Stadia Google: porównanie opóźnienia z Xbox One X i PC
Szczegółowy test.
Nasi koledzy z brytyjskiej redakcji Digital Foundry mieli już okazję sprawdzić Stadia - nową platformę streamingową Google dla graczy. Oprócz analizy jakości grafiki, przeprowadzono też testy opóźnień, porównując wyniki z Xbox One X i PC.
Dziennikarze wykonali próbę na Assassin's Creed Odyssey, uruchomionym na Pixelbook (laptop Google z systemem Chrome OS). Dostęp do sieci zapewniło Google - nie wiadomo, jaką prędkość miało łącze.
Wartości opóźnień (w milisekundach) wyglądają następująco:
- Google Stadia: 166 ms
- PC (30 FPS): 112 ms
- PC (60 FPS): 79 ms
- Xbox One X: 145 ms
Z testów wynika, że opóźnienie podczas gry na Stadia jest o ponad 20 milisekund większe niż w przypadku Xbox One X. Platforma Google osiąga też dwa razy gorszy wynik niż PC, który uruchomi grę w 60 klatkach na sekundę.
Warto również przytoczyć wypowiedź dziennikarza GameSpot, który opisał wrażenia dotyczące opóźnień w Doom (z 2016 roku) uruchomionym na Stadia.
„Input lag był najgorszym aspektem mojej rozgrywki w Doom. Nietrudno było zauważyć opóźnienia podczas korzystania z myszki. Celownik śledził ruchy z delikatnym opóźnieniem, ale w takiej szybkiej strzelance to może być bardzo niepożądana cecha”.
Dziennikarz twierdzi, że granie kontrolerem niweluje nieco problem (szczególnie w Assassin's Creed Odyssey), ale opóźnienie wciąż jest odczuwalne.
Źródło: GameSpot
Stadia od Google - najważniejsze informacje:
- Stadia to platforma dla graczy od Google, premiera w 2019 roku
- Stadia Google: szybkie porównanie grafiki z PC i Xbox One
- Stadia: spojrzenie na nowy pad od Google
- Stadia zapewnia większą moc niż PS4 Pro i Xbox One X razem wzięte - twierdzi Google
- Google będzie tworzyć gry na platformę Stadia