Star Wars: Battlefront - Tryby multiplayer
Opis wszystkich trybów, cenne wskazówki.
Battlefront rozgrywką sieciową stoi - starcia graczy to najważniejszy element gry. Twórcy z DICE przygotowali aż 11 różnych trybów zabawy wieloosobowej. Poniżej opisujemy każdy z nich, dołączamy także ważne porady związane ze strategią i najlepszym doborem kart oraz broni.
Atak AT-AT
Jeden z dwóch największych trybów rozgrywki, obok Supremacji. Zadaniem Rebeliantów jest zniszczenie maszyny AT-AT (czasem dwóch), Imperium musi powstrzymać wrogów.
Nie wystarczy jednak po prostu strzelać w kierunku pojazdu kroczącego. Zawodnicy w drużynie Rebelii muszą przejmować specjalne radary - dzięki nim wezwą na pomoc bombowce.
Gdy radar zostanie uruchomiony, żołnierze Imperium mają chwilę, by je deaktywować. Jeżeli im się nie uda, bombowce przeprowadzą atak, a linia frontu przesunie się do przodu, do dwóch kolejnych stacji radarowych.
Warto też pamiętać, że po udanym bombardowaniu AT-AT, jego tarcze się wyczerpują, a pojazd staje się wtedy wrażliwy nawet na strzały ze zwykłej broni - szczególnie, jeżeli atakuje się maszynę od spodu.
Zawsze warto atakować - jako Rebelianci - dwa radary jednocześnie, by w ten sposób rozproszyć siły przeciwnika.
Bohaterowie i złoczyńcy
W tym trybie rywalizują dwie sześcioosobowe zespoły. W każdej drużynie jest troje bohaterów - dobieranych losowo.
Zadanie jest proste, należy po prostu wyeliminować herosów w drużynie przeciwnej. Kiedy bohater zostanie pokonany, może odrodzić się jako zwyczajny żołnierz.
Mecz zakończy się, gdy każdy z uczestników zagra chociaż raz jednym z bohaterów.
Warto też pamiętać, że gdy na polu bitwy jest Leia lub Imperator, sojusznicy mogą raz odrodzić się jako straż przyboczna tych herosów - to silniejsze wersje zwykłych żołnierzy.
Eskadra
Wyjątkowy rodzaj zabawy - przez cały mecz zasiadasz za sterami jednego z kilku myśliwców. Może to być X-Wing lub A-Wing w przypadku Rebeliantów oraz TIE Fighter lub TIE Interceptor w przypadku Imperium.
Zadanie jest proste - trzeba po prostu likwidować przeciwników. Jedna strona konfliktu musi też bronić statku transportowego przed atakami wroga.
W podniebnych starciach bierze udział dwudziestu graczy, ale oprócz nich pojawiają się także jednostki sterowane przez komputer.
Bohaterowie dostępni w tym trybie to ikoniczne statki znane z filmów - Sokół Millenium Hana Solo oraz Slave-II łowcy nagród Boby Fetta. Są bardziej wytrzymałe, posiadają lepsze uzbrojenie.
Wzmocnienia są obecne w Eskadrze - są jednak przy ziemi, więc zbieranie ich wiąże się z ryzykiem wypadku.
Ładunek
Tryb przypominający tradycyjne przechwytywanie flagi z innych gier, choćby z cyklu Battlefield. Zamiast flagi mamy jednak „ładunek”.
Celem jest przedostanie się do bazy wroga i zabranie ładunku, który nasza postać dźwiga na plecach. Ładunek trzeba przenieść do własnej bazy, by zdobyć punkt.
W przeciwieństwie do Capture the Flag z różnych strzelanek, w Ładunku do zdobycia punku nie jest wymagane, by ładunek sojuszniczej drużyny był w bazie.
Łowy na bohatera
Coś dla fanów bohaterów - w starciu bierze udział ośmiu graczy, z czego tylko jeden wciela się w dowolnego herosa. Reszta gra normalnymi żołnierzami, by zlikwidować bohatera.
Na początku meczu gra losowo wybiera uczestnika, który steruje specjalną postacią. Role zmieniają się w trakcie potyczki.
Bohaterem zostaje zawsze ten gracz, który wykończy aktualnego herosa. Wygrywa użytkownik, który zdobędzie najwięcej punktów.
Pogoń za droidami
Kolejny tryb przypominający w założeniach rozwiązania z innych gier - tym razem to wariacja na temat Dominacji z Battlefielda.
Zadaniem dwóch drużyn jest przejęcie punktów kontrolnych, ale punktami tymi są poruszające się po mapie droidy. Na szczęście ruszają się wolno, nie oddalają się nigdy zbytnio od pierwszego punktu położenia.
W grze nie można wykorzystywać pojazdów. Wygrywa zespół, który dłużej utrzyma kontrolę nad większą liczbą droidów, dzięki czemu zdobędzie więcej punktów.
Potyczka
Typowy drużynowy deathmatch, czyli - likwidujemy przeciwników, by zdobywać punkty. Starcia toczą się na mapach mniejszych niż w Ataku AT-AT czy Supremacji.
To wyłącznie starcia piechoty, nie zasiądziemy tu za sterami pojazdów, nie zagramy także jako bohaterowie.
POTYCZKAAAStrefa zrzutu
Kolejna wariacja na temat klasycznej Dominacji. Tym razem dwie ośmioosobowe drużyny muszą przejmować kapsuły.
Kapsuły pojawiają się w losowo dobranych punktach na mapie. By przejąć kapsułę, należy podejść do niej i wcisnąć odpowiedni przycisk, a następnie bronić przez chwilę przed wrogami.
Jeżeli przeciwnicy przejmą kapsułę, warto użyć granatów i innych ładunków wybuchowych, rzucić je w okolice kapsuły - istnieje duża szansa, że pokonamy obrońców.
W tym trybie także nie korzystamy z pojazdów i bohaterów.
Supremacja
Drugi największy - obok Ataku AT-AT - tryb w grze. Dwie dwudziestoosobowe drużyny walczą o kontrolę nad punktami.Wszystkie punkty są jednak połączone, a w danym momencie możemy atakować tylko jeden, jednocześnie broniąc drugiego.
Mapy są tutaj duże, mamy więc wiele ścieżek, którymi możemy okrążyć wrogie siły lub uderzyć z boku. Warto poszukać alternatywnej drogi, gdy atak w jednym miejscu nie skutkuje.
W tym trybie wykorzystamy wszystkie dostępne w grze pojazdy, znajdziemy też znajdźki dające dostęp do bohaterów.
Następnie: Star Wars Battlefront - Gwiezdne Karty i Cechy
Powrót do spisu treści: Star Wars Battlefront - Poradnik, Solucja