Skip to main content

Stalker 2 - Niewidzialne zagrożenie, Narodziny nowej ery

Zakradamy się do starego laboratorium.

W trakcie przechodzenia wątku głównego Stalker 2 tajemniczy Szrama w końcu wyjawia nam szczegóły swojego planu. Jednocześnie zostajemy wysłani ze specjalnym urządzeniem do podziemnego laboratorium, aby zapewnić mu maksymalną moc


Na tej stronie:


Zanieś Nadajnik Szramie

Naszym pierwszym celem tej misji jest odnalezienie Szramy i dostarczenie mu zdobytego nadajnika (lub nadajników, jeśli zrobiliśmy już misję Gniazdo szerszeni). Udajemy się w tym celu do kompleksu fabrycznego w Rostoku, gdzie znajduje się neutralna osada. Przechodzimy przez fabrykę, kierując się za znacznikiem do zrujnowanej części na tyłach, znanej dawniej jako Dzicz.

Na miejscu mogą czekać na nas bandyci oraz mutanci nawiedzający okolicę. Po dotarciu do hali kolejowej wchodzimy do środka przez dziurę w ścianie. Od razu załączy się dość długa scenka, którą oglądamy. Po wysłuchaniu Szramy kierujemy się do bocznego pomieszczenia, aby otrzymać od technika przedmiot potrzebny nam w najbliższej misji. Po odebraniu urządzenia kierujemy się za znacznikiem do kolejnego celu misji.


Dotrzyj do podziemnego laboratorium

Naszym celem jest fabryka CDM Promin, znajdująca się na południowy zachód od Rostoka. Po wejściu na teren placówki od razu zostaniemy zaatakowani przez żołnierzy Straży. Pozbywamy się ich i kierujemy się w stronę budynku zniszczonego anomalią. Znajdziemy tam dziurę w ziemi, przez którą dostaniemy się do podziemnego laboratorium

Idziemy tunelem prosto, aż dotrzemy do głównej części laboratorium. Przy pomieszczeniu z panelem kontrolnym skręcamy w prawo i schodzimy schodami jeszcze niżej - uważamy na mutanty grasujące w podziemiach. Po dotarciu do „czerwonej” strefy kompleksu będziemy musieli zrealizować kilka celów. Najpierw podnosimy dyktafon z biurka, a następnie przechodzimy przez wyrwane drzwi.

Kierujemy się korytarzem dalej i zeskakujemy przez dziurę w podłodze. Przechodzimy do maszynowni, podnosimy ze stołu kolejny dyktafon i wchodzimy do szybu wentylacyjnego. W szybie skręcamy w prawo i zeskakujemy do pomieszczenia obok. Wchodzimy po schodkach, podnosimy trzeci dyktafon ze stołu i przesuwamy dźwignię na desce rozdzielczej. Otwieramy kratę i tym samym wracamy do wcześniej odwiedzonych pomieszczeń.

Mijamy je i przechodzimy przez pancerne drzwi, które teraz będą otwarte. Zakręcamy obok cystern i wchodzimy po drabinie na górę, po czym podążamy korytarzem, uważając na pułapki. Zabieramy z biurka dyktafon z kodem dostępu, po czym otwieramy zamek drzwi obok i wychodzimy na kolejny korytarz.

W tym momencie z drzwi na końcu korytarza wypadnie martwy mutant. Wchodzimy tam i mierzymy się z burerem. Ten władający telekinezą mutant jest o tyle niebezpieczny, że może nam wyrwać broń z ręki. Po pokonaniu stwora skręcamy w prawo i otwieramy pancerne drzwi kodem 1, 9, 7, 6.

Wchodzimy do pomieszczenia kontrolnego i umieszczamy nadajnik na środku. Następnie wychodzimy drzwiami na końcu, które się wówczas otworzą. Teraz nie pozostaje nam nic innego, jak wyjść z fabryki. W kompleksie pojawią się żołnierze Straży, których będziemy musieli się pozbyć. Przebijamy się do wyjścia jedyną dostępną drogą, po czym opuszczamy kompleks.

Wówczas odezwie się do nas przez radio Szrama i przekaże nowe wytyczne. Jednocześnie misja zakończy się, a na jej miejsce rozpoczniemy kolejną - Szturm na Dugę.

Następnie: Stalker 2 - Szturm na Dugę

Spis treści: Stalker 2 Heart of Chornobyl - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Stalker 2 - Gniazdo szerszeni

Zobacz także