Skip to main content

Stalker 2 - Szczęście dla wszystkich

Drugi raz szturmujemy Dugę.

Po zdobyciu schematu rozpraszacza psionicznego w grze Stalker 2 przyszedł czas na realizację planu ataku Iskry na stację Duga. Pomożemy stalkerom przebić się przez pozycje obronę Monolitu oraz przeprowadzimy zamach na ich lidera Fausta.


Na tej stronie:


Dotrzyj do punktu zbornego

Misja zaczyna się dość kłopotliwie, ponieważ właściwa droga do pierwszego celu misji jest mało oczywista. Przy wszystkich głównych bramach na teren stacji Duga stacjonują niewidzialni dla gracza snajperzy, którzy zabijają nas jednym strzałem, jeśli się za bardzo zbliżymy. Tak naprawdę musimy obiec cały kompleks dookoła i wejść do niego od strony sektora mieszkalnego na południowym krańcu.

Tą bramą musimy wejść na teren obiektu. Przy wszystkich innych zabiją nas snajperzy

Niemniej, po dotarciu do punktu nawigacyjnego od razu trafimy na atak monolitowców na oddział Iskry, których musimy powstrzymać. Po zabiciu wrogów wchodzimy do budynku beżowymi drzwiami (wcześniej będą zamknięte) i wchodzimy po schodach na piętro, gdzie rozmawiamy z Gwiazdą. Ta misja jest długa i dość trudna, więc stalker zapyta się nas, czy jesteśmy gotowi do jej rozpoczęcia. Jeśli tak, to informujemy go to tym.

Po rozmowie wychodzimy na zewnątrz i wchodzimy do studzienki kanalizacyjnej obok bloku. Najbliższa trwająca kilka minut sekwencja jest bardzo liniowa, a do celu prowadzi tylko jedna droga. Przechodzimy korytarzami i piwnicami, walcząc z mutantami i zombie, aż dotrzemy do dużego tunelu kolejowego. Tutaj wspinamy się po stercie pudeł i przechodzimy przez dziurę w ścianie dalej. Przejdziemy do magazynu, gdzie musimy uważać na dwa stada szczurów - najlepiej pozbyć się ich granatami.

Po deratyzacji wspinamy się po drabinie na kładkę pod sufitem i wchodzimy do pomieszczenia łączności na końcu. Tutaj regulujemy częstotliwość radia, a potem wchodzimy do szybu wentylacyjnego i podążamy nim dalej. Zeskakujemy na dół i wchodzimy po skrzyniach do pokoju po prawej. Wewnątrz wskakujemy na zniszczoną szafkę i przechodzimy przez okno, po czym przechodzimy przez niską dziurę w ścianie.

Wychodzimy z korytarza uchylonymi drzwiami i wchodzimy po schodach na górę. Na górze schodów skręcamy w lewo i w korytarzu z anomalią z odłamkami szkła skręcamy w drzwi po prawej. Najdziemy tam drabinę na ścianie, którą wchodzimy wyżej. Wychodzimy z pomieszczenia, przeskakujemy przez balkon i przechodzimy niskim tunelem na dole. Idziemy do końca korytarza, gdzie znajdziemy kolejną drabinę, którą wyjdziemy na zewnątrz.


Włącz maksymalną moc w podstacji

Będąc już na zewnątrz, czeka nas walka z oddziałami monolitu i przebijanie się przez teren bazy w stronę kolejnego celu misji. Po dotarciu na miejsce wchodzimy do budynku podstacji przez dziurę w ścianie. Teraz musimy przełączyć trzy dźwignie, aby przeciążyć transformatory. Pierwsze dwa znajdują się na parterze - w pomieszczeniu na prawo od dziury w ścianie, którą weszliśmy, drugi zaś na końcu korytarza w pomieszczeniu po lewej.

Cofamy się do dziury w ścianie i wchodzimy po schodach na górę. Ostatni generator znajduje się w pomieszczeniu naprzeciwko schodów. Po przełączeniu wszystkich dźwigni idziemy do końca korytarza na piętrze i wchodzimy do pomieszczenia na końcu. Przy dziurze w ścianie znajdziemy dźwignię, którą aktywujemy transformatory. Teraz zaatakuje nas z ulicy spora grupa przeciwników. Zabijamy ich, wyskakujemy przez dziurę w ścianie i przebijamy się do kolejnego celu misji.

Na miejscu wchodzimy do centrum dowodzenia przez dziurę w ścianie. Teraz czeka nas kolejna dość liniowa sekwencja w tej misji. Podążając za znacznikami, musimy przebijać się przez kolejne pomieszczenia, aby dotrzeć na dach i dorwać Fausta. Kiedy dotrzemy do klatki schodowej z przewróconą szafą, to znaczy, że zbliżamy się już do walki z Faustem. Jeśli potrzebujemy się jeszcze w jakiś sposób przygotować, to należy zrobić to teraz.


Zabij Fausta, Boss: Faust

Po wejściu na dach od razu rozpocznie się walka. Faust nie różni się pod względem zachowania czy taktyki aż tak mocno od innych ludzkich przeciwników w grze - będzie ostrzeliwywał nas z broni, chował się za osłonami i co jakiś czas przeładowywał, dając nam szansę do kontrataku. Różnica polega na tym, że ma on całkiem sporo punktów zdrowia, a dodatkowo musimy wykonać kilka czynności, aby zacząć mu zadawać obrażenia.

Najważniejszym problemem są jednak moce psychiczne monolitowca. Przede wszystkim będzie on co jakiś czas przywoływał swoje „klony”, aby nas zmylić. Na szczęście jednak możemy łatwo rozpoznać właściwego Fausta - o tym jednak za chwilę. Ponadto może wykonywać swoje „przyciągnięcie” Kontrolera, co na chwilę ogłuszy Skifa.

Zaczynając walkę, należy skupić się najpierw na zniszczeniu kilku nadajników psionicznych na dachu. W sumie są ich trzy i dopiero po ich zniszczeniu pojawi się prawdziwy Faust. No właśnie - bossa od iluzji rozróżnimy po tym, że prawdziwy przeciwnik posiada zawieszony przy pasie jeszcze jeden świecący nadajnik, podczas gdy nadajniki klonów się nie świecą. Jednocześnie, dopóki nadajnik przy pasie Fausta nie zostanie zniszczony, nie będziemy mu zadawać obrażeń. Tak więc skupiamy się na strzelaniu w urządzenie.

Po jego zniszczeniu (przestanie świecić) należy strzelać już po prostu w całe ciało monolitowca - najlepiej w głowę oczywiście. Faust wykona jeszcze jedno przyciągnięcie kontrolera i teleportuje nas do innej lokacji. Tutaj nie będziemy walczyć, ale zamiast tego obejrzymy dość długą scenkę, podczas której przyjdzie nam podjąć kilka decyzji.

Pierwsza jest krytyczna - jeśli wisząc na krawędzi przyjmiemy pomoc Fausta, ten zrzuci nas w przepaść i zabije. Dlatego musimy wybrać opcję Wespnij się samemu. Pozostałe dwa wybory dialogowe - o porze dnia do rozmowy i czym jest prawdziwa Zona - nie mają większego znaczenia. Po całej cutscence powrócimy na dach, a Faust będzie leżał martwy. Ograbiamy jego zwłoki z PDA i naszyjnika, po czym schodzimy na dół budynku. Wkrótce dostaniemy połączenie przez krótkofalówkę i rozpoczniemy tym samym kolejne - Wizje Prawdy.

Spis treści: Stalker 2 Heart of Chornobyl - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Stalker 2 - Poszukiwanie dawnej chwały

Zobacz także