Skip to main content

STALKER 2 zaoferuje "jeden z największych otwartych światów w historii"

Informacje o rozgrywce i świecie.

Po debiucie zwiastuna STALKER-a 2 na pokazie Microsoftu, twórcy gry ze studia GSC Game World podzielili się dodatkowymi informacjami o projekcie. Z wpisu na oficjalnej stronie dowiadujemy się przykładowo, że świat Zony będzie bardzo rozległy - autorzy wspominają wręcz o „jednym z największych otwartych światów w historii”

Jeśli chodzi o gatunek, według deweloperów jest to połączenie FPS-a, wciągającej symulacji i horroru z „naprawdę gęstą atmosferą”. Fabuła zaoferuje rozgałęziającą się opowieść z wieloma zakończeniami, przy czym wybory gracza wywołają zarówno natychmiastowe konsekwencje, jak i „rezultaty globalne”.

Zobacz na YouTube

Choć zwiastun stworzono na silniku gry, a twórcy użyli realnych modeli postaci, materiał reprezentuje tylko jakość graficzną i atmosferę, którą GSC Game World chce osiągnąć w dniu premiery.

Wiadomo też, że do stworzenia świata i postaci użyto technik motion capture (przechwytywania ruchu) - mowa zarówno o ciałach, jak i twarzach - a także fotogrametrii („skanowania” rzeczywistych środowisk i przenoszenia ich do światów wirtualnych).

Zwiastun nie ujawnia wiele, ale skutecznie wprowadza w nastrój

W STALKER-a 2 można spokojnie zagrać bez znajomości pozostałych gier z serii, choć twórcy zalecają zapoznanie się z poprzednimi opowieściami o Zonie. Z oficjalnej strony dowiadujemy się, że modding jest dla studia niezwykle ważny, dlatego deweloperzy postarają się, aby był dostępny od samego początku.

Data premiery gry nie jest jeszcze określona. Gra trafi na PC i Xbox Series X, przy czym będzie dostępna w konsolowym abonamencie Game Pass.

Źródło: oficjalna strona gry

Zobacz także