Star Wars Jedi Ocalały - Coruscant, prolog
Pierwsza misja w grze.
Przed nami pierwsze zadanie w grze Star Wars Jedi Survivor. Historię rozpoczynamy w momencie, gdy Cal Kestis prowadzony jest przez łowców nagród przed oblicze senatora Sejana. Jak to zwykle bywa, sprawy przybiorą niespodziewany obrót. Ta sekwencja składa się z kilku krótkich misji, następujących jedna po drugiej - prolog na planecie Coruscant.
Na tej stronie:
- Zabezpiecz imperialne dane
- Podążaj za jachtem Senatora
- Spotkaj się z załogą przy jachcie
- Wejdź na pokład jachtu senatora
- Ucieknij z rzeźni w dolnym mieście
- Boss: Dziewiąta Siostra
- Dotrzyj do hangaru
- Posprzątaj Modliszkę
Zabezpiecz imperialne dane
- Początkowo czeka nas dość długa sekwencja. Podążamy za strażnikami, idąc w głąb miasta. Po dotarciu do jachtu senatora oglądamy scenkę. Po niej Cal się uwalnia i rozgrywamy krótki samouczek z walki mieczem świetlnym, pokonując atakujących nasz szturmowców - wykonujemy polecenia wyświetlane na ekranie.
- Po samouczku i obejrzeniu jeszcze jednej sceny Cal wisi na zniszczonym rusztowaniu. Przesuwamy się w lewo po szynie, a potem wspinamy po kracie. Po dotarciu na górę kraty przesuwamy się w lewo, po kolejnych jej segmentach. Następnie wskakujemy na belkę na górze i przesuwany się w prawo. W pewnym momencie szturmowcy zaczną do nas strzelać - przesuwany się cały czas w prawo, aż jeden z pocisków nas trafi i spadniemy na niższy poziom.
Podążaj za jachtem Senatora
- Zaraz po wstaniu z ziemi podchodzimy do zniszczonych drzwi po prawej i za pomocą mocy otwieramy je, wciskając wyświetlony na ekranie przycisk. Na dachu kierujemy się w dół i atakujemy dwóch stojących na krawędzi dachu szturmowców. Następnie skręcamy w lewo i przeskakujemy na dach obok, wykonując podwójny skok. Wspinamy się na ścianę po lewej. Trafimy tam na kratę, po której wspinamy się na górę, na kolejny dach.
- Po wspięciu się na górę podchodzimy do dwóch rur i wykonujemy podwójny skok, aby złapać się kraty powyżej. Wspinamy się i idziemy po pomoście, a następnie przechodzimy po rurze nad przepaścią. Dotrzemy do punktu medytacyjnego, gdzie możemy zapisać grę. Skręcamy w prawo i wspinamy się na podest, a potem po kracie na górę. Walczymy tam z kilkoma szturmowcami, a potem przechodzimy wyżej korytarzem po prawej. Za pomocą mocy ściągamy w dół mostek i idziemy dalej, na koniec przeciskając się przez wąską szparę.
- Skręcamy w lewo i biegniemy po dachu. Wchodzimy na krętą rurę, a potem łapiemy się kraty na suficie. Przesuwamy się w stronę szturmowców, na których zeskakujemy i pokonujemy. Przeskakujemy na daszek obok i pokonujemy także stojących tam żołnierzy. Podchodzimy do wąskiej szczeliny w ścianie pod niebieskim neonem i przechodzimy na drugą stronę. Czeka nas tam kolejna walka, a my nauczymy się korzystać z drugiej postawy miecza świetlnego.
- Przeskakujemy na dach obok i biegniemy po nim. W pewnym momencie na małym balkonie pojawi się szturmowiec z karabinem maszynowym. Musimy przytrzymać klawisz bloku, dopóki nie wyczerpie mu się amunicja. Wtedy przyciągamy go mocą i zabijamy mieczem. Skręcamy w lewo i za pomocą mocy ściągamy element konstrukcji. Ujawni się krata, po której wspinamy się wyżej.
Spotkaj się z załogą przy jachcie
- Po dotarciu do końca sufitowej kraty przechodzimy na kratę na ścianie i wspinamy się na wyższy poziom, gdzie oglądamy przerywnik filmowy. Początkowo podążamy za Bode, aż dotrzemy do wiszącego kontenera. Prosimy najemnika, aby usunął przeszkodę, po czym podchodzimy do filaru i każemy BD-1 aktywować tyrolkę, którą przejeżdżamy na drugą stronę dachów (podskakujemy do liny, a Cal sam się jej uczepi).
