Skip to main content

Stalker 2 - Ekstremalna prostota, Zaległa wizyta, Kuźnia postępu

Trafiamy do placówki IBAOC.

W czasie rozgrywania wątku głównego w grze Stalker 2 trafimy do instytutu IBAOC, gdzie ponownie spotkamy się z doktorem Dalinem. Naukowiec wyjaśni nam cel swoich eksperymentów, podczas gdy Południe będzie przygotowywało atak na ośrodek.


Na tej stronie:


Dotrzyj do IBAOC

Zadanie rozpoczyna się natychmiast po zakończeniu poprzedniego. Po ucieczce z bagien i dotarciu do kolejnego celu głównego odezwą się do nas przez radio Włóczęga i Szrama, którzy skierują nas do pobliskiej stacji leśników. Udajemy się tam i wchodzimy przez otwartą bramę. Przechodzimy przez drzwi po prawej i wchodzimy po schodach.

Jeśli potrzebujemy naprawić sprzęt, to na parterze znajduje się technik, z którego usług możemy skorzystać przed wejściem na piętro. Warto to zrobić, bo przez dłuższy czas nie będziemy mieli okazji spotkać się z kolejnym. Tak czy inaczej, na piętrze rozmawiamy ze Szramą i Włóczęgą.

Po rozmowie na zewnątrz pojawią się Strażnicy i rozpęta się regularna bitwa między nimi, a żołnierzami Iskry. W ramach opcjonalnych celów możemy pomóc jednym albo drugim (decydujemy, zabijając dowolnego strażnika lub stalkera), lub jeśli nie chcemy się mieszać, to po prostu kierujemy się do kolejnego celu misji.

Po dotarciu do budynku instytutu przechodzimy przez bramę i rozmawiamy z żołnierzami. Kiedy nas przepuszczą, udajemy się do głównego budynku w oddali (jeszcze czeka nas jeden punkt kontrolny przy bramie). W środku oglądamy scenkę i przechodzimy przez bramkę.


Dotrzyj do szybu wentylacyjnego

Wewnątrz możemy rozejrzeć się po instytucie i obejrzeć wystawę sprzętu oraz artefaktów. Głównie jednak kierujemy nasze kroki do windy i po otwarciu drzwi kartą kodową wjeżdżamy na piętro. Po dotarciu do apartamentu Dalina kładziemy się na łóżku. Rano wracamy do windy i zjeżdżamy z powrotem na dół. Podążamy za znacznikiem do sali konferencyjnej, gdzie rozmawiamy z naukowcem.

Wychodzimy z sali i kierujemy się na wewnętrzny dziedziniec, po czym skręcamy za nawigacją ścieżką w prawo. Wchodzimy do budynku wyraźnie starszego od reszty kompleksu i rozmawiamy z naukowcem, który wyjdzie nam na spotkanie. Po rozmowie i zbadaniu sytuacji wracamy do beżowych drzwi naprzeciwko wejścia do budynku i wchodzimy po schodach na górę.

Przechodzimy przez laboratorium i kontynuujemy korytarzem, aż dotrzemy do drzwi wyjściowych na końcu. Trafimy na balkon, gdzie schodzimy po małych schodkach i używamy drabiny, aby zejść na ziemię. Następnie kierujemy się do małego budynku na końcu parkingu. Przechodzimy na odgrodzone zaplecze, niszczymy żółte belki i wchodzimy do podziemi. Na dole przechodzimy przez dwie pary metalowych drzwi.

Wejdziemy do dużego szybu wentylacyjnego, gdzie schodzimy po schodach i przechodzimy przez niewielką rurę. Zeskakujemy na balkon, okrążamy rury i schodzimy na sam dół przez otwór w podłodze. Po wylądowaniu w ściekach znajdziemy niski tunel, którym przechodzimy dalej i wchodzimy do dużego pomieszczenia. Uważamy tutaj na stado szczurów, które może szybko pozbawić nas całego zdrowia - najlepiej pozbyć się gryzoni granatem.

Odnajdujemy podwieszoną drabinę. Strzelmy w kłódkę, aby ją opuścić, po czym wspinamy się na górę. Podążamy dalej korytarzem do sali laboratoryjnej. Uważamy tutaj na burera, czyli mutanta władającego mocą telekinezy. Najlepiej po prostu zostawić go w spokoju i schować broń, bo może nam ją wyrwać z rąk, a potem czasem będzie trudno ją znaleźć. Schodzimy po schodach i wchodzimy w korytarz po lewej.

Podążamy korytarzem. Zabijamy mutanta i rozmawiamy z naukowcem, który da nam dostęp do magazynu, a następnie cofamy się kawałek i wchodzimy po klatce schodowej na górę. Przechodzimy korytarzem, zaglądamy opcjonalnie do magazynu, a potem wychodzimy przejściem naprzeciwko. Docierając do kolejnego korytarza, przechodzimy do obszaru treningowego Straży.


Program Strażnik: zawory, zagadka z przyciskami

Kierujemy się na dół. W pierwszym pomieszczeniu musimy po prostu przejść do końca toru przeszkód, uważając na anomalie po drodze. Dotrzemy do pokoju z czterema przyciskami, które musimy wcisnąć w odpowiedniej kolejności. Prawidłowy wzór to, poczynając od lewej: zewnętrzny z lewej, środkowy z prawej, zewnętrzny z prawej i środkowy z lewej. Otworzą się drzwi, którymi idziemy dalej do pomieszczenia, w którym czeka nas walka z Pijawką. Drzwi się nie otworzą, dopóki jej nie zabijemy.

Kolejne pomieszczenie wypełnione jest trującym gazem. Aby się uwolnić, musimy przekręcić dwa zawory. Pierwszy jest dość dobrze widoczny mniej-więcej na środku pomieszczenia, natomiast drugi jest nieco ukryty. Po zakręceniu pierwszego zaworu odwracamy się w stronę drzwi, którymi tu weszliśmy i spoglądamy w stronę rur - zawór będzie pod sufitem. Aby się do niego dostać, musimy przejść po kładce i wejść po niewielkiej drabinie na końcu. Teraz możemy wyjść kolejnymi drzwiami.

W ten sposób przeszliśmy przez obszar treningowy. Przechodzimy przez szatnię i wychodzimy z powrotem na kolejny korytarz, którym podążamy prosto. Trafimy z powrotem do sali z burerem, a przed nami zobaczymy anomalię przestrzenną. Wchodzimy w nią, aby kontynuować. Pojawimy się w starym tunelu, gdzie podążamy za znacznikiem. Za szybą zobaczymy Hermanna, który otworzy nam drzwi po prawej.

Podążamy zniszczonym fragmentem laboratorium, aż spotkamy się z naukowcem. Rozmawiamy z nim, po czym wskakujemy w kolejną anomalię. Ta przeniesie nas w dwa miejsca - kolejno na polanę z dzikami i do małego pomieszczenia z nibyolbrzymem. W obu tych miejscach nie warto walczyć, a raczej po prostu unikajmy odnoszenia obrażeń. W końcu pojawimy się z powrotem w pobliżu budynku IBAOC. Jednocześnie misja zakończy się, a my rozpoczniemy kolejną - Myślenie życzeniowe.

Następnie: Stalker 2 - Myślenie życzeniowe, Do ostatniej kropli krwi

Spis treści: Stalker 2 Heart of Chornobyl - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Stalker 2 - Ad astra per aspera

Zobacz także