Square Enix zmienia strategię tworzenia gier. Mają być jeszcze lepsze
Tytuły AAA to priorytet.
Japońskie Square Enix zamierza przyjąć nową strategię tworzenia gier, by zaoferować graczom produkcje jeszcze wyższej jakości. Niedoprecyzowane zmiany mają wejść w życie niedługo, bo już wiosną tego roku.
Takie zapewnienia przekazał Takashi Kiryu - szef firmy - podczas spotkania podsumowującego wyniki finansowe z zeszłego roku. Jak podaje brytyjski Eurogamer, nowa strategia zostanie wdrożona już w kwietniu, a więc w pierwszym miesiącu nowego roku fiskalnego.
Szczegóły planu nie są jeszcze do końca znane. Jak czytamy, Kiryu wspomniał o ograniczaniu outsourcingu (oddawania części obowiązków zewnętrznym firmom) oraz o koncentrowaniu się przede wszystkim na dużych grach tworzonych wewnątrz studia.
Wygląda na to, że wysokobudżetowe gry AAA, takie jak pełnoprawne odsłony serii Final Fantasy staną się punktem numer jeden na liście priorytetów Square Enix. Takashi Kiryu rządzi firmą od niedawna - stery objął w czerwcu zeszłego roku - ale to nie pierwszy raz, gdy wspomina o zmianie strategii.
„Widzę duże możliwości poprawy naszych zysków operacyjnych i chciałbym zacząć od pracy głównie nad naszymi grami HD” - mówił inwestorom w zeszłym roku. „Ponadto, zamiast wyłącznie próbować tworzyć zupełnie nowe marki, zamierzamy przyjąć bardziej zniuansowane podejście do inwestycji, w którym identyfikować będziemy istniejące marki z potencjałem na podniesienie ich do statusu AAA”.
W dużym skrócie: przyszłość Square Enix stoi najwyraźniej pod znakiem wysokobudżetowych odsłon znanych serii, a nie nowych IP. Nie bez znaczenia w tym temacie pozostała zapewne rozczarowująca sprzedaż Final Fantasy 16. Wtedy winę zrzucono na problemy z dostępnością PlayStation 5, ale dziś taki argument nie miałby już większego sensu. Kolejną dużą premierą Square Enix będzie Final Fantasy 7 Rebirth, zaplanowane na 29 lutego.