- Następnie czeka nas mały trening biegania po ścianach. Podskakujemy do gładkiej ściany, a nasz bohater automatycznie zacznie po niej biec. Jeśli zaczynamy się ześlizgiwać, to odskakujemy i ponownie doskakujemy do powierzchni, dzięki naszemu podwójnemu skokowi. Przebiegamy po dwóch bilbordach. Teraz musimy przedostać się wyżej. Po pochyłej taśmie nie wejdziemy, bo zaczniemy się ześlizgiwać. Musimy podskoczyć do kraty na ścianie i wspiąć się wyżej.
- Teraz każemy Bode zrzucić nam linę, po której wspinamy się na jeszcze wyższy poziom. Następnie dalej podążamy za najemnikiem, ześlizgujemy się na dół - pamiętamy o wyskoku przed końcem spadu - i walczymy ze szturmowcami. Po walce podchodzimy do terminala i używamy go. Pojawi się oddział szturmowców, z którymi walczymy. Tutaj nauczymy się także wydawania poleceń w walce naszym towarzyszom. Przechodzimy przez windę na drugą stronę dachu.
- Prosimy Bode’a, żeby przysunął nam bilbord, po czym przebiegamy po nim i łapiemy się kraty, po której wchodzimy wyżej. Następnie idziemy za towarzyszem po schodach na górę i przebiegamy po kolejnym bilbordzie. Na niewielkim balkonie wchodzimy do pomieszczenia po lewej i przechodzimy przez budynek. Przy wyjściu zobaczymy uchwyty, po których przeskakujemy na balkon widoczny po drugiej stronie przepaści.
- Po prawej zobaczymy przerwaną rurę. Przechodzimy nią i przeskakujemy na drugą część. W tym momencie rura się zapadnie, a my będziemy musieli walczyć z zebranymi na dole szturmowcami. Pokonujemy ich i kierujemy się przez uliczkę, wyglądającą jak bazar. Na końcu pojawią się szturmowcy, z którymi także walczymy. Schodzimy po schodach.
- Łapiemy mocą duży sześcian i przesuwamy go pod ścianę po prawej. Następnie prosimy Bode’a, żeby zrzucił nam kratę do wspinaczki. Idziemy do końca balkonu i chwytamy się kraty pod sufitem. Przeskakujemy na balkon po drugiej stronie, a potem przebiegamy zakrzywionym bilbordem i łapiemy się kolejnej kraty, wspinając się w górę. Teraz przebiegamy po bilbordzie, chwytamy się latarni i wykonujemy wyskok na balkon po drugiej stronie.
- Przecinamy linę mieczem świetlnym, po czym chwytamy ją mocą i przeskakujemy na kratę po drugiej stronie. Wspinamy się w górę i wchodzimy po schodach, po czym walczymy z kolejnymi szturmowcami. Wchodzimy po kolejnych schodach, a potem schodzimy następnymi, prowadzącymi na niewielki plac. Przeciskamy się przejściem między rurami, gdzie walczymy z droidem. Podążamy instrukcjami wyświetlanymi na ekranie, aby nauczyć się walk z bossami. Po starciu podchodzimy do sterty śmieci w rogu areny i wchodzimy z nią w interakcję. Oglądamy scenkę.
- Teraz odblokowaliśmy linę do wspinaczki. Dzięki niej możemy się przyciągnąć do wybranych punktów. Kiedy zbliżymy się do takiego miejsca, pojawi się specjalny symbol. Im bliżej będziemy punktu zaczepienia, tym bardziej wypełni się obwódka dookoła znacznika. Kiedy będziemy na tyle blisko, żeby się zapełniła, punkt podświetli się, a my możemy użyć wyświetlonego na ekranie przycisku do podciągnięcia się. Używając linki wspinamy się na wyższe poziomy. Na górze używamy terminala, co przysunie do nas bilbord. Linką wskakujemy na konstrukcję, a potem na kraty po prawej. Schodzimy na dół.
- Przebiegamy po czerwono-czarnym bilbordzie, a potem po trzech kolejnych po lewej. Zeskakujemy na dół i dołączamy do Bravo. Idziemy za mężczyzną do reszty załogi. Oglądamy scenkę, po której przejdziemy do kolejnej części prologu.
Wejdź na pokład jachtu senatora
- Podchodzimy do bliźniaków, którzy otworzą nam przejście. Przeskakujemy na platformę przed nami, a potem za pomocą linki wspinamy się na stelaż. Następnie przemieszczamy się dalej stelażem, przeskakując po kratach i belkach. Dotrzemy w końcu na platformę, gdzie używamy mocy do przesunięcia wspornika. Czekamy, aż jacht się obniży i kratami w podwoziu przechodzimy na kolejną platformę. Tam przesuwamy mocą drugi wspornik.
