Skip to main content

Square Enix zamyka dział Shinra z systemem rozgrywki „w chmurze”

Rewolucja anulowana.

Square Enix nie znalazło wystarczającej liczby inwestorów zainteresowanych działem Shinra Technologies, odpowiedzialnym za przygotowanie systemu transmisji rozgrywki „w chmurze”.

:(

„Kilka oddziałów zależnych firmy postanowiło zakończyć działalność, w wyniku czego poniesiemy nadzwyczajną stratę” - napisano w komunikacie na oficjalnej stronie.

Mowa właśnie o dwóch oddziałach Shinra Technologies - o siedzibie w Nowym Jorku oraz o biurze w Tokio. Straty mają wynieść około 16,8 mln dolarów.

„Starano się pozyskać fundusze na dalsze operacje, od zewnętrznych inwestorów” - czytamy dalej. „STI nie znalazło jednak żadnego obiecującego partnera i postanowiło zakończyć działalność.”

Shinra Technologies ogłoszono na imprezie TGS w 2014 roku, z nazwą nawiązującą do Final Fantasy 7, gdzie głównym bohaterem był Cloud (ang. chmura), walczący ze złą korporacją - The Shinra Electric Power Company.

Pomysł nie był zbyt oryginalny i polegał na uruchamianiu gier na zewnętrznych serwerach rozproszonych, a następnie na przesyłaniu obrazu z rozgrywki na dowolne urządzenie. W ten sposób pominąć można wymagania sprzętowe, ponieważ do graczy trafia tylko wideo.

„Shinra to nie tylko przyszłość, ale technologiczny przełom, który pchnie rynek do przodu” - zapowiadano szumnie.

Zobacz na YouTube

Zobacz także