Stadia Google: szybkie porównanie grafiki z PC i Xbox One X
Jak radzi sobie nowa usługa streamingowa?
Nasi koledzy z brytyjskiej redakcji Digital Foundry przeprowadzili już szczegółową analizę Stadia, czyli platformy dla graczy od Google. Porównano jakość grafiki usługi z obrazem wyświetlanym przez PC i Xbox One X.
W zestawieniu jest też Project Stream, czyli narzędzie, za pomocą którego Google demonstrowało działanie „chmury” w Assassin's Creed Odyssey jeszcze w ubiegłym roku.
Digital Foundry przekonuje, że różnice między Project Stream a finalną wersją - Stadia - są trudne do zauważenia, choć Google wprowadziło kilka poprawek, które w szczególności widać w ruchu.
Dynamiczne sceny mogą powodować na usłudze Stadia zjawisko tzw. bandingu koloru nieba. Sprawia to, że barwa nie jest naturalna, a wyraźnie rozszczepiona. Xbox One X i PC nie wykazują problemu.
Stadia sprawdza się jednak bardzo dobrze w powolnych, mniej dynamicznych scenach - wtedy jakość grafiki jest niemal taka sama, jak na pozostałych testowanych urządzeniach.
Co ciekawe, z analizy wynika, że usługa Google lepiej radzi sobie z wyświetlaniem cieni niż Xbox One X.
Pełny tekst naszego działu Digital Foundry wkrótce.
Stadia od Google - najważniejsze informacje:
- Stadia to platforma dla graczy od Google, premiera w 2019 roku
- Stadia Google: szybkie porównanie grafiki z PC i Xbox One
- Stadia: spojrzenie na nowy pad od Google
- Stadia zapewnia większą moc niż PS4 Pro i Xbox One X razem wzięte - twierdzi Google
- Google będzie tworzyć gry na platformę Stadia