„Ostatni Jedi” nową nadzieją na sprzedaż Star Wars Battlefront 2
EA ma problemy z wynikami gry.
Analitycy szacują, że Star Wars Battlefront 2 notuje wyniki znacznie poniżej oczekiwań i Electronic Arts będzie miało nową nadzieję, że do przebudzenia mocy sprzedażowych dojdzie wraz z filmem „Ostatni Jedi”.
Źródłem problemów są niemal na pewno kontrowersje związane z transakcjami cyfrowymi. EA w ostatniej chwili wycofało płatności z gry i liczyło najprawdopodobniej, że taki krok ostudzi nastroje rozgniewanych fanów. Tak się jednak nie stało, co wpłynęło na statystyki napływające ze sklepów.
W kluczowym okresie dwóch tygodni po premierze, Star Wars Battlefront 2 sprzedało się na rynku w USA w nakładzie mniej niż 900 tysięcy egzemplarzy - wynika z informacji firmy NPD, stale śledzącej rynek gier wideo w Stanach Zjednoczonych.
Analityk Drew Crum z firmy Stifel Nicolaus dodaje, że mowa wyłącznie o kopiach pudełkowych, ale nawet jeśli dodać kolejne 35 procent, stanowiące według Electronic Arts średnią popularność tego kanału dystrybucji, to wyniki i tak będą gorsze od poprzedniej odsłony serii w tym samym okresie, aż o 49 proc. (dzięki, Wall Street Journal).
Dlatego też EA będzie miało nadzieję, że zainteresowanie Star Wars Battlefront 2 wzrośnie dzięki debiutowi filmu „Gwiezdne wojny: Ostatni Jedi”, zwłaszcza w obliczu wyjątkowo pozytywnych recenzji tej produkcji.
Oczekiwania są wysokie nie tylko po stronie wydawcy, ponieważ część analityków nadal szacuje, że kosmiczna strzelanka sprzeda się w nakładzie kilkunastu milionów egzemplarzy do końca marca przyszłego roku, co wydaje się być raczej bardzo mało prawdopodobne.
„Nie widzę absolutnie żadnych szans na to, żeby Star Wars Battlefront 2 choćby zbliżył się do prognozy 14 milionów egzemplarzy, wyrażanej przez zarząd firmy” - uważa Antonio Tabet z Serwisu Seeking Alpha.
Analityk szacuje, że choć cena akcji EA na giełdzie w USA już się obniżyła, to podsumowanie obecnego kwartału roku ujawni pełną skalę problemów sieciowej strzelanki i może w jeszcze większym stopniu obniżyć ogólną wartość firmy.