Stalker 2 - Światło na końcu tunelu: instalacja psioniczna, Cichy, Sidorowicz, jak wyłączyć nadajnik, Torf
Instalacja psioniczna.
Światło na końcu tunelu to jedna z najciekawszych misji pobocznych w grze Stalker 2. Podczas zadania poznamy handlarza Cichego, udamy się do Wioski Żółtodziobów, aby na koniec zbadać tunel pełen zombie, w którym musimy odnaleźć instalację psioniczną.
- Region: Dzika Wyspa
- Lokalizacja: Obóz Cichego
- Typ: poboczne
Na tej stronie:
Spotkanie z Cichym, początek misji
Misja będzie dostępna po ukończeniu zadania głównego Gorący trop. Wówczas odezwie się do nas handlarz Cichy. Musisz z nim spotkać się w jego obozie, który znajduje się na południe od Dzikiej Wyspy.
Torf, Wioska Żółtodziobów
Musimy poznać los stalkera o imieniu Torf. W tym celu trzeba się udać do punktu kontrolnego na południe od Wioski Żółtodziobów w Kordonie. Jeżeli byłeś już w tej osadzie, to możesz po spotkaniu z Cichym cofnąć się do bazy na Dzikiej Wyspie i skorzystać z szybkiej podróży, aby dostać się na południowy kraniec mapy.
Gdy dotrzesz do placówki, zapewne zostaniesz zaatakowany. Gdy będzie bezpiecznie, musisz zgarnąć nagranie z przesłuchania, które ulokowano na piętrze niewielkiego budynku w północnej części kompleksu.
Wróć do Wioski Żółtodziobów. Najpierw porozmawiaj z Wilkiem (przewodnikiem) o rannych stalkerach, a potem porozmawiaj z Wielorybem (medykiem).
Potem porozmawiaj z samym Torfem. Stalker wyszepta nam kod dostępu (1268) do wejścia do tunelu, w której jest poszukiwana instalacja.
Instalacja psioniczna, jak wyłączyć nadajnik
Przed dalszym etapem warto zabrać ze sobą strzelbę i zapas apteczek. Udaj się teraz na zachód i wejdź do tunelu, który ulokowany jest w murze wyznaczającym południową granicę zony. Wprowadź kod przy drzwiach we wnęce.
Teraz przebijaj się przez wnętrze. W środku znajdziesz zombie. Staraj się je eliminować strzelbą. Uważaj, bo przeciwnicy potrafią ożyć nawet wtedy, gdy wydaje się, że już są martwi. Dostań się do jasnego pomieszczenia kontrolnego i wciśnij czerwony guzik [1], aby otworzyć przejście [2].
Instalację odnajdziesz w czerwonym kontenerze. Teraz musisz ją wyłączyć. Łatwiejszy sposób, to strzelanie do niej, aby uszkodzić urządzenie. Ale jeżeli chcesz wykonać cel opcjonalny, to wejdź do pomieszczenia po lewej stronie, przed kontenerem.
W środku znajduje się mutant przybierający niewidzialną formę. Strzelaj w sam środek wyładowań. Musisz zadać mutantowi sporo obrażeń, aby zginął. Gdy go wyeliminujesz, zrobi się bezpiecznie i będziesz mógł podnieść instalację.
Potwór w tunelu, zanieś nadajnik Sidorowiczowi
Nie wracaj się, tylko idź do przodu. Będziesz teraz schodzić w dół po schodach i drabinkach. Gdy trafisz do skażonego tunelu, skorzystaj z przełącznika, aby uruchomić wentylację.
Zniszcz deski i zejdź niżej.
Tuż przed wejściem napotkasz trudnego do pokonania mutanta. Potwór posiada zdolność zabierania naszej broni, która następnie będzie w nas strzelać. Trzeba zastosować nietypową taktykę. Zamiast broni wybierz własny nóż, aby mutant nie odebrał ci żadnego karabinu. Następnie przebiegnij obok mutanta i wydostań się na powierzchnię unikając walki.
Aby dokończyć misję, wróć do Wioski Żółtodziobów i udaj się do handlarza Sidorowicza. Jego sklep znajduje się na zachodnich obrzeżach osady, w podziemiach. Po misji porozmawiaj jeszcze z Cichym. We wiosce możesz podjąć się dwóch innych zadań pobocznych - Niezdrowe współzawodnictwo oraz nietypowego zlecenia dla Liończyka Szprotki.
Następnie: Stalker 2 - Ciężkie brzemie
Spis treści: Stalker 2 - Poradnik
Poprzednio: Stalker 2 - Światło na końcu tunelu