Skip to main content

Śródziemie: Cień Wojny - Dzika natura, Pierścień Władzy

Akt II. Misje i zadania główne w Nurnen.

Wraz dotarciem do Nurnen rozpoczął się drugi akt gry, w którym kontynuujemy przygody i ścieramy się z coraz silniejszymi przeciwnikami.

Zanim jednak rzucisz się w wir fabuły, polecamy eksplorację mapy Nurnen, celem zdobycia dodatkowego doświadczenia i odblokowania przydanych umiejętności. Możesz rozpocząć od któregokolwiek z dwóch opisywanych niżej zadań.

  • Dzika natura (1)
  • Pierścień Władzy (2)

Misja: Dzika natura

Udajemy się do lasu Nurnen, gdzie badamy tajemnicę dziwnej, kuszącej muzyki. Po aktywowaniu zadania i krótkiej animacji, w której z lasu uciekają orkowie, wchodzimy przez bramę i kierujemy się w stronę znacznika. Podchodzimy do uwięzionego w cierniach uruka i przesłuchujemy go, dzięki czemu poznajemy urywki z jego wspomnień sprzed uwięzienia.

Podążamy świetlistą ścieżką, po drodze eliminując napotykanych przeciwników różnego typu. Przesłuchujemy kolejnego uwięzionego uruka i kontynuujemy podświetloną ścieżką do jeszcze jednego przeciwnika. Także go przesłuchujemy.

Ścieżka nie będzie pokazana na minimapie, ale wystarczy podążać za podświetloną mgłą.

Po zdobyciu wspomnień przyglądamy się wielkiemu drzewu przed nami, rozpoczynając tym samym przerywnik filmowy, w którym zmaterializuje się strażniczka dziczy, duch lasu Carnan. Na początku starcia po prostu naciskaj wyświetlane na ekranie przyciski, a także wykorzystaj broń dystansową, aby zadać pięć ataków prosto w głowę przeciwnika.

Gdy już ci się to uda, na arenie pojawi się kolejny potwór. Będzie to nowy typ przeciwnika, graug żywiołów, który jest podatny na ataki podczas ryczenia. Wówczas strzel mu bronią dystansową w głowę.

Gdy przy przeciwniku zauważysz ikonę ataku lub kontry, błyskawicznie wykonaj unik lub kontratak.

Chociaż olbrzymi przeciwnik będzie preferował walkę na dystans, czasami będzie rzucał się za tobą w pościg. Wówczas zacznij uciekać i wykonuj uniki. Gdy zabraknie ci strzał, koniecznie rozejrzyj się za nimi w najbliższej okolicy. Celuj w głowę nieprzyjaciela, a po kilkunastu celnych strzałach, graug żywiołów powinien paść trupem.

Tym razem duch zmaterializuje się w postaci latającego smoka, którego również musisz zgładzić. Z podobnymi przeciwnikami przyszło ci już walczyć wcześniej, dlatego potyczka powinna być znacznie prostsza od tej z graugiem. Od czasu do czasu będziesz również musiał wciskać wyświetlane na ekranie przyciski, aby uniknąć bardzo niebezpiecznych ataków. Po zgładzeniu ducha misja dobiegnie końca.


Misja: Pierścień Władzy

Punkt startowy misji znajduje się na wysokiej, drewnianej wieży. Po animacji wprowadzającej, w której poznamy kapitanów na dziewiętnastym poziomie, ale jeden z nich zginie, odblokujemy umiejętność Zdominuj kapitana. Dzięki niej będziesz mógł werbować kapitanów na swoich popleczników.

W tym celu musisz go pobić na tyle mocno, aż zostanie złamany. Wówczas przytrzymaj przez dłuższy czas przycisk dominacji, aby zwerbować przeciwnika. Rozpocznij testowanie nowej umiejętności od kapitana na arenie. Zeskakujemy niżej i rozpoczynamy walkę, w miarę możliwości pozbywając się najpierw słabszych nieprzyjaciół.

Pamiętaj, aby w ferworze walki nie zabić kapitana, ale tylko dostatecznie go zranić, a następnie zdominować.

Podczas walki wróg będzie dysponował kilkoma rodzajami ataków, od których będziesz mógł uciekać na różny sposób. Gra wynagrodzi cię dodatkowymi monetami, jeśli trzykrotnie prześlizgniesz się pomiędzy nogami kapitana, unikając tym samym jego niebezpiecznych ataków.



Gdy na arenie zostaniesz sam na sam z kapitanem, osłabisz go i zdominujesz, wciśnij przycisk X/A, aby zwerbować go do świetlistej armii. Przeciwnik nie będzie już stanowił zagrożenia, ale stanie się naszym wspólnikiem, którego możemy przyzwać w ramach użycia popleczników.

Po przyjemnej pogawędce misja dobiegnie końca. Tym samym odblokujesz możliwość pokonania naczelnika i zdobycia fortecy w Nurnen. Do tego będzie ci jednak potrzebna większa grupa zwerbowanych kapitanów.

Zobacz także