Śródziemie: Cień Wojny - prolog: Nowy Pierścień
Wprowadzenie do gry i samouczek.
Prolog rozpoczyna się od przypomnienia wydarzeń z pierwszej części, a także animacji wprowadzającej do tegorocznej części gry. Po obejrzeniu filmików przejmujemy kontrolę nad postacią i zauważamy naszą pierwszą wytyczną - odnalezienie Kelebrimbora. Początkowe przemierzanie krainy to rodzaj samouczka.
Wykonujemy zatem polecenia wyświetlane na ekranie, rozpoczynając od skradania (R2 / RT) i zlikwidowania dwóch przeciwników przed nami. Do drugiego z nich musisz zeskoczyć na niższą platformę. Obu nieprzyjaciół likwidujemy po cichu, po czym ruszamy naprzód.
Znajdując się w miejscu na poniższym obrazku nie musimy iść oczywistą drogą z prawej strony, ale warto przejść po linach z lewej, aby wciąż nie zostać wykrytym. Najbliższego wroga możemy chwycić (R1 / RB) i zrzucić go w przepaść.
Okoliczne platformy mają po kilku strażników na każdej, a więc stanowią dobrą arenę treningową do poznania podstawowych ciosów. Nie będziesz tam zbyt mocno zagrożony, a zlikwidowanie jednego wroga nie zaalarmuje pozostałych, chyba że znajdują się stosunkowo blisko - w zasięgu wzroku lub usłyszą walkę.
Następnie przeskakujemy nad niewielką przepaścią i eksterminujemy kolejnych, kontynuując swoją podróż po kolejnych linach. Kierujemy się w stronę żółtego znacznika misji, likwidując napotykane zagrożenie. W końcu będziesz musiał zeskoczyć na poziom ziemi, gdzie czeka cię potyczka z większą liczbą wrogów.
Po uspokojeniu sytuacji zmierzamy dalej, w kierunku kopalni. Zabijamy kilka pająków i przeciskamy się przez wąską szparę w skale, po czym uruchamia się animacja, w której zapoznajemy się z duchem Kelebrimbora.
- Spis treści: Śródziemie: Cień Wojny - Poradnik, Solucja
- Następnie: Śródziemie: Cień Wojny - Oblężenie Minas Ithil, Drużyna
Musimy pokonać tajemniczą kobietę, Szelobę, która potrafi zamieniać się w wielkiego pająka. Co ciekawe, Talion zamiast walczyć, postanawia oddać upiorowi pierścień. Dowiadujemy się przy tym o wizji Szeloby i postanawiamy sprawdzić jak bardzo prawdziwa jest. Tym samym kończy się bardzo krótki prolog i rozpoczyna pierwszy akt gry.