Star Wars Jedi Ocalały mogło zostać opóźnione, ale reżyser nie chciał więcej czasu
Chyba trzeba było skorzystać.
W obliczu bardzo słabego stanu technicznego Star Wars Jedi Ocalały na premierę, interesujący staje się pewien wywiad z czołowym twórcą gry sprzed dwóch miesięcy. Dowiadujemy się w nim, że reżyser gry otrzymał od EA możliwość dodatkowego opóźnienia debiutu, ale nie skorzystał z propozycji.
Sytuacja wymaga pewnego wyjaśnienia: przypomnijmy bowiem, że nowe przygody Cala Kestisa zostały na początku lutego opóźnione o 6 tygodni, co ustaliło datę premiery na 28 kwietnia - i tego dnia gra faktycznie trafiła do rąk fanów. Z wywiadu przeprowadzonego przez IGN okazuje się jednak, że Respawn Entertainment miało okazję opóźnienia gry jeszcze bardziej. Reżyser projektu, Stig Asmussen, uznał jednak, że 6 tygodni to wystarczający okres na dopracowanie projektu.
- Kiedy po raz pierwszy zaczęliśmy rozmawiać o opóźnieniu premiery, zapytano mnie, ile czasu [potrzebujecie - dop. red.], a ja powiedziałem, że sześć tygodni, a więc dokładnie do 28 kwietnia - tłumaczy przywołany już Stig Asmussen.
- Przyjrzeliśmy się tej dacie, spojrzeliśmy na to, co jeszcze wychodzi w tym samym okresie i czuliśmy, że to naprawdę dobre miejsce dla nas, więc trzymaliśmy się go. Była propozycja, czy chcemy to trochę przedłużyć, ale uznaliśmy, że nie, że możemy to zrobić w sześć tygodni.
Wygląda więc na to, że teorie o naciskaniu przez Electronic Arts na szybszą premierę są nieprawdziwe. Niektórzy gracze obarczają winą za zły stan techniczny Star Wars Jedi Ocalały właśnie wydawcę, sądząc, że zapewne nie dał deweloperom wystarczająco dużo czasu.
Tymczasem Respawn Entertainment jeszcze przed premierą gry zapowiedziało wielkie łatanie Star Wars Jedi Ocalały przez kolejne tygodnie. Na PC i konsole trafiła już spora aktualizacja zawierająca między innymi poprawki optymalizacyjne.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.