Star Wars Jedi: Ocalały nie dla speedrunerów. Zbyt szybka gra powoduje błędy
I po co ten pośpiech?
Ogrywanie Star Wars Jedi: