Skip to main content

Stalker 2 - Poszukiwanie dawnej chwały

Pomagamy pijanemu naukowcowi.

W czasie rozgrywania kampanii gry Stalker 2 będziemy musieli znaleźć sposób na zniwelowanie efektów ataków psionicznych Fausta. Pomóc ma nam w tym pewien żyjący w odosobnieniu naukowiec, który wyśle nas do starego laboratorium.


Na tej stronie:


Daj Dwupałowowi jego „magiczną” wódkę

Po dotarciu do lokalizacji wchodzimy do blaszanego budynku. Podchodzimy do pancernych drzwi i otwieramy je przyciskiem, po czym wchodzimy do środka. Przechodzimy przez korytarz i rozmawiamy z profesorem w bocznym pomieszczeniu. Naukowiec poprosi nas o przyniesienie butelki wódki. Znajdziemy je obok destylarki w dużej hali.

Wracamy z butelką do profesora i oglądamy scenkę. Zgodnie z sugestią Richtera nie odmawiamy alkoholu i w sumie powinniśmy wypić z profesorem trzy kieliszki, zanim zapytamy go o sposób na powstrzymanie iluzji Fausta. Po rozmowie podążamy za profesorem do dużej hali. W pewnym momencie w hali pojawi się artefakt. Zbiegamy na dół po schodach i łapiemy go, po czym wracamy do profesora.


Odzyskaj kartę dostępu od Szczerby w Agropromie

Po rozmowie zostaniemy skierowani do asystenta naukowca, przebywającego w ruichach Agropromu. Kierujemy się tam za nawigacją. Laboratorium Szczerby znajdziemy w pobliżu wysokiej zewnętrznej klatki schodowej - należy otworzyć metalowe drzwi. Wchodzimy za kotarę, gdzie od razu zatrzyma nas naukowiec. Rozmawiamy z nim i bierzemy kartę dostępu do laboratorium X-5.

Udajemy się między silosy i schodzimy do podziemi przez otwartą studzienkę. Idziemy prosto i przechodzimy przez kolejne korytarze, aż trafimy na spiralną klatkę schodową. Schodzimy na sam dół i kontynuujemy korytarzem z toksycznymi kałużami. W kolejnej sali zaatakują nas zombie, z którymi walczymy. Pokonujemy je i przechodzimy przez dziurę w ścianie na końcu (uważamy na dwa stada szczurów po drugiej stronie).

Podążamy prosto korytarzem i skręcamy w przejście po prawej, po czym przechodzimy przez kolejne pomieszczenia. Trafimy w końcu na pancerne drzwi, które otwieramy otrzymaną kartą kodową i przez które przechodzimy. Od razu po drugiej stronie zaatakuje nas kontroler, ale na razie nic z nim nie poradzimy. Udajemy się jednak do miejsca, w którym się znajdował i zeskakujemy przez dziurę w podłodze, a potem przez kolejną.


Znajdź zapiski Dwupałowa

Na dole od razu schodzimy po spiralnych schodach jeszcze niżej. Kierujemy się do bocznego pomieszczenia i przywracamy zasilanie za pomocą dźwigni na generatorze. Otworzą się metalowe drzwi na środku, przez które przechodzimy - zaatakuje nas też kilka snorków. Za drzwiami skręcamy do pomieszczenia na lewo i podnosimy dokumenty z regału - o nie prosił nas Szczerba.

Teraz odwracamy się i przechodzimy przez podwójne drzwi naprzeciwko, a za nimi do bocznego pomieszczenia. Podnosimy ze stołu po lewej dokumenty, natomiast z biurka po prawej PDA. Wracamy do głównej sali i wracamy po spiralnych schodach na górę. Mijamy elektryczną anomalię i przechodzimy przez metalowe drzwi. Przechodzimy przez korytarz do końca, aż trafimy do dużej sali. Zeskakujemy na dół.

Zaatakuje nas nibypies, który zacznie tworzyć swoje iluzje. Musimy odnaleźć prawdziwego i jak najszybciej go zabić. Po walce wchodzimy po przewróconym filarze wyżej (musimy śrubą rozładować anomalię) i przeskakujemy na drabinę, po której wspinamy się wyżej. Na górze przyjdzie nam jeszcze zawalczyć z kontrolerem, którego pokonujemy.

Po walce podnosimy z pomieszczenia kontrolnego schemat rozpraszacza, dyktafon oraz klucz do sterowni i wychodzimy drzwiami po prawej, za którymi wspinamy się po drabinach. Podążamy tunelem w stronę znacznika, gdzie zaatakują nas monolitowcy. To kolejna liniowa sekwencja ucieczki - przebijamy się przez podziemny kompleks, a najtrudniejszą częścią walki będą prawdopodobnie duże kręcone schody, gdzie będziemy musieli walczyć z wrogami znajdującymi się nad nami.


Zanieś schemat Rozpraszacza Dwupałowowi

Po wyjściu na zewnątrz idziemy do kryjówki profesora Dwupałowa. Wewnątrz rozmawiamy z dwoma naukowcami. Szczerbie oddajemy jedne dokumenty, za co otrzymamy najlepszy w grze detektor Weles, natomiast Dwupałowowi drugie. Teraz musimy udać się do dowolnego technika i zainstalować w naszym kombinezonie lub hełmie Rozpraszacz. Dzięki temu będziemy gotowi do rozpoczęcia kolejnej misji - Szczęście dla wszystkich.

Następnie: Stalker 2 - Szczęście dla wszystkich

Spis treści: Stalker 2 Heart of Chornobyl - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Stalker 2 - Mały wypadek

Zobacz także