Stalker 2 - Nikt nie odejdzie stąd niezaspokojony, zakończenie
Ostatnia misja w grze.
Finałowa misja gry Stalker 2. Skif szturmuje twierdzę monolitowców, zwaną Czerwoną Fortecą. W jej podziemiu znajduje się tajne laboratorium X7 oraz ostatnia z kapsuł programu Świadomość-Z. Osoba, która do niej wejdzie, stanie się mediatorem pomiędzy ziemią na noosferą i przejmie kontrolę nad Zoną.
Na tej stronie:
Dotrzyj do neurolaboratorium
Po rozmowie ze Striełokiem idziemy w głąb kompleksu. Ta misja jest bardzo liniowa. Początkowo podchodzimy do pancernych drzwi. Wciskamy przycisk obok, aby je otworzyć i idziemy dalej. Schodzimy po schodach walcząc z monolitowcami i przebijając się w głąb kompleksu. Po przejściu przez kuchnię i stołówkę otwieramy kolejne drzwi pancerne dźwignią obok i idziemy dalej. Trafimy w końcu na podwójne drzwi - za nimi czeka na nas walka z kolejnym bossem.
Zabij Szramę: boss Szrama
Przechodzimy przez drzwi i oglądamy scenkę, po czym podążamy za Szramą do dalszej części kompleksu. Zanim przejdziemy dalej, warto jeszcze uzupełnić zapasy w stróżówce po lewej. Pokonanie Szramy nie jest trudne, chociaż początkowo sposób na zadawanie liderowy Iskry obrażeń może nie być oczywisty.
Zanim zaczniemy, warto rozejrzeć się po pomieszczeniu i rozbroić wybuchowe pułapki. Sam Szrama wyposażony jest w karabin Gaussa, który może nas zabić nawet jednym strzałem. Dlatego też należy regularnie korzystać z osłon i nigdy nie wystawiać się na ogień przeciwnika na dłuższą chwilę (strzał z Gaussa chwilę się ładuje).
Normalnie strzelanie do Szramy nie zada mu obrażeń. Aby powstrzymać przeciwnika, musimy zwabić go w pobliże ścian z ekranami telewizyjnymi, a następnie wcisnąć znajdujący się w na konsoli sterującej czerwony przycisk. To ogłuszy przeciwnika i sprawi, że przez chwilę będziemy mogli zadawać mu obrażenia. Po chwili jednak ekrany eksplodują, sprawiając, że nie możemy z tej samej strefy skorzystać drugi raz.
W sumie musimy manewr ten powtórzyć trzy razy, zwabiając Szramę w okolice trzech konsol [1,2,3]. Po aktywacji ostatniego zestawu ekranów i zranieniu Szramy ten upadnie na ziemię, a my będziemy mogli go dobić naszą bronią. Możemy jeszcze przeszukać zwłoki przeciwnika i zabrać z nich Zmodyfikowanego Tosta oraz PDA.
Zniszcz Granitowców
Tak czy inaczej, po walce kierujemy się za znacznikiem i opuszczamy pomieszczenie po otwarciu drzwi przyciskiem. Przechodzimy przez pełen anomalii magazyn i otwieramy opancerzone drzwi na końcu. Przechodzimy przez część szpitalną, po czym znowu trafimy na monolitowców. Walczymy z napotkanymi wrogami, przebijając się w głąb kompleksu. Na końcu dotrzemy do windy, którą zjeżdżamy na dół.
Na dole znajdziemy rannego Striełoka. Rozmawiamy z nim, po czym idziemy dalej. Dotrzemy do długiego korytarza, gdzie może nas czekać ciężka walka - wrogowie będą się pojawiali zarówno na dole, jak i na balkonie po lewej na górze. Co gorsza, kilku z nich ma karabiny Gaussa. Walczymy z przeciwnikami i przebijamy się dalej. Kiedy dojdziemy do końca korytarza, kolejna fala wrogów zaatakuje nas od tyłu.
Po zabezpieczeniu korytarza przebijamy się dalej. Trafimy w końcu do pomieszczenia z dużą klatką schodową. Tak naprawdę nie musimy walczyć ze wszystkimi w pomieszczeniu. Zamiast tego wbiegamy szybko po schodach i wciskamy przełącznik obok drzwi. Chowamy się za ścianą i czekamy, aż drzwi się otworzą. Za podwójnymi drzwiami znajdziemy magazyn uzbrojenia, gdzie możemy uzupełnić amunicję i granaty. Kiedy będziemy gotowi, zeskakujemy niżej przez wyrwę w barierce po lewej.
Otwieramy kratę i idziemy dalej. Teraz w dużej serwerowni niestety czeka na nas dość wymagające starcie. Wrogowie będą pojawiali się zarówno na dole, ukrywając się za maszynami i regałami, jak i na balkonach po lewej i prawej stronie na górze. Na balkony należy szczególnie uważać, ponieważ przeciwnicy tam będą mieli karabiny Gaussa.
Po walce przechodzimy przez pancerne drzwi i wchodzimy po schodach na górę. Podchodzimy do konsoli i wciskamy na niej czerwony przycisk. Odwracamy się i przechodzimy przez podwójne drzwi, po czym schodzimy niżej. Wchodzimy do windy podpisanej X7 i zjeżdżamy na dół. Przechodzimy przez korytarz, po czym wchodzimy do laboratorium. Oglądamy scenkę, po której gra zakończy się.
Gratulacje! Ukończyliście wątek główny gry Stalker 2: Heart of Chornobyl. Teraz możecie rozpocząć nową grę, spróbować dołączyć do innej frakcji niż zazwyczaj oraz osiągnąć inne zakończenie.
Spis treści: Stalker 2 Heart of Chornobyl - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Stalker 2 - Ostatnie życzenie