Skip to main content

Stalker 2 - Subtelna materia

Eksplorujemy stację Orbita.

Na polecenie doktora Kajmanowa w grze Stalker 2 nasza postać zgadza się udać do laboratorium ukrytego pod stacją naukową Orbita i aktywować prototypową kapsułę projektu Świadomość-Z. Dzięki temu będziemy mogli się dowiedzieć, czym tak naprawdę jest noosfera.


Na tej stronie:


Dotrzyj do stacji Orbita

Po otrzymaniu zadania od doktora udajemy się za nawigacją do stacji Orbita. Obchodzimy ogrodzenie dookoła, po czym przechodzimy przez dziurę w płocie. Skręcamy w stronę rotundy i wchodzimy do środka otwartymi drzwiami. Zanim przejdziemy dalej, to w okrągłym pomieszczeniu trafimy na poltergeista - warto się go od razu pozbyć, aby nam nie przeszkadzał.

Po uporaniu się z potworem idziemy prosto korytarzem, aż po prawej trafimy na drzwi z zamkiem kodowym. Wpisujemy zgodnie z instrukcją doktora kod 1995, po czym wchodzimy do środka. Przechodzimy przez kolejne pomieszczenia i zabieramy z biurka Kajmanowa wszystkie trzy przedmioty, czyli dyktafon, dokumentację i kartę dostępu.

Teraz wychodzimy na zewnątrz stacji i po drabinie na tyłach budynku wchodzimy na dach. Uważając na elektryczne anomalie, podchodzimy do anteny i przełączamy dźwignię na panelu kontrolnym, aby skalibrować maszynę. Po kalibracji anteny schodzimy na ziemię i otwieramy drzwi do piwnicy znalezioną kartą kodową, po czym wchodzimy do środka.


Oczyść okolicę z mutantów

Podążamy przez piwnicę początkowo jedyną dostępną drogą, aż trafimy do obszaru zasiedlonego przez mutanty. Teraz niestety czeka nas starcie z trójką Burerów. Niestety stwory te kręcą się po całej okolicy i trudno wskazać konkretne miejsca, gdzie będziemy mogli je znaleźć. Należy po prostu eksplorować podziemia do momentu, kiedy zabijemy wszystkie trzy.

Po zabiciu wszystkich mutantów odezwie się do nas Kajmanow z kolejnymi instrukcjami. Podążamy za znacznikiem do serca laboratorium i skręcamy do pomieszczenia kontrolnego po lewej. Wewnątrz umieszczamy kartridż w czytniku przy wybitnym oknie. Wychodzimy z pomieszczenia i wchodzimy do kapsuły.


Wieczna wiosna czy Życie jest dla żywych: wybór, konsekwencje

Teraz czeka nas scena rozmowy z widmem Włóczęgi - możemy go okłamać, że udało mu się przerwać eksperyment Dalina lub powiedzieć mu prawdę. Nie ma to tak naprawdę większego znaczenia. Po scence pojawi się Szrama. Tutaj podejmiemy ważną decyzję fabularną, która wpłynie na otrzymane zakończenie - jeśli chcemy finalnie sprzymierzyć się z Iskrą, to wybieramy dialog Wieczna Wiosna. Jeśli natomiast interesuje nas inne zakończenie, to wybieramy opcję „Życie jest dla żywych”. Więcej o zakończeniach gry przeczytacie na dedykowanej stronie poradnika.

Należy pamiętać, że po wybraniu opcji „Życie jest dla żywych” stalkerzy z Iskry staną się do nas wrogo nastawieni. Na potrzeby tego poradnika wybieramy jednak tę właśnie opcję. Teraz musimy jedynie się wydostać z laboratorium tą samą drogą, którą tu przyszliśmy (opcjonalnie robiąc to po cichu). Jeśli mamy broń z tłumikiem, to zadanie to będzie niezwykle łatwe - wystarczy po prostu kolejno eliminować celnymi strzałami w głowy wrogów na naszej drodze.

Po wyjściu z podziemi wychodzimy poza teren kompleksu. Po krótkiej wędrówce odezwie się do nas przez radio Striełok. Jednocześnie misja zakończy się, a na jej miejsce rozpoczniemy kolejną - Niebezpieczne relacje.

Następnie: Stalker 2 - Niebezpieczne relacje

Spis treści: Stalker 2 Heart of Chornobyl - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Stalker 2 - Legendy Zony

Zobacz także