- Teraz przeskakujemy na kraty wystające ze statku i po belce przesuwamy się w prawo, a potem kratą na górę. Rozmawiamy z ekipą i wchodzimy na pokład statku. Kierujemy się za Bode schodami w dół, gdzie otwieramy mocą drzwi, przesłuchujemy Senatora i oglądamy scenkę. Podczas przesłuchania możemy dokonać wyboru, ale nie ma on większego znaczenia, dalszy przebieg zadania będzie wyglądał identycznie.
Ucieknij z rzeźni w dolnym mieście
- Wchodzimy na górny pokład. Możemy porozmawiać z towarzyszami, a kiedy skończymy to wychodzimy przez drzwi. Oglądamy kolejną scenkę. Po niej pojawimy się w nowym obszarze. Biegniemy w przeciwną stronę do ruchu taśmy i przyciągamy się do uchwytu, po czym przeskakujemy na niewielki balkon po lewej. Dotrzemy do szybu windy, po którym wspinamy się na górę odbijając się od ścian. Po dotarciu do punktu medytacji idziemy niewielkim balkonem po prawej i wspinamy się na metalową platformę. Na górze walczymy z dwiema sondami, po czym przechodzimy przez drzwi i idziemy w prawo.
- Po starciu ze szturmowcem czystki każemy BD odblokować drzwi po lewej i przechodzimy przez nie do chłodni. Docieramy do końca pomieszczenia i przeciskamy się przez wąskie przejście między skrzyniami. Walczymy ze szturmowcami, po czym przechodzimy przez dzrwi po lewej. Używamy podwieszonych na suficie transporterów, aby przedostać się na drugą stronę. Pokonujemy wszystkich wrogów i przechodzimy przez małe drzwi po prawej.
- Używamy uchwytu pod sufitem, aby dostać się na górę. Za punktem medytacji idziemy prosto i oglądamy scenkę. Wskakujemy na statek i łapiemy się myśliwca. Oglądamy kolejną scenkę. Po tym przerywniku czeka nas walka z bossem - dziewiątą siostrą.
Boss: Dziewiąta Siostra
- W początkowym etapie walki dobrze sprawdza się postawa podwójnego ostrza. Blokujemy ataki przeciwniczki oraz uważamy na momenty, gdy rzuca w nas mieczem jak bumerangiem. Walca co jakiś czas będzie przerywana krótkimi cutscenkami. Gdy Siostra zacznie odczytywać nasze ruchy przykładając rękę do głowy, stanie się wolniejsza, ale jednocześnie będzie unikać wszystkich ataków. Musimy poczekać, aż wróci do normalnej walki.
- Na siostrę nie działa sztuczka z dezorientacją ani pchnięciem lub przyciągnięciem mocy - warto o tym pamiętać. Pod koniec walki odblokujemy trzecią postawę - podwójny chwyt. Używamy jej, aby pokonać Dziewiątą Siostrę. Używamy blokowania mocą, gdy na ekranie pojawi się stosowne powiadomienie, aby zadać Siostrze ostateczny cios.
Dotrzyj do hangaru
- Po walce każemy BD zhakować komputer, aby wyłączyć płomienie, po czym przechodzimy wąskim przejściem. Na kolejnym placu schodzimy schodami w dół i wchodzimy do budynku. Docieramy do windy i zjeżdżamy w dół. Idziemy pomostem i pokonujemy szturmowców. Każemy BD aktywować tyrolkę i przejeżdżamy nią na bilbordy. Następnie przebiegamy do nich do kolejnej platformy. Pokonujemy znajdujących się tam wrogów.
- Teraz wspinamy się po linie i przechodzimy kratą do jej końca. Wyskakujemy i łapiemy się tyrolki. W trakcie jazdy przeskakujemy na linkę obok, aby nie zderzyć się ze słupem. Docieramy do kolejnej platformy. Przechodzimy przez drzwi i spotykamy się z Bode i Bravo.
- Oglądamy scenkę, po czym otwieramy kolejne drzwi i idziemy dalej korytarzem. Docieramy do windy, którą zjeżdżamy na dół. Trafimy na lądowisko, które musimy oczyścić z wrogów. Uważamy na samoloty i pokonujemy żołnierzy na pokładzie, odbijając w ich stronę pociski.
Posprzątaj Modliszkę
- Po walce rozmawiamy z Bode i Bravo. Oglądamy scenkę i odlatujemy z planety. Teraz jesteśmy na pokładzie naszego statku - Modliszki. Zbieramy części z biurka i idziemy na tył statku. Odblokowaliśmy stół warsztatowy, gdzie możemy zmodyfikować wygląd naszego miecza świetlnego oraz części BD-1. Po skończonej personalizacji podchodzimy do fotela pilota i na tym misja zakończy się.
Następnie: Star Wars Jedi Ocalały - Koboh: Odszukaj Greeza
Spis treści: Star Wars Jedi Ocalały - Poradnik, Solucja