Stalker 2 - Legendy Zony
Włamujemy się do tajnego laboratorium.
Po tragicznym wypadku w chacie Doktora w grze Stalker 2 naukowiec wyśle nas do laboratorium X-3, znajdującego się gdzieś w Kordonie. Aby je zlokalizować, będziemy musieli zasięgnąć informacji od zawsze dobrze poinformowanego Sidorowicza.
Na tej stronie:
- Odzyskaj skradziony towar
- Weź łupy Mrocznego
- Otwórz drogę do Mrocznego, zabij Nibyolbrzyma
Odzyskaj skradziony towar
Po dotarciu do Kordonu schodzimy do bunkra za wioską i rozmawiamy z Sidorowiczem, któremu zgadzamy się wyświadczyć mu przysługę. Następnie udajemy się za nawigacją do parku maszynowego i eliminujemy tam wszystkich bandytów. Następnie przeszukujemy zaznaczone zwłoki przywódcy bandytów i zabieramy z jego ciała dekoder. Wracamy z nim do Sidorowicza.
Teraz wychodzimy na zewnątrz i rozmawiamy z kilkoma stalkerami w wiosce na temat laboratorium X3. Użytecznych informacji dostarczy nam stalker o ksywce Wilk, którego możemy spotkać w warsztacie technika. Da nam on namiary na człowieka o pseudonimie Mroczny i lokalizację jego obozu. Udajemy się tam za znacznikiem, a na miejscu wchodzimy do tunelu.
Na miejscu rozmawiamy z najemnikami - możemy ich zaatakować albo przekonać ich, żeby wpuścili nas do środka. W takim wypadku jednak zostaniemy napadnięci tak czy inaczej. Po pokonaniu wrogów odezwie się do nas Mroczny. Kierujemy się za znacznikiem w głąb budynku i rozmawiamy ze stalkerem.
Weź łupy Mrocznego
Następnie Mroczny wyśle nas do swojej skrytki, abyśmy odzyskali należące do niego łupy. Te znajdziemy w tunelu pod nasypem kolejowym. Wewnątrz poruszamy się ostrożnie, ponieważ jest pełen elektrycznych anomalii. Niemniej, w pękniętej betonowej rurze na środku znajdziemy plecak z łupami stalkera, skąd zabieramy przede wszystkim niewielkie urządzenie. Po zebraniu przedmiotu udajemy się do punktu spotkania. Na miejscu wchodzimy do podziemnego bunkra. Początkowo idziemy cały czas prosto w głąb, aż trafimy na Mrocznego, z którym rozmawiamy.
Po rozmowie niszczymy deski i schodzimy do tunelu serwisowego, po czym kontynuujemy szybem. Po zeskoczeniu na dół przy końcu szybu podchodzimy do konsoli i przełączamy dźwignię. Podążamy korytarzem i podchodzimy do wielkiej bramy. Po rozmowie z Mrocznym używamy dekodera na zamku kodowym po lewej, co przywoła mutanty (snorki), których musimy się pozbyć. Po wyeliminowaniu zagrożenia ponownie używamy dekodera na zamku kodowym.
Po wszystkim drzwi otworzą się, a my będziemy mogli przejść dalej. Idziemy prosto jedyną dostępną droga, aż trafimy na wielką windę towarową. Schodzimy po schodach i przechodzimy przez drzwi po lewej. Kontynuujemy korytarzami, po drodze biorąc zapas amunicji i apteczek z trupów i szafek - niedługo czeka nas ciężka walka.
Otwórz drogę do Mrocznego, zabij Nibyolbrzyma
Przechodzimy przez laboratorium i przez boczne drzwi schodzimy na niższy poziom, po czym zeskakujemy przez dziurę w podłodze. Dalej czeka nas drobny etap... platformowy. Zaczynamy od zeskoczenia z pomostu na kontener, a potem na ziemię. Wskakujemy na wózek, a potem na kontener przy nim.
Rozpędzamy się i przeskakujemy na kontener naprzeciwko, po czym przechodzimy przez otwarty niebieski kontener. Za nim przeskakujemy na kolejny kontener obok i wchodzimy na górę. Przechodzimy przez kolejne kontenery i po schodach na górę. Tam znajdziemy dźwignię bezpieczeństwa, którą przesuwamy.
To jednocześnie otworzy drzwi obok, przez które przechodzimy. Idziemy tunelem, wspinamy się na skrzynie i przeskakujemy przez dziurę w ścianie na drugą stronę - tutaj czekać nas będzie starcie z potężnym mutantem Nibyolbrzymem. Potwór ten generalnie stanowi silniejszą wersję dzika - również jego głównym atakiem jest szarża naraz. Może się wydawać, że nie zadajemy mu obrażeń, ale tak naprawdę mutant na po prostu naprawdę ogromną ilość punktów zdrowia.
Najlepiej zwabiać potwora w pobliże balkonu, na którym stoi Mroczny, aby towarzysz też zadał kreaturze obrażenia. Sami natomiast powinniśmy być cały czas w ruchu i trzymać dystans od potwora - kiedy się zbliży, to może podskoczyć i wylądować z impetem, przez co nasza postać upadnie na ziemię i przez chwilę będzie bezbronna.
Dobrą strategią jest odbieganie na sporą odległość i używanie granatnika lub granatów ręcznych (można także skorzystać ze stojących w pomieszczeniu wybuchowych beczek). Skuteczna okaże się także wyrzutnia rakiet RPG, karabin maszynowy RPM-74 oraz karabin Gaussa, jeśli tak się złożyło, że mamy przy sobie którąś z tych broni. Tak czy inaczej, w przypadku Nibyolbrzyma jedną strategią jest klasyczne „strzelaj, dopóki nie padnie”.
Po walce dołączy do nas Mroczny. Rozmawiamy z nim i przechodzimy przez drzwi obok. Oglądamy scenkę, po której rozmawiamy ze Striełokiem i wypytujemy go o wszystko. Następnie podążamy w głąb laboratorium i otwieramy drzwi na końcu. Idziemy kolejnymi tunelami, aż dotrzemy do drabiny, którą wchodzimy na górę.
Przechodzimy przez łąkę i wchodzimy do budynku, gdzie wyjmujemy z urządzenia poszukiwany kartridż. Wychodzimy z budynku i jeszcze raz rozmawiamy ze Striełokiem. Na tym misja zakończy się, a my na jej miejsce rozpoczniemy kolejną - Subtelna materia.
Następnie: Stalker 2 - Subtelna materia
Spis treści: Stalker 2 Heart of Chornobyl - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Stalker 2 - Akt łaski