Śródziemie: Cień Wojny - pierwszy gameplay
16 minut akcji.
Zgodnie z zapowiedziami, Warner Bros. Interactive przygotowało nowy zwiastun gry akcji Śródziemie: Cień Wojny, oferując pierwsze spojrzenie na gameplay w sequelu produkcji z 2014 roku.
Materiał wideo prezentuje nowe elementy, w tym możliwość przemieszczania się na latających bestiach. Jest też współpraca ze zniewolonymi orkami, które posłużą jako żołnierze w budowanej przez głównego bohatera - Taliona - armii.
Przedstawiona akcja toczy się na wiele godzin po rozpoczęciu kampanii. Otrzymujemy między innymi spojrzenie na mapę Mordoru, a także na zmodyfikowany system Nemezis, odpowiedzialny teraz za dużo więcej elementów rozgrywki, nie tylko za hierarchię orków.
W pierwszej części odwiedziliśmy dwa regiony, lecz teraz świat produkcji podzielono na wiele różnorodnych stref, każda z własną armią, strukturą, misjami, siłami i fortecami do przejęcia.
Rozbudowany trailer skupia się na mroźnym obszarze o nazwie Seregost, gdzie Talion musi pokonać niejakiego Ur-Hakona, władcę smoków. Ciekawostką jest system towarzyszy, których dobieramy przed rozpoczęciem zadania zgodnie z preferowanymi umiejętnościami: szarżowaniem przez ogień artylerii czy przebijaniem się przez fortyfikacje.
Podczas obfitującego w akcję szturmu widzimy sporo nowych jednostek, w tym nekromantę czy mobilną balistę. Celem jest przedarcie się przez główną bramę fortecy. Walczymy z wykorzystaniem znanego systemu walki, przypominającego ten z serii Batman Arkham. Nie brakuje też skradania, cichego eliminowania wrogów i wykorzystywania elementów otoczenia.
Zobacz: Śródziemie: Cień Wojny - Poradnik, Solucja
W Śródziemiu: Cień Wojny znacznie rozszerzono także system ekwipunku, więc gracze będą mogli wybierać spośród setek generowanych losowo elementów opancerzenia czy uzbrojenia, porównując statystyki czy specjalne właściwości - niczym w grze RPG.
Po przedarciu się przez kilka faz oblężenia Talion zasiada w końcu na grzebiecie smoka, siejąc zniszczenie z powietrza i plując ogniem, gdzie popadnie - docelowo na przeciwników.
Zwieńczeniem ataku jest potyczka z bossem, czyli wspominanym Ur-Hakonem. Ten dysponuje całkiem interesującym miotaczem ognia. Przejęcie fortecy potęguje dostępne siły i zasoby „ludzkie”, ale udostępnia także kolejną bazę, gdzie możemy trenować żołnierzy i szykować następne oblężenie - ale także obronę przez kontratakiem Saurona.
Rozbudowany system Nemezis sprawia, że kluczowe elementy prezentowanej potyczki - jak główny boss czy zabierani na misję towarzysze - są unikatowe i nie powtórzą się podczas naszej własnej kampanii.
Śródziemie: Cień Wojny debiutuje 25 sierpnia na PC, PS4 i Xbox One.
Za prace ponownie odpowiada studio Monolith Productions. Gra opowie historię powrotu Taliona i Celebrimbora, których zadaniem będzie teraz dostanie się za linię wroga w Mordorze, by stworzyć armię i wyruszyć z całą potęgą na Czarnego Władcę, Saurona.
Jak zapewniają twórcy, gracze otrzymają nowy Pierścień Władzy i staną do walki z najpotężniejszymi przeciwnikami, w tym z samym Sauronem i jego Upiorami Pierścienia, w „monumentalnej” bitwie o Śródziemie.
Powróci znany z poprzedniej części system Nemezis, pozwalający przejmować kontrolę nad pokonanymi przeciwnikami. Mechanizm ma wpływ teraz na cały świat, gdzie otoczenie i postacie kształtowane są przez podejmowane działania i decyzje.