Skip to main content

Stadia Google: porównanie opóźnienia z Xbox One X i PC

Szczegółowy test.

Nasi koledzy z brytyjskiej redakcji Digital Foundry mieli już okazję sprawdzić Stadia - nową platformę streamingową Google dla graczy. Oprócz analizy jakości grafiki, przeprowadzono też testy opóźnień, porównując wyniki z Xbox One X i PC.

Dziennikarze wykonali próbę na Assassin's Creed Odyssey, uruchomionym na Pixelbook (laptop Google z systemem Chrome OS). Dostęp do sieci zapewniło Google - nie wiadomo, jaką prędkość miało łącze.

Wartości opóźnień (w milisekundach) wyglądają następująco:

  • Google Stadia: 166 ms
  • PC (30 FPS): 112 ms
  • PC (60 FPS): 79 ms
  • Xbox One X: 145 ms
Wysokie opóźnienia na nowej usłudze Google to jedna z największych obaw graczy

Z testów wynika, że opóźnienie podczas gry na Stadia jest o ponad 20 milisekund większe niż w przypadku Xbox One X. Platforma Google osiąga też dwa razy gorszy wynik niż PC, który uruchomi grę w 60 klatkach na sekundę.

Warto również przytoczyć wypowiedź dziennikarza GameSpot, który opisał wrażenia dotyczące opóźnień w Doom (z 2016 roku) uruchomionym na Stadia.

„Input lag był najgorszym aspektem mojej rozgrywki w Doom. Nietrudno było zauważyć opóźnienia podczas korzystania z myszki. Celownik śledził ruchy z delikatnym opóźnieniem, ale w takiej szybkiej strzelance to może być bardzo niepożądana cecha”.

Dziennikarz twierdzi, że granie kontrolerem niweluje nieco problem (szczególnie w Assassin's Creed Odyssey), ale opóźnienie wciąż jest odczuwalne.

Zobacz na YouTube

Źródło: GameSpot

Stadia od Google - najważniejsze informacje:

Zobacz także