników.
Fabuła Cosmos Rings opowiada o zaginionej bogini. Razem z jej zniknięciem zatrzymał się czas, co sprawiło, że świat stał się „mroczny”. Jak można się domyślać, problem musi rozwiązać gracz.
Rozgrywka polega na walce z pojawiającymi się na ekranie przeciwnikami. Podstawowe ataki - jak wskazuje powyższa recenzja - są automatyczne, ale są też ciosy specjalne.
Można również „cofać czas” poprzez obracanie koronki, a spore znaczenie ma także liczba wykonywanych kroków. Prawie jak Pokemon Go.