Skip to main content

Stalker 2 - Tam i z powrotem

Prolog gry.

Nasza pierwsza misja główna, jaką rozegramy w grze Stalker 2, jest bardzo liniowa i stanowi przede wszystkim samouczek, mający nauczyć nas podstaw rozgrywki. Przenikniemy w niej po raz pierwszy do strefy wykluczenia i pomożemy Hermannowi w wykonaniu eksperymentu.


Na tej stronie:


Wejdź do tunelu w kanałach

Początkowo podążamy cały czas przed siebie, kierując się w stronę wyłomu w wielkim murze, prowadzącym do głębi Zony. Wspinamy się po skałach i wchodzimy do wnętrza konstrukcji, kierując się na niższy poziom. Idziemy przed siebie, wykonując pojawiające się na ekranie polecenia. Dotrzemy do drzwi z kłódką, którą niszczymy uderzeniem broni, nożem lub strzałem z pistoletu.

Dotrzemy do tunelu z elektryczną anomalią. Ta zacznie nas gonić, jeśli się zbytnio zbliżymy, dlatego czekamy, aż zniknie w głębi tunelu i idziemy dalej prosto. Ze zwłok żołnierza możemy zebrać karabinek automatyczny i nieco amunicji. Wychodzimy z kanałów okrągłym szybem, na który trafimy po chwili.

Na zewnątrz zetkniemy się z naszym pierwszym mutantem - mięsaczem. Zmutowania świnia jest zaskakująco zwinna i potrafi wytrzymać sporo trafień. Uważamy szczególnie na jej ataki z wyskoku, które mogą nas przewrócić na ziemię. Po pokonaniu potwora kierujemy się za znacznikiem na kompasie. Trafimy w końcu na płot blokujący nam dalszą drogę. Aby go ominąć, musimy wejść do budynku, wspiąć się po drabinie na strych i zeskoczyć przez dziurę w dachu.

Z poddasza możemy zobaczyć grupę żołnierzy walczących z mutantem. Warto poczekać, aż potwór ich zabije, a dopiero wówczas zeskoczyć na dół. Podchodzimy do bunkra naukowców i wspinamy się po drabinie na dach. Odnajdujemy szyb w suficie, otwieramy go i schodzimy na dół. Wchodzimy do głębszej części bunkra i badamy zwłoki na środku. Zaraz obok znajduje się panel kontrolny, z którego korzystamy, aby przywrócić zasilanie.

Wchodzimy do pomieszczenia zaraz obok drabiny włazu i korzystamy z laptopa, a następnie rozmawiamy z osobą po drugiej stronie krótkofalówki - nie ma większego znaczenia, jakich odpowiedzi udzielimy. Przeszukujemy zwłoki osoby w skafandrze ochronnym, aby zdobyć detektor anomalii i wychodzimy na zewnątrz otwartymi teraz drzwiami głównymi obok wspomnianych zwłok.

Kierujemy się w stronę pobliskiej anomalii. Ekwipujemy detektor i wchodzimy między kałuże toksycznej substancji. Obserwujemy diodę na urządzeniu - im szybciej miga, tym bliżej znajdujemy się artefaktu. Kiedy będziemy wystarczająco blisko, artefakt ujawni się, a my będziemy mogli go podnieść. Zaraz po podniesieniu artefaktu zaatakuje nas pijawka. To bardzo niebezpieczny i wytrzymały mutant, który do tego może stawać się niewidzialnym.

Niewidzialność pijawki nie jest idealna - jeśli się przyjrzymy, to zobaczymy „szklane” zniekształcenie w miejscu, gdzie potwór się znajduje. Śledzimy w ten sposób okrążającego nas stwora i oddajemy w jego kierunku serię z broni palnej, kiedy zacznie się zbliżać. To zmusi potwora do odwrotu i okrążenia nas jeszcze raz. Powtarzamy proces do momentu, aż bestia nie padnie. Po walce wchodzimy do ceglanego budynku obok, a potem przechodzimy przez podwórko i dziurę w siatce dalej, podążając za znacznikiem.

Po dotarciu w pobliże słupa energetycznego wchodzimy w interakcję z mgiełką na środku, aby umieścić na ziemi skaner, po czym odsuwamy się. Po zakończeniu pracy urządzenia przechodzimy ostrożnie między wyładowaniami elektrycznymi, podnosimy skaner i przechodzimy przez dziurę w murze. Po drugiej stronie muru zaatakuje nas grupa bandytów. Tutaj sprawa jest prostsza niż z mutantami - po prostu celujemy wrogom w głowy, a zginą nawet po jednym strzale. Po walce podążamy dalej za znacznikiem.


Rozpocznij skanowanie w 2. punkcie

Tym razem trafimy do jaskini. Ponownie wchodzimy w interakcję z mgiełką i odsuwamy się. Po zakończeniu skanowania podnosimy urządzenie i wychodzimy z jaskini z drugiej strony. Uważamy na pojawiające się teraz w okolicy płomyki - kiedy się zbliżymy, wystrzelą w nas słupy ognia. Po przeprowadzeniu drugiego eksperymentu kierujemy się do następnego znacznika.

Na miejscu ostawiamy skaner przy kolejnej mgiełce i odsuwamy się, po czym oglądamy dość długą scenkę przerywnikową. Na tym zarówno prolog, jak i początkowa misja zakończą się. Po odzyskaniu kontroli nad postacią automatycznie rozpocznie się kolejna misja główna - Za siedmioma pieczęciami.

Następnie: Stalker 2 - Za siedmioma pieczęciami, Ciężka pobudka, Igła w stogu siana

Spis treści: Stalker 2 Heart of Chornobyl - Poradnik, Solucja

Zobacz także