Square Enix zamyka dział Shinra z systemem rozgrywki „w chmurze”
Rewolucja anulowana.
Square Enix nie znalazło wystarczającej liczby inwestorów zainteresowanych działem Shinra Technologies, odpowiedzialnym za przygotowanie systemu transmisji rozgrywki „w chmurze”.
„Kilka oddziałów zależnych firmy postanowiło zakończyć działalność, w wyniku czego poniesiemy nadzwyczajną stratę” - napisano w komunikacie na oficjalnej stronie.
Mowa właśnie o dwóch oddziałach Shinra Technologies - o siedzibie w Nowym Jorku oraz o biurze w Tokio. Straty mają wynieść około 16,8 mln dolarów.
„Starano się pozyskać fundusze na dalsze operacje, od zewnętrznych inwestorów” - czytamy dalej. „STI nie znalazło jednak żadnego obiecującego partnera i postanowiło zakończyć działalność.”
Shinra Technologies ogłoszono na imprezie TGS w 2014 roku, z nazwą nawiązującą do Final Fantasy 7, gdzie głównym bohaterem był Cloud (ang. chmura), walczący ze złą korporacją - The Shinra Electric Power Company.
Pomysł nie był zbyt oryginalny i polegał na uruchamianiu gier na zewnętrznych serwerach rozproszonych, a następnie na przesyłaniu obrazu z rozgrywki na dowolne urządzenie. W ten sposób pominąć można wymagania sprzętowe, ponieważ do graczy trafia tylko wideo.
„Shinra to nie tylko przyszłość, ale technologiczny przełom, który pchnie rynek do przodu” - zapowiadano szumnie.