Skip to main content

Śródziemie: Cień Wojny - umiejętności i ulepszenia: jeździec

Ulepszenia dla fanów jazdy wierzchem i dominacji zwierząt.

Z racji tego, że lokacje w grze nie należą do największych, a sam główny bohater potrafi poruszać się bardzo szybko, nie potrzebujemy wierzchowca tylko do poruszania się. Oczywiście, jeśli gracz sobie tego zażyczy, może wykorzystać zwierzę w ten sposób. Jeździeckie umiejętności służą jednak przede wszystkim do walki.

Przyzywane, wcześniej zdominowane, zwierzęta potrafią walczyć u naszego boku. Gdy je dosiądziemy i aktywujemy specjalne ulepszenia, możemy także błyskawicznie likwidować wrogów z zaskoczenia, gdy ci zupełnie się nas nie spodziewają. Umiejętności jeździeckie mogą być pomocne, ale z pewnością nie należą do najefektywniejszych w grze.

Większość umiejętności ma tylko dwa dostępne ulepszenia, ale pamiętaj, że tylko jedno z nich może być aktywne w jednym momencie. Wiele z umiejętności będzie odblokowanych dopiero po uzyskaniu danego poziomu doświadczenia.


Jeździec karagorów - przytrzymaj ○/B, by zdominować i dosiąść złamanego karagora oznaczonego zieloną ikoną.

  • Piorunujący atak - pożeranie (R2+□ / RT+X) wrogów z ukrycia przywraca karagorowi więcej życia.
  • Zwierzęcy szał - możesz dokonać egzekucji (∆+○ / Y+B) lub zawyć (□+X / X+A), by przywołać więcej karagorów, nawet jeśli nie masz pełnego paska mocy. Pochłonie to w zamian część punktów życia twojego wierzchowca.
Umiejętności: Jeździec - Śródziemie: Cień Wojny.

Jeździec graugów - przytrzymaj ○ / B, by zdominować i dosiąść złamanego grauga.

  • Pożerająca siła - egzekucje dokonywane, gdy dosiadasz grauga, ∆+○ / Y+B przywracają więcej życia twojemu graugowi.
  • Wściekły atak - ataki podstawowe grauga dodają więcej punktów mocy.

Wezwanie wierzchowca - naciśnij D-pad ←, aby wezwać zdominowanego karagora. Naciśnij jeszcze raz, aby rozkazać karagorowi zaatakować wybranych wrogów. Przytrzymaj, aby odprawić karagora.

  • Dziki karagor - pozwala wezwać dzikiego karagora.
  • Wezwanie grauga - pozwala wezwać grauga.
  • Smocza pieśń - pozwala wezwać draka.

Jeździec cienia - przytrzymaj L2+○ / LT+B, aby natychmiast dosiąść złamanego karagora, grauga lub draka (umiejętność „smoczy jeździec” musi być odblokowana) za pomocą mrocznego ciosu.

  • Tańczący z karagorami - pozwala dosiąść niezłamanych karagorów za pomocą mrocznego ciosu.
  • Samiec alfa - dosiadanie złamanego karagora za pomocą mrocznego ciosu sprawia, że wszystkie pobliskie karagory zostaną zdominowane.

Zobacz też:


Smoczy jeździec - przytrzymaj ○/B, by zdominować i dosiąść złamanego draka.

  • Żelazne łuski - twój drak otrzymuje znacznie mniejsze obrażenia.
  • Wzbierający szał - twój drak może splunąć kulą ognia (L2+R1 / LT+RB), nawet jeśli nie masz pełnego paska mocy. Pochłonie to w zamian część punktów życia twojego wierzchowca.

Zobacz także