Stalker 2 wycieka. Studio oskarża Rosjan o atak hakerski i prosi, aby nie spoilować gry
Można sobie zepsuć zabawę.
Studio GSC Game World poinformowało, że stało się celem ataku hakerskiego, a przestępcy zdobyli dostęp do wczesnych wersji testowych Stalker 2. Ukraiński deweloperzy o dokonanie ataku oskarżają Rosjan i proszą, aby nie przeglądać upublicznionych materiałów oraz nie przesyłać ich dalej.
„Nasz zespół zidentyfikował newralgiczną lukę wykorzystywaną przez grupę rosyjskich hakerów, którzy atakują firmę od prawie półtora roku. Niestety udało im się zdobyć dostęp do materiałów używanych do wewnętrznych testów różnych aspektów gry i je upublicznić. Na razie grzecznie prosimy Stalkerów oraz tych, którzy chcą dołączyć do Zony w przyszłości, aby nie zaglądali oraz nie dzielili się pochodzącymi z wycieku materiałami” - napisali deweloperzy w oświadczeniu.
„Chociaż materiały były używane tylko do celów testowych i nie nadają się do publikacji, to przeglądanie ich może zepsuć wasze doświadczenia w eksplorowaniu Zony na własną rękę. Tak czy inaczej, nasz zespół wciąż pozostaje skupiony na doświadczeniu niezwykłego growego przeżycia. Stalker 2: Heart of Chornobyl jest grą, w którą przelewamy całe nasze serce i duszę. Pomimo problemów, chcemy jeszcze raz zapewnić o tym, że pracujemy nad dostarczeniem projektu spełniającego wszystkie oczekiwania” - kontynuuje studio.
Nie wiadomo na ten moment, jakie dokładnie materiały wyciekły do sieci. Wiele wskazuje na to, że póki co krążą one w rosyjskojęzycznej części internetu, między innymi na portalu społecznościowym VKontakte. Na początku marca GSC Game World informowało o włamaniu na konta deweloperów w aplikacji do pracy zdalnej, skąd ukradziono część materiałów graficznych. Studio zapewniało wówczas, że nie będzie reagować na próby szantażu czy zastraszania ze strony hakerów.
Przypomnijmy, że premiera Stalker 2 planowana jest na grudzień. Tytuł początkowo miał ukazać się pod koniec zeszłego roku, jednak ze względu na rosyjską inwazję na Ukrainę musiano na długi czas przerwać pracę i ewakuować większość personelu do tymczasowego biura w Czechach. W udzielonym na początku roku wywiadzie dla magazynu Wired, główna producentka gry Maria Grygorovych zapewniła, że obecna sytuacja jeszcze bardziej motywuje deweloperów do wydania jak najlepszego produktu.