Skip to main content

Śródziemie: Cień Wojny - Bez zaproszenia, Wybrańcy

Akt II. Misje i zadania główne w Seregost.

Kontynuujemy drugi akt gry, gdzie po zdobyciu twierdzy w Nurnen i wykonaniu kilku krótszych misji mogliśmy przenieść się do nowego regionu, Seregost. Pamiętaj, że dopiero teraz istnieje możliwość powrotu do dwóch pierwszych lokacji.

Na razie jednak skupiamy się na tym, co ma do zaoferowania czwarta lokacja. W tym celu przedstawiamy opisy dwóch zadań dostępnych tu zaraz po rozpoczęciu tej części gry:

  • Bez zaproszenia (1)
  • Wybrańcy (2).

Misja: Bez zaproszenia

Orkowie wciąż świętują zdobycie Minas Ithil, co możemy wykorzystać na naszą korzyść. Przed rozpoczęciem zadania upewnij się, że masz wykupioną umiejętność Nitki trucizny, należącą do grupy Drapieżnik (a nie, jak mogłoby się wydawać, Z dystansu).

Dzięki niej będziesz mógł zatruwać beczki z grogiem, a więc napitkiem orków, na odległość. Wystarczy wówczas, że łukiem wycelujesz w beczkę (nawet z dużej odległości!), a następnie naciśniesz ∆ / Y na padzie.

Po aktywacji misji i dotarciu we wskazane miejsce skryj się w jakichś krzakach lub wespnij się na dach i nie pozwól, aby zauważyli cię przeciwnicy, dzięki czemu zrealizujesz dodatkowy cel i będziesz mógł liczyć na bonusowe nagrody.

Jeśli nie posiadasz wspomnianej wyżej umiejętności, beczki będziesz musiał zatruwać po zbliżeniu się do nich, co znacznie utrudni zrealizowanie dodatkowego celu, czyli nie wykrycie głównego bohatera.

Po zatruciu pięciu beczek z grogiem musisz ukryć się w dowolnych zaroślach, aby zaczekać na wrogiego kapitana. Pojawi się po chwili - będzie to Mozu Podpalacz na zaledwie 18 poziomie doświadczenia. Walka z nim nie powinna być zbyt trudna, o ile będziesz trzymał go na dystans. Przeciwnik jest podatny na ataki z dystansu.

Potyczkę utrudniać będzie całkiem pokaźny oddział orków. Warto zająć się nimi w tak zwanym międzyczasie. Pamiętaj, że jeśli osłabisz głównego przeciwnika dostatecznie mocno, będziesz mógł zdominować kapitana, kończąc tym samym zadanie, bez konieczności zabijania go. Jeśli wcześniej, podczas zatruwania beczek, nie dałeś się wykryć, otrzymasz bonusowy klejnot.


Misja: Wybrańcy

Czas na powrót do wątku Eltariel. Nieopodal miejsca, gdzie rozpoczynaliśmy zadanie opisywane wyżej, rozpoczniesz także tę misję. Po aktywacji udaj się nieopodal, gdzie spotkasz się z kobietą i wspólnie docieramy do obozu orków.

Pierwsza wytyczna jest bardzo prosta - musisz pokonać dziewięciu oznaczonych przeciwników na zielonym obszarze obozowiska. Gdy tylko to zrobisz, udaj się na oznaczoną pozycję, gdzie rozpocznie się proces odpierania ataku nadciągających grup nieprzyjaciół. Na początku rozpocznij ostrzał z łuku w kierunku orków nadchodzących z widocznej na poniższym obrazku doliny.

Ostrzeliwuj przeciwników, cały czas zmierzając w ich stronę.

Dodatkowym celem w tym zadaniu jest pokonanie większej liczby orków, niż Eltariel, ale na pewno nie uda ci się to korzystając tylko z łuku. Musisz więc wyjść naprzeciw falom, które będą pojawiać się w dolinie. W pewnym momencie jeden z przeciwników zostanie oznaczony jako posłaniec - przesłuchaj go.

Pokonaj pozostałych wrogów, a następnie zmierzaj do kolejnego miejsca, gdzie oznaczeni będą kapitanowie. Jest ich aż trzech, z czego najsilniejszy jest na 25 poziomie doświadczenia. Zanim rozpoczniesz z nimi walkę, możesz uwolnić karagora z klatki po lewej stronie.



Jeśli posiadasz umiejętność ich dominacji, możesz wskoczyć na jego grzbiet i w ten sposób ułatwić sobie nieco walkę.

Pamiętaj, że gdy osłabisz jednego z kapitanów dostatecznie mocno, możesz go zdominować i kazać walczyć przy twoim boku. Dzięki temu pokonanie pozostałych dwóch powinno być już czystą formalnością. Po animacji misja zakończy się.

Zobacz także