Skip to main content

Śródziemie: Cień Wojny - Posterunek (misje rywalizacyjne)

Zadanie poboczne typu Posterunek.

Nie tylko głównymi misjami, znajdźkami i sekretami żyje Śródziemie: Cień Wojny. W każdym istniejącym regionie dostępne są także zadania poboczne różnego typu, które warto wykonywać choćby ze względu na dodatkowe i często bardzo pomocne bonusy.

Oto potencjalne nagrody, które możesz otrzymać po ukończeniu misji pobocznej typu Posterunek, należącej do grupy zadań rywalizacyjnych:

  • punkty doświadczenia: zawsze
  • różnego typu klejnoty: na początku rzadko, w dalszych etapach dość często
  • broń lub ekwipunek: zawsze, ze względu na pokonanie kapitana
  • miriany (waluta w grze): bardzo często, głównie upuszczana przez większych przeciwników.
Listę dostępnych zadań typu Posterunek możesz wywołać w każdym momencie z poziomu menu. Na małej mapie po prawej stronie zauważysz także miejsce rozpoczęcia misji pobocznej.

Założenia misji typu Posterunek są bardzo proste. Początkowo, gdy po raz pierwszy trafisz do nowego regionu i otworzysz mapę, zauważysz na niej fragmenty podświetlone na pomarańczowy kolor. W takich miejscach roi się od przeciwników, a im później odkrywane lokacje, tym trudniejsi do pokonania wrogowie się tam znajdują.

Każdy posterunek chroniony jest także przez któregoś z kapitanów, ale spotkanie go w tym miejscu w klasyczny sposób jest niemożliwe. Kapitanowie dowodzący danym miejscem pozostają zwykle w ukryciu, a więc jeśli chcemy ich wywabić, musimy rozpocząć misję opisywanego typu.

Po aktywowaniu misji musimy spełnić określony warunek, aby kapitan zechciał pojawić się na terenie posterunku.

Podążamy więc do znacznika zadania, który zawsze znajduje się nieopodal pomarańczowej strefy, przy jej granicy. Aktywujemy zadanie, po czym następuje wprowadzenie. Możemy zapoznać się z podobizną kapitana, który sprawuje kontrolę nad danym posterunkiem.

Pod jego imieniem zauważysz także wytyczną (1), którą musisz spełnić, aby kapitan zechciał pojawić się na wyznaczonym terenie. Wymagania mogą być przeróżne, ale prawie zawsze sprowadzają się do konieczności zabicia danej liczby wrogów, chociaż często tylko w wyznaczony sposób lub w określonym czasie (2).

W tym przypadku po pierwszym cichym zabójstwie uruchamia się licznik czasu. Gdy zabraknie nam sekund, będziemy musieli zaczynać wywabianie kapitana od początku.

Przykładowo: w dolnej części mapy Nurnen znajduje się posterunek, który jest dowodzony przez niejakiego Tarz Klucznika. Pod jego imieniem zostajemy poinformowani, że musimy zabijać wrogów z ukrycia w krótkich odstępach czasu. Możesz zauważyć także dodatkowy cel. Jeśli go spełnisz, otrzymasz jedną nagrodę więcej.

Tyczy się to zabójstw po zakradnięciu za plecy przeciwnika i takim go zlikwidowaniu, żeby nie odkrył wcześniej naszej obecności. Co ciekawe, nie są zaliczane tutaj zabójstwa przy użyciu choćby łuku lub innej broni dystansowej. Wraz z pierwszym zabójstwem uruchomi się - w tym przypadku - licznik odmierzający czas.

W trakcie zaledwie jednej minuty musimy w cichy sposób pozbawić życia aż pięciu wrogów. W takiej sytuacji warto spoglądać na minimapę w lewym dolnym rogu ekranu, aby lokalizować szybko takich nieprzyjaciół, którzy nie znajdują się obok większej grupy wrogów. W ten sposób znacznie zwiększysz szansę na niewykrycie.



Ostatnią fazą odbijania posterunku jest oczywiście walka z kapitanem, której doświadczasz regularnie podczas gry. Po zlikwidowaniu głównego przeciwnika posterunek zostaje przejęty i zamienia swój kolor na mapie na błękitny. Miejsce to jest wówczas niemal pozbawione wrogów, a często pojawiają się w nim twoi sojusznicy.

Do misji typu Posterunek warto podchodzić niemal od razu po odkryciu nowego regionu. Są to zadania dość proste, a jednocześnie oferujące naprawdę wysokie nagrody, co przełoży się na szybszy rozwój postaci i możliwość rozwinięcia różnych umiejętności.

Zobacz także