Skip to main content

Stalker 2 Heart of Chornobyl - Poradnik, Solucja

Mechanika, porady oraz opis przejścia misji głównych i pobocznych.

Witajcie! Przed wami poradnik do Stalker 2 Heart of Chornobyl - kontynuacji docenionej serii postapokaliptycznych strzelanek z pogranicza gier przygodowych, survivalu oraz horroru. Jako najemnik Skif przemierzymy całą Czarnobylską strefę wykluczenia w poszukiwaniu pewnego zdrajcy.

Poniżej znajdziecie opis przejścia gry, w tym zarówno misji głównych, jak i pobocznych, a także objaśnienia mechanik gry oraz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Życzymy przyjemnej lektury i udanych łowów w Stalker 2 Heart of Chornobyl.


Spis treści poradnika – skocz do sekcji na tej stronie:


Mechanika i rozgrywka

Gra Stalker 2 wymyka się współczesnym trendom wśród twórców gier, stawiając na bardzo immersyjne, ale momentami dość nieoczywiste mechaniki. Poniżej zamieszczamy objaśnienia najważniejszych z nich


Pytania i odpowiedzi, podstawowe informacje

Gra Stalker 2 jest bardzo rozbudowana i daje nam wiele możliwości. Na pewno przed jej zakupem lub w trakcie rozgrywki w naszej głowie mogą zrodzić się pewne pytania. Dlatego poniżej znajdziecie odpowiedzi na najważniejsze wątpliwości związane z tym tytułem.

[Wkrótce aktualizacja]


Misje główne

Wątek główny gry Stalker 2 jest dość rozbudowany i składa się z wielu misji zapewniających nawet 40 godzin zabawy, jeśli skupimy się tylko na nich - dodatkowo może oferuje kilka rozgałęziających się ścieżek. Poniżej zamieszczamy solucję wątku przewodniego.

[Wkrótce aktualizacja]


Misje poboczne

Oprócz rozbudowanego wątku głównego, w grze Stalker 2 znajdziemy też mnóstwo misji pobocznych, których możemy się podjąć, ale ich ukończenie nie jest niezbędne do przejścia gry. Niektóre sidequesty są oznaczone na mapie, podczas gdy inne musimy znaleźć samodzielnie, eksplorując Zonę na własną rękę

[Wkrótce aktualizacja]


Interfejs i informacje na ekranie

Stalker 2 nie jest grą ze skomplikowanym interfejsem i przez większość czasu znajdziemy na nim tylko najważniejsze informacje.

  1. Kompas z nawigacją
  2. Liczba amunicji w magazynku i zapasie
  3. Aktualnie załadowany do broni rodzaj amunicji
  4. Przedmioty do szybkiego dostępu i ich stan w plecaku
  5. Wskaźnik napromieniowania (wypełniający się okrąg)
  6. Paski zdrowia (czerwony) oraz kondycji (niebieski)

Wskazówki na start:

- Nie atakuj każdego przeciwnika, jakiego zobaczysz. Czasami lepiej odpuścić i przejść bokiem. W grze jest bardzo mało amunicji, więc lepiej rozsądnie nią zarządzać.

- Śrubki służą wykrywaniu i czasowemu deaktywowaniu anomalii. Masz ich nieskończoność więc korzystaj z nich śmiało.

- Większość artefaktów zapewnia zarówno bonusy, jak i kary. Najrzadsze mogą jednak zapewniać tylko bonusy - te są najbardziej wartościowe.

- Często zapisuj grę. W Zonie łatwo jest zginąć.

- Co więcej, losowa natura gry nierzadko może postawić cię w sytuacji bez wyjścia. Na przykład w trakcie misji rozpocznie się śmiertelna emisja, a nigdzie w okolicy nie będzie miejsca do ukrycia się. W takiej sytuacji przyda się powrót do wcześniejszego zapisu.

- Gra nie pauzuje się, kiedy przeglądasz ekwipunek lub korzystasz z PDA. Jeżeli chcesz zatrzymać rozgrywkę, to wciśnij przycisk Escape. Wówczas ujrzysz menu główne.

- Nie biegaj po Strefie z wypełnionym po brzegi plecakiem, nadmiar rzeczy zostawiaj w osobistej skrzynce. Przeciążenie postaci i tym samym szybko wyczerpujący się sprint może okazać się śmiertelnym problemem w razie konieczności ucieczki.

- Wiele misji da się wykonać po cichu i bez zwracania uwagi sporej grupy wrogów. Korzystaj w tym celu z noża oraz pistoletu z tłumikiem, który możesz zdobyć w niedługim czasie po rozpoczęciu gry.

- Tytuł należy do bardziej realistycznych w kwestii strzelania. Celuj w głowy wrogów, korzystając z osłon i możliwości wychylania się na boki.

- Kupowanie broni i pancerzy jest drogie, ale ich serwisowanie i ulepszanie także. Musisz zdecydować, czy chcesz ulepszać i naprawiać jeden pancerz oraz broń, czy też po prostu po zużyciu wymieniać je na nowe. Mało prawdopodobne, byś mógł pozwolić sobie na ulepszanie sprzętu i jednocześnie częste wymienianie go na coś nowego.

- Możesz mieć przy sobie dwie sztuki broni głównej. Dobrze, żeby jedną z nich była strzelba. Wszystkie strzelby korzystają z tej samej, łatwo dostępnej amunicji, dlatego nigdy nie powinno ci jej zabraknąć.

- Trzymaj w skrzynce w pełni sprawną broń wraz z zapasem amunicji oraz świeży pancerz na czarną godzinę. Schowki znajdziesz w bazach, w pobliżu łóżka.

- Nie sprzedawaj od razu wszystkich znalezionych artefaktów. Zostaw sobie trochę w skrzynce na wypadek, gdybyś nagle został bez pieniędzy.


O serii gier Stalker

Seria gier, której oficjalna forma zapisu to S.T.A.L.K.E.R., jest dziełem ambitnego ukraińskiego studia GSC Game World. Pierwsza część o przydomku Cień Czarnobyla miała swoją premierę w 2007 roku i z marszu podbiła serca graczy na całym świecie, a w szczególności w Europie Środkowo-Wschodniej. Nic w tym dziwnego, bo gry z tej serii przenoszą nas do czarnobylskiej zony i nawiązują do tragicznych wydarzeń z 1986 roku, którymi żył cały cały świat, a w szczęgólności mieszkańcy krajów znajdujących się w bliskim sąsiedztwie obszaru objętego największą katastrofą nuklearną w historii ludzkości.

Po sukcesie pierwszej części, twórcy poszli za ciosem i w kolejnych latach wydali następne dwie odsłony - Czyste Niebo (2008) oraz Zew Prypeci (2009). Mimo ambitnych planów dotyczących kolejnej części, na kontynuację serii musieliśmy czekać długich piętnaście lat. Po drodze studio mierzyło się z wieloma problemami organizacyjnymi, finansowymi, gospodarczymi oraz politycznymi.

W każdej części sterujemy innym bohaterem głównym. S.T.A.L.K.E.R. to strzelanka FPS z elementami horroru. Rozgrywka opiera się w głównej mierze na eksploracji czarnobylskiej zony i gromadzeniu zapasów. W grze napotykamy innych stalkerów, wrogie sobie frakcje, a nawet zmutowane strwory. Twórcy zawsze stawiają na wierne odzworowanie wielu ikonicznych miejsc, które są ściśle związane z czarnobylską katastrofą.

Zobacz także