Stalker 2 sprzedaje się znakomicie, nawet mimo premiery w Game Passie
W Zonie zrobiło się tłoczno.
Debiut w nie do końca dopracowanym stanie technicznym nie przeszkodził Stalker 2: Heart of Chornobyl w osiągnięciu pierwszego poważnego kamienia milowego sprzedaży. Tytuł znalazł ponad jeden milion nabywców w dwa dni od premiery.
W rzeczywistości jednak graczy, którzy odważyli się odwiedzić Zonę, jest więcej. Pod uwagę należy bowiem wziąć pod uwagę abonentów Game Pass PC oraz Ultimate, którzy otrzymali dostęp do gry już w dniu premiery.
„Nic dziwnego, że w Zonie zrobiło się tłoczno. Sprzedaliśmy już jeden milion egzemplarzy, a znacznie więcej stalkerów dołączyło do polowania na artefakty dzięki Game Passowi” - przekazano w komunikacie. „To dopiero początek naszej niezapomnianej przygody. Serce Czarnobyla emanuje coraz silniej w każdym z nas. Dziękujemy, stalkerzy!”
Oczywiście nie mamy dostępu do informacji odnośnie tego, ile studio GSC World musi na nowym Stalkerze zarobić, aby zwrócić koszty ciągnącej się przez lata produkcji. Sam fakt jednak, że studio postanowiło podzielić się wstępnymi wynikami, może oznaczać, że firma jest dobrej myśli.
Oprócz sprzedaży liczy się także ogólny odbiór gry, a ten prezentuje się obecnie zaskakująco dobrze. Mimo licznych skarg na poważne błędy i problemy z wydajnością, średnia recenzji Stalker 2 na Steamie wciąż utrzymuje się w kategorii „bardzo pozytywnej” (dokładnie 80% przychylnych opinii).
„Twórcy ze studia GSC Game World dostarczyli produkcję ulepszającą w zasadzie wszystkie cechy oryginalnej trylogii, jednocześnie niepróbującą wymyślać koła na nowo i zapewniającą bardzo naturalną ciągłość z poprzednimi odsłonami” - napisał Maciek w swojej recenzji Stalker 2. Produkcję znajdziemy na ten moment wyłącznie na PC (Steam, Epic Games Store, GOG Galaxy), Xbox Series X/S oraz w Game Passie.