Stalker 2 - Niebezpieczne relacje
Eksplorujemy podziemny kompleks wojskowy.
Striełok w wątku głównym grze Stalker 2 chce przekonać Skifa co do swoich racji. Dlatego też każe naszemu bohaterowi udać się do tajnego kompleksu w podziemiach bazy wojskowej.
Po dotarciu na miejsce wskazane przez Striełoka podążamy wzdłuż torów i obok zajezdni kolejowej przechodzimy przez rampę po prawej, po czym wchodzimy po schodach na górę. Będąc na górze, mijamy wrak helikoptera oraz pole elektrycznych anomalii, po czym schodzimy do wnętrza podziemnego silosu. Otwieramy drzwi i wchodzimy do podziemi bazy.
Podchodzimy do pancernych drzwi za nimi i wchodzimy w interakcje z zamkiem po lewej, aby otworzyć go zdobytym w poprzednich misjach dekoderem. Przechodzimy dalej piwnicą, a następnie wchodzimy po schodach na górę, uważając na znajdujących się tam wrogów.
Przebijamy się przez kolejne pomieszczenia, aż odezwie się do nas Striełok z kolejnymi instrukcjami. Wówczas za pomieszczeniem z komputerami schodzimy schodami na dół. Dotrzemy do pomieszczenia kontrolnego, gdzie przełączamy przycisk na konsoli sterowania. Następnie otwieramy drzwi po prawej, przechodzimy do pomieszczenia z telewizorami i siadamy na fotelu. Oglądamy scenkę.
Wychodzimy z pomieszczenia i skręcamy do pokoju po lewej od zamkniętej kraty, gdzie wchodzimy do szybu wentylacyjnego, którym podążamy. Wyjdziemy z drugiej strony kraty, gdzie podchodzimy do drzwi i oglądamy kolejną scenkę.
Teraz będziemy musieli podjąć kolejną ważną decyzję fabularną, która wpłynie na otrzymane zakończenie - nawet jeśli do tej pory walczyliśmy ze Strażą, to mamy jeszcze ostatnią szansę dołączenia do nich, wybierając opcję „Nie jestem twoim wrogiem”. Jeśli zgodziliśmy się już wcześniej pomóc Szramie, to ta decyzja anuluje poprzedni wybór. Jeśli natomiast zamierzamy osiągnąć inne zakończenie, to wybieramy opcję Ucieknij.
Więcej o zakończeniach gry przeczytacie na dedykowanej stronie poradnika. Warto dodać, że nawet jeśli wcześniej nie walczyliśmy ze Strażą, to po próbie ucieczki wszyscy jej żołnierze automatycznie staną się do nas wrogo nastawieni. Na potrzeby tego poradnika wybieramy jednak opcję Ucieczki.
Niezależnie od wybranej opcji, po dokonaniu decyzji zostajemy pojmani, a misja zakończy się. Na jej miejsce automatycznie rozpoczniemy kolejną - Ucieknij z Klatki.
Następnie: Stalker 2 - Ucieknij z Klatki
Spis treści: Stalker 2 Heart of Chornobyl - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Stalker 2 - Subtelna materia