Star Swarm Benchmark - prezentacja możliwości Mantle dostępna na Steamie
300% większa wydajność dla AMD.
Twórcy ze studia Oxide Games, autorzy silnika graficznego Nitrous opublikowali na Steamie prezentację swojej technologii - Star Swarm Benchmark.
Rozwiązanie przeznaczone jest głównie dla gier strategicznych, bazuje na 64-bitowej architekturze procesorów i wykorzystuje możliwości Mantle - odpowiednika biblioteki DirectX, rozwijanego przez AMD.
Demo Star Swarm to jedynie testowy benchmark i oferuje śladowe elementy rozgrywki. W prezentacji do bitwy stają dwie kosmiczne floty, kontrolowane przez sztuczną inteligencję, a na ekranie jednocześnie wyświetlane jest podobno nawet 10 tys. jednostek.
Silnik Nitrous napędza obecnie niezapowiedziany jeszcze tytuł od samego Oxide Games, restart serii Star Control od studia Stardock oraz strategię o roboczym tytule Mars, od Mohawk Games.
Jak wynika z opublikowanych informacji, skorzystanie z karty graficznej obsługującej Mantle podnosi liczbę klatek na sekundę nawet o 300 procent w przypadku niektórych konfiguracji.
Aby włączyć Mantle na sprzęcie AMD wymagane są sterowniki w wersji Catalyst 14.1 Beta, których firma jeszcze nie opublikowała. Wczoraj wsparcie dla technologii wprowadzono do Battlefielda 4.