Star Wars Jedi: Fallen Order (Upadły Zakon) - Poradnik, Solucja
Opis przejścia, misje i zadania, mechanika, sekrety i znajdźki.
Witamy w solucji i poradniku do Star Wars Jedi: Upadły Zakon (ang. Star Wars Jedi: Fallen Order). W niniejszym opracowaniu znajdziecie wszystkie przydatne informacje, które pomogą w przygodzie. Na początek zbiór porad i wskazówek, detale interfejsu, walki i rozwoju postaci.
W naszej publikacji nie zabrakło jednak szczegółowego opisu przejścia kampanii fabularnej - każda misja została zilustrowana dodatkowymi obrazkami, podpowiadamy również, jak walczyć z trudnymi przeciwnikami i rozwiązać zagadki. Jeśli szukacie sekretów, także wskazujemy miejsca, gdzie można je znaleźć.
Poradnik, wskazówki i misje Star Wars Jedi: Upadły Zakon (Fallen Order)
Poniżej znajdziecie porady i wskazówki ułatwiające zrozumienie mechanik zastosowanych w Star Wars Jedi: Upadły Zakon. Warto się z nimi zapoznać przed przystąpieniem do gry. Jeśli chcesz przejść do strony o wybranym zagadnieniu, kliknij w odpowiedni odnośnik z poniższej listy.
Podstawy i mechanika
- Interfejs i oznaczenia na ekranie (na dole tej strony)
- Menu wewnętrzne (na dole tej strony)
- Sterowanie na padzie i PC (na dole tej strony)
- Star Wars Jedi: Upadły Zakon - poziomy trudności
- Star Wars Jedi: Upadły Zakon - zdrowie, regeneracja, stym, wytrzymałość i moc
- Star Wars Jedi: Upadły Zakon - szybka podróż, skróty
- Star Wars Jedi: Upadły Zakon - planety, holostół, podróż międzygwiezdna
- Star Wars Jedi: Upadły Zakon - holomapa, nawigacja, wskaźniki celu misji
- Star Wars Jedi: Upadły Zakon - skoki, wspinanie, bieg po ścianach, belki, wąskie przejścia
- Star Wars Jedi: Upadły Zakon - przeszkody, liny, ślizgi, korzystanie z mocy
- Star Wars Jedi: Upadły Zakon - wrogowie i ich słabe punkty
- Star Wars Jedi: Upadły Zakon - śmierć bohatera, odzyskiwanie punktów doświadczenia
- Star Wars Jedi: Upadły Zakon - zwiększenie liczby żyć, złote skrzynie, więcej stymów
- Star Wars Jedi: Upadły Zakon - walka, atak, obrona, bloki, uniki, odbijanie strzałów, korzystanie z mocy
- Star Wars Jedi: Upadły Zakon - zapisywanie gry, punkty medytacji, rozwijanie bohatera
- Star Wars Jedi: Upadły Zakon - otwieranie skrzyń i przejść, hakowanie
- Star Wars Jedi: Upadły Zakon - modyfikacje miecza, kolory ostrza
Opis przejścia - wszystkie misje
Początek
- Star Wars Jedi: Upadły Zakon - Prolog: Prauf, trening, poruszanie się
- Star Wars Jedi: Upadły Zakon - Prolog: pociąg, Jaro Tapal, Druga Siostra (boss)
Rozdział 1
- Star Wars Jedi: Upadły Zakon - Bogano: droid BD-1, leczenie, eksploracja
- Star Wars Jedi: Upadły Zakon - Bogano: Oggdo, Sanktuarium, Eno Cordova
Rozdział 2
- Star Wars Jedi: Upadły Zakon - Zeffo: platformy, Oko cyklonu, droga do grobowca
- Star Wars Jedi: Upadły Zakon - Zeffo: Grobowiec Eilrama, zagadka ze sferą, pchnięcie, Oko cyklonu
- Star Wars Jedi: Upadły Zakon - Zeffo: Grobowiec Eilrama, zagadka z trzema sferami, AT-ST (boss)
Rozdział 3
- Star Wars Jedi: Upadły Zakon - Kashyyyk: AT-AT, przeciążenie, pająki, uwolnienie Wookieech, Droid Strażniczy (boss)
- Star Wars Jedi: Upadły Zakon - Kashyyyk: oczyszczenie więzienia, Saw Gerrera, powrót na statek
- Star Wars Jedi: Upadły Zakon - Zeffo: droga do imperialnych wykopalisk
- Star Wars Jedi: Upadły Zakon - Zeffo: imperialne wykopaliska, silnik do linki, Druga Siostra (boss), Trilla
