Skip to main content

Stalker 2 - Mały wypadek

Aktywujemy nadajnik i szukamy obroży.

W trakcie głównego wątku gry Stalker 2 będziemy musieli znaleźć sposób, aby ochronić się przed psionicznymi mocami Fausta. Szrama podejrzewa, że naukowiec współpracujący z Iskrą - profesor Oziorski - będzie w stanie pomóc Skifowi.


Na tej stronie:


Dostań się do CNT „Malachit”, przepustka

Zgodnie z wytycznymi Szramy uzyskanymi pod koniec poprzedniej misji, udajemy się za nawigacją do placówki badawczej CNT Malachit. Jest to kolejna „osada” w grze, gdzie uzyskamy dostęp do łóżka i wszystkich usług. Do środka wchodzimy przez niewielką przybudówkę przy wysokiej klatce schodowej.

Przed wejściem do środka zaczepi nas strażnik, prosząc nas o przepustkę. Tę możemy zdobyć, wykonując zadanie poboczne Za naukę lub przekupując strażnika kwotą 2 tys. kuponów (to jednak obniży nieco naszą reputację w obozie). Tak czy inaczej, udaje nam się wejść do środka. Wewnątrz wchodzimy na górę schodami obok ciężarówki i idziemy do końca platformy. Tam wchodzimy do gabinetu i rozmawiamy z profesorem Oziorskim.

Po wypytaniu się naukowca o wszystko zostaniemy skierowani do pobliskiego kompleksu badawczego, aby przywrócić łączność z siecią X. Udajemy się tam za nawigacją i na miejscu wchodzimy do betonowego bunkra przez otwarte drzwi. Wewnątrz początkowo idziemy cały czas prosto i wchodzimy po schodach na piętro.

Przechodzimy przez korytarz prosto, następnie skręcamy przez pomieszczenia biurowe i wchodzimy do otwartych drzwi. Mijamy jeszcze krótki korytarz i trafiamy do pomieszczenia centrali. Zabieramy z biurka dokumentację i czekamy na pojawienie się nowego celu misji. Wracamy do pomieszczenia biurowego i podnosimy z ziemi bezpiecznik. Cofamy się raz jeszcze do centrali, gdzie wkładamy bezpiecznik w jeden z generatorów. Teraz ponownie wracamy do pomieszczenia biurowego.


Uruchom najważniejsze urządzenie

Pobliskie trupy zaczną budzić się jako zombie. Zabijamy ich i idziemy dalej przez otwarte drzwi. Za nimi, kawałek dalej, otworzą się drzwi pancerne, przez które przechodzimy i wchodzimy na górę. Trafimy do kolejnego pomieszczenia biurowego, gdzie chwytamy z biurka kolejną dokumentację i przechodzimy dalej białymi drzwiami. Po krótkiej wędrówce trafimy na kolejne schody, którymi wchodzimy wyżej.

Przechodzimy przez budynek, aż trafimy na kontrolera. Zabijamy go, a potem wchodzimy do pomieszczenia kontrolnego. Naciskamy czerwony przycisk, ale maszyny nie uda się uruchomić z powodu przeszkody na torach. Okazuje się, że na torach siedzi Chimera - wyjątkowo potężny mutant. Wychodzimy bocznymi drzwiami i strzelamy w potwora, aby zszedł z torów.

Nie musimy go zabijać, ale jego obecność w okolicy może nam utrudnić opuszczenie budynku później. Jeśli koniecznie chcemy go zabić, to najlepiej zwabiać go do drzwi, w których się nie zmieści, i wtedy w niego strzelać.

Tak czy inaczej, po odciągnięciu Chimery wracamy do pomieszczenia kontrolnego i ponownie wciskamy czerwony przycisk. Profesor Oziorski odezwie się do nas przez radio, że sieć już działa i przekaże nam, że powinniśmy spotkać się z Richterem. Udajemy się w tym celu do Rostoka, gdzie znajdziemy mężczyznę w Barze 100 Radów.


Zdobądź obrożę mutanta

Przekaże nam on nam informacje o Striełoku oraz niejakim profesorze Dwupałowie. Jednocześnie zasugeruje, że musimy znaleźć mutanta z obrożą, aby zyskać przychylność naukowca. Możemy poprosić go o wskazanie nam lokacji, gdzie znajdziemy mutanta z obrożą albo, jeśli nie chce nam się chodzić, przekonać go, aby nas tam zaprowadził.

Tak czy inaczej, trafimy w okolice Dzikiej Wyspy. Znajdziemy tutaj dwa mutanty z obrożami - Pijawkę, a w niedalekim budynku także Kota. Zabieramy przedmioty i wracamy do Richtera, który przekaże nam współrzędne, gdzie znajdziemy Dwupałowa. Udajemy się tam za nawigacją. Jednocześnie misja zakończy się, a my rozpoczniemy kolejną - Poszukiwanie dawnej chwały.

Uwaga: w tym miejscu zadania czasami występuje błąd, w wyniku którego po zdobyciu obroży nie możemy już rozmawiać z Richterem i kontynuować zadania. Aby tego uniknąć, należy wczytać zapis sprzed rozmowy w Barze. Następnie udajemy się do miejsca polowania samodzielnie, zdobywamy obrożę z Kota w budynku (zawsze się tu spawnuje) i dopiero wtedy zagadujemy stalkera w barze. Wówczas od razu dostaniemy koordynaty profesora Dwupałowa bez problemu.

Spis treści: Stalker 2 Heart of Chornobyl - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Stalker 2 - Szturm na Dugę

Zobacz także