Stalker 2 działa w 60 FPS na Xbox Series X. W grze nie zmienimy trybu grafiki
Niektórzy gracze doświadczyli jednak przycięć obrazu.
Deweloperzy ze studia GSC Game World pojawili się na targach Gamescom w Kolonii, gdzie udostępnili odwiedzającym nowe demo nadchodzącego Stalker 2. Osoby, które mogły już zagrać w tytuł, pozytywnie oceniają wrażenia z rozgrywki, chociaż część zwraca uwagę, że optymalizacja wymaga poprawek.
W tytuł miał okazję zagrać już między innymi John Linneman z redakcji Digital Foundry. Dziennikarz stwierdził w mediach społecznościowych, że demo zrobiło na nim wrażenie, oferując „zaskakująco dobrą” jakość grafiki przy 60 klatkach na sekundę. To także jedyny tryb graficzny w wersji konsolowej, także osoby preferujące wyższą rozdzielczość i jakość oprawy kosztem ograniczenia liczby klatek mogą poczuć się rozczarowane.
Z drugiej jednak strony, jak informuje serwis GameRant, inne osoby testujące grę miały mniej pozytywne wrażenia. Jeden z gości targów zwrócił uwagę na „dziwne błędy” podczas zabawy oraz „częste przycinanie gry przy doczytywaniu terenu”, przez co finalnie był zawiedziony rozgrywką. Niestety nie mamy informacji na temat tego, jak prezentuje się wydanie pecetowe gry, które też było możliwe do ogrania na stoisku dewelopera, ani port na Xbox Series S.
Przypomnijmy, że aktualna data premiery gry po kilku przesunięciach wyznaczona została na 20 listopada. Gra ma zadebiutować jako produkcja ekskluzywna na Xbox Series X/S oraz komputerach osobistych. Tytuł będzie od dnia premiery dostępny w bibliotece usługi Game Pass. Według nieoficjalnych informacji tytuł z czasem trafi też na platformę PlayStation 5.
Akcja gry rozgrywa się najprawdopodobniej po wydarzeniach ze Stalker: Zew Prypeci. Wcielamy się w najemnika o pseudonimie Skif, wykonującego różnorodne zlecenia na terenie Zony. Twórcy obiecują, że tym razem zamiast pół-otwartych stref, gracz będzie mógł swobodnie eksplorować cały teren strefy wykluczenia, w tym powrócić do lokacji znanych z poprzednich odsłon cyklu.