- Star Wars Jedi: Upadły Zakon - Zeffo: Grobowiec Miktrulla, magnesy, zagadka z płytami
- Star Wars Jedi: Upadły Zakon - Zeffo: Grobowiec Miktrulla, przyciąganie, zagadka z magnesami, iglica, Bez Szans (boss)
Rozdział 4
- Star Wars Jedi: Upadły Zakon - Zeffo: więzienie, zagadki z kablami, arena walk, Sorc Tormo
- Star Wars Jedi: Upadły Zakon - Kashyyyk: Tarfful, Maria, Zarośnięta Przełęcz, Kraina Cieni, aparat tlenowy
- Star Wars Jedi: Upadły Zakon - Kashyyyk: nurkowanie, dotarcie do Drzewa Początku, ucieczka przed statkiem
- Star Wars Jedi: Upadły Zakon - Kashyyyk: Drzewo Początku, wielki ptak, salto, podwójny miecz, Dziewiąta Siostra (boss)
Rozdział 5
- Star Wars Jedi: Upadły Zakon - Dathomira: siostry, bracia nocy, wędrowiec, ruiny, droga do wioski
- Star Wars Jedi: Upadły Zakon - Dathomira: bagno, Gorgara (boss), pazury wspinaczkowe
- Star Wars Jedi: Upadły Zakon - Dathomira: wioska braci, ruiny, retrospekcja, ucieczka przed siostrami
- Star Wars Jedi: Upadły Zakon - Ilum: świątynia Jedi, zagadka ze światłem i kryształami
- Star Wars Jedi: Upadły Zakon - Ilum: Kryształ Kyber, rozłączny miecz, AT-ST
- Star Wars Jedi: Upadły Zakon - Dathomira: astrium, Grobowiec Kujeta, siostra nocy Merrin, Taron Malicos (boss)
Rozdział 6
- Star Wars Jedi: Upadły Zakon - Bogano: otworzenie Sanktuarium, Mędrzec Zeffo, kostka, holokron, Trilla Suduri (boss)
- Star Wars Jedi: Upadły Zakon - Forteca Inkwizytorów: droga do holokronu, Wewnętrzna Forteca
- Star Wars Jedi: Upadły Zakon - Forteca Inkwizytorów: Trilla Suduri (boss), Darth Vader, finał, zakończenie
Sekrety i znajdźki
Poniżej znajdziecie odnośniki do stron związanych z sekretami, które są do znalezienia w świecie gry. Chodzi tu między innymi o skrzynie oraz esencje zdrowia i mocy, pozwalające zwiększyć zdolności bojowe bohatera.
- Star Wars Jedi: Upadły Zakon - sekrety i znajdźki: Bogano
- Star Wars Jedi: Upadły Zakon - sekrety i znajdźki: Kashyyyk
- Star Wars Jedi: Upadły Zakon - sekrety i znajdźki: Dathomira
- Star Wars Jedi: Upadły Zakon - sekrety i znajdźki: Zeffo, cz. 1
- Star Wars Jedi: Upadły Zakon - sekrety i znajdźki: Zeffo, cz. 2
- Star Wars Jedi: Upadły Zakon - sekrety i znajdźki: Ilum
Star Wars Jedi: Upadły Zakon (Fallen Order) - porady ogólne
- Zdrowie nie odnawia się samo, dlatego podczas walk uważnie obserwuj pasek życia. Jeśli spadnie do niebezpiecznego poziomu, to skorzystaj ze stymu, czyli specjalnej apteczki noszonej przez robota BD-1.
- Pamiętaj, że w miejscach medytacji możesz nie tylko zapisać grę, ale również zregenerować siły i rozwinąć nowe zdolności bohatera. Licz się jednak z tym, że wypoczynek spowoduje ponowne pojawienie się wszystkich wrogów na danej mapie.
- Staraj się dokładnie rozglądać po mijanych lokacjach i w miarę możliwości skanować wszelkie możliwe obiekty. Dzięki temu nie tylko zdobędziesz informacje na temat gry, ale będziesz w stanie poznać słabe punkty przeciwników i zdobyć sporo punktów doświadczenia.
- Nie przejmuj się, jeśli w trakcie eksploracji jakiegoś miejsca nie możesz skorzystać z jakiegoś przejścia (są zaznaczone na holomapie na czerwono). Po prostu obecnie nie dysponujesz odpowiednią mocą lub narzędziem, ale w przyszłości przejście na pewno stanie się dostępne.
- Jeśli rozgrywka wydaje się zbyt trudna lub zbyt prosta, to w każdej chwili, poza walką, możesz wejść w opcje w menu głównym i zmienić poziom trudności w zakładce Rozgrywka.
- W przypadku zabicia przez wroga zostaniesz wskrzeszony w najbliższym, aktywowanym przez bohatera punkcie medytacyjnym. Karą za przegraną jest utrata wszystkich punktów doświadczenia od ostatniej zdobytego punktu zdolności. Istnieje jednak możliwość odzyskania doświadczenia. Aby to uczynić udaj się do przeciwnika, który pokonał bohatera i zadaj mu obrażenia. W ten sposób przywrócisz punkty, a także zdrowie i moc.
Interfejs i oznaczenia na ekranie
Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje, jakie pojawiają się na ekranie w trakcie prowadzenia rozgrywki.
- Ilość stymów (1) - czyli apteczek, przy pomocy których możemy się leczyć. Są one przenoszone przez robota BD-1. Jeśli ich zabraknie, to nie będziemy mogli odnowić zdrowia, chyba, że dotrzemy do punktu medytacji.
- Poziom zdrowia (2) - należy mieć na niego szczególne baczenie w trakcie walk. Jeśli spadnie do zera, to postać zginie i odrodzi się w najbliższym punkcie zapisu gry.
- Poziom mocy (3) - wykorzystywana do ataków z pomocą mocy oraz niektórych cięć mieczem świetlnym. Ładuje się podczas atakowania przeciwników, a jej poziom można zwiększyć umiejętnościami z drzewka mocy.
- Wytrzymałość (4) - cecha związana z blokowaniem ataków rywali. Jeśli spadnie do zera, to bohater nie będzie w stanie parować kolejnych ciosów. Odnawia się samoczynnie.
- Wskaźnik celu (5) - pokazuje, na którym przeciwniku jest obecnie zablokowana kamera.
- Pasek wytrzymałości przeciwnika (6) - podobnie, jak bohater, również rywale posiadają ograniczoną odporność na blokowanie ataków. Jeśli pasek spadnie do zera, to będzie łatwiej zadawać im ciosy.
- Poziom zdrowia przeciwnika (7) - doprowadzenie paska do zera oznacza śmierć rywala.
- Pasek doświadczenia (8) - cyfra z prawej pokazuje, ile posiadamy punktów doświadczenia, które możemy przeznaczyć na rozwój umiejętności, a pasek informuje nas o tym, ile jeszcze brakuje do zdobycia kolejnego punktu.
Menu wewnętrzne
Po uruchomieniu menu wewnętrznego pojawi się ekran z kilkoma zakładkami, w których możemy sprawdzić i modyfikować różne elementy. Poniżej opisujemy każdy z nich.
- Zdolności (1) - można tu sprawdzić wszystkie umiejętności i moce zdobyte przez bohatera i BD-1 w trakcie kampanii fabularnej. Chodzi o zdolności zdobywane samoistnie, a nie rozwijane w drzewku umiejętności.
- Personalizacja (2) - w tej zakładce możemy modyfikować wygląd Cala, robota BD-1 oraz statku kosmicznego Modliszka. Dokonujemy tego za pomocą skórek znajdowanych głównie w pojemnikach na mapach.
- Baza danych (3) - w tym miejscu zbierane są wszelkie informacje na temat świata gry. Od fabuły i postaci, kończąc na faunie i florze poszczególnych światów. Wiadomości te są zbierane głównie przy pomocy skanowania obiektów podczas rozgrywki.
- Poradnik taktyczny (4) - miejsce, w którym można poznać charakterystyki poszczególnych przeciwników, a także ich mocne i słabe strony.
- Ustawienia (5) - różnego rodzaju opcje związane z grą. Możemy tu między innymi zmienić poziom trudności, elementy graficzne, sterowanie, a także zakończyć rozgrywkę.
Sterowanie na padzie i PC
Poniżej przedstawiamy krótką ściągę, która ułatwi zaznajomienie się z podstawową klawiszologią w grze. Zarówno podczas gry na padzie, jak i z wykorzystaniem klawiatury i myszki. Pad
Klawiatura i mysz:
- Ruch postaci - W, S, A, D
- Atak - lewy przycisk myszy (LPM)
- Parowanie, blok - PPM
- Skok - Spacja
- Unik - Z
- Atak mocą - F
- Interakcja - E
- Namierzanie wroga - ŚPM
- Interakcja z droidem - R
- Leczenie - Q
- Sprint - L Shift
- Pojedyncze ostrze - X
- Podwójne ostrze - C
- Spowolnienie - 1
- Pchnięcie - 2
- Przyciągnięcie - 3
- Wspinanie - E
- Opuszczanie się - Z
- Płynięcie w dół - LPM
- Płynięcie w górę - PPM