Star Citizen z zaawansowanym systemem energii
Bieganie pogorszy celność.
Cloud Imperium Games opublikowało poświęcony kosmicznemu Star Citizen film, w którym twórcy gry opowiadają między innymi o złożonym systemie energii.
Każda wykonywana akcja odbije się na kondycji prowadzonej postaci, utrudniając oddychanie i przyspieszając tętno, co z kolei wpłynie na rozgrywkę. W momencie gdy tempo bicia serca osiągnie krytyczną wartość, podopieczny doświadczy problemów z celowaniem.
Innymi słowy - wkroczenie do walki po krótkim biegu może okazać się niezbyt dobrym pomysłem. Lepszym rozwiązaniem będzie chwilowy odpoczynek przed rozpoczęciem starcia.
Deweloperzy tłumaczą, że spadek energii zależy od wielu czynników. Na przykład noszenie ciężkiego pancerza czy broni o dużej wadze sprawi, że bohater prędzej się zmęczy.
Natomiast na tempo odzyskiwania sił wpłynie obecność tlenu w danym pomieszczeniu. Do pełnej sprawności postać wróci najszybciej korzystając z kombinezonu z systemem podtrzymywania życia.
W wersji alpha 3.0 (udostępnianej właśnie w kilku etapach) twórcy zamierzają też udoskonalić system obrażeń. Postrzał w nogę spowolni podopiecznego i utrudni skakanie, a uszkodzenie klatki piersiowej opóźni regenerację energii.
Na zachowanie bohatera gracza będzie oddziaływała także siła ciążenia. Autorzy podkreślają, że przyciąganie - w każdej lokacji inne - jest symulowane w rzeczywisty sposób.
Wszystkie elementy wpływające na rozgrywkę i prowadzoną postać tworzą na tyle złożony mechanizm, że całości postanowiono nadać wspólną nazwę - Actor Status System.
Star Citizen jest „symulatorem życia w kosmosie”. Rozwijamy się i zarabiamy na wiele sposobów - zaciągając się do wojska, zostając piratem czy zajmując się handlem lub wydobywaniem surowców.
Deweloperzy pracują również nad kampanią fabularną Squadron 42, którą podzielą na odcinki. Bohaterom użyczają głosu między innymi Gary Oldman i Mark Hamill.
Pełna wersja produkcji nie ma jeszcze daty premiery.