Stalker 2 - Myślenie życzeniowe, Do ostatniej kropli krwi
Uciekamy z placówki IBAOC.
Kontynuujemy nasze przygody w instytucie IBAOC w grze Stalker 2. Doktor Dalin chce, żebyśmy wzięli udział w jego eksperymencie. Jednocześnie byli członkowie monolitu przygotowują napad na placówkę, w celu przerwania prowadzonych tam badań
Na tej stronie:
Znajdź salę D1
Wchodzimy po schodach i kierujemy się za nawigacją z powrotem do placówki, gdzie spotykamy się z Dalinem i Korszunowem. Oglądamy scenkę, po której udajemy się do za nawigacją do sali z monolitem. Wchodzimy w interakcję z widmami, a następnie z jeszcze jednym widmem na środku. Zostaniemy zaatakowani przez Straż, przed którą musimy się bronić przez jakiś czas.
Po wyłączeniu iluzji wchodzimy po schodach i rozmawiamy ze wszystkimi. Następnie udajemy się na kolejne spotkanie w sali projekcyjnej - kierujemy się tam za znacznikiem. Okazuje się, że IBAOC złapał Hermanna i możemy podjąć decyzję, co do jego losu - zabić go lub oszczędzić. Decyzja ta nie ma żadnych natychmiastowych konsekwencji, ale jeśli oszczędzimy naukowca, to pojawi się później w grze.
W dalszej części scenki możemy także powiedzieć Agacie, że Południe planuje atak na ośrodek, albo to przemilczeć. Jednak nawet w wypadku kłamstwa kobieta będzie znała prawdę. Po rozmowie ponownie wychodzimy z budynku instytutu i kierujemy się do odwiedzonego wcześniej starszego laboratorium. Tym razem kierujemy się w lewo i przechodzimy przez drzwi obok głównej sali.
Porozmawiaj z Dubnym
Schodzimy po schodach w dół, a potem w głąb kompleksu. Trafimy na próbę aresztowania ludzi z Południa przez straż. Rozmawiamy z Dubnym, który każe nam dokonać wyboru: pomagamy im albo straży. Jest to znacząca decyzja, od której zależy dalszy przebieg misji i gry. W wypadku okazania lojalności stalkerom będziemy próbowali przerwać eksperyment, natomiast opowiedzenie się za Strażą sprawi, że będziemy próbowali uchronić przedsięwzięcie przed sabotażystami.
Na potrzeby tego poradnika decydujemy się na pomoc Dubnemu.
Możemy pomóc stalkerom w walce ze Strażą albo po prostu kontynuować w głąb kompleksu przez otwarte drzwi. Przebijamy się przez korytarz, aż dotrzemy do Włóczęgi, gdzie oglądamy kolejną scenkę, podczas której sabotaż eksperymentu przyniósł katastrofalne skutki. Po odzyskaniu kontroli nad postacią kierujemy się dalej tunelem.
Znajdź wejście do placówki KRET
Z tuneli przejdziemy do części laboratoryjnej. Zakręcamy żółty zawór, aby ugasić płomienie, po czym kontynuujemy prosto przed siebie. Wchodzimy po drabinach i wychodzimy na zewnątrz. W instytucie trwa regularna bitwa. Najlepiej starać się ignorować wrogów i jak najszybciej dobiec do centrum danych. Schodzimy po schodach na dół i wchodzimy do pomieszczenia kontrolnego, gdzie zabieramy z biurka pendrive.
Wychodzimy z powrotem na zewnątrz i kierujemy się w prawo - ponownie, lepiej unikać walki i po prostu biec. Zobaczymy duży podziemny garaż, do którego wchodzimy i przechodzimy przez dziurę w ścianie. Zeskakujemy na dół i przechodzimy przez zniszczony fragment budynku, aż dotrzemy do pancernych drzwi. Otwieramy je przyciskiem po lewej.
Przechodzimy za nawigacją przez podziemia, walcząc z mutantami i żołnierzami. Jest to dość liniowy i prosty poziom. Po wskoczeniu do tunelu kanalizacyjnego i wyjściu z drugiej strony wchodzimy na drabinę i przechodzimy przez drzwi, za którymi czeka nas jeszcze trochę wspinaczki po drabinach. Trafimy do dużego hangaru, gdzie wpadniemy w ogień krzyżowy między strażą a południowcami - oboje są wrogo do nas nastawieni.
Po wyjściu stamtąd i wędrówce tunelem trafimy do zalanego pomieszczenia. Woda jest pod napięciem - najpierw musimy, przeskakując po obiektach, wyłączyć zasilanie na panelu kontrolnym (uwaga na pułapkę przed nim), a potem strzelamy w kłódkę na drabinie, aby ją opuścić i wspiąć się wyżej (przed drabiną jest druga pułapka).
Podążamy za znacznikiem, aż trafimy na kolejne drzwi z kłódką. Rozwalamy ją i idziemy dalej. Za nią wspinamy się po drabinie, aż znajdzie nas Richter. Oglądamy kolejną scenkę, po której wydostaniemy się z instytutu. To jednocześnie uruchomi kolejną misję główną - Jak za starych, dobrych czasów.
Spis treści: Stalker 2 Heart of Chornobyl - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Stalker 2 - Ekstremalna prostota, Zaległa wizyta, Kuźnia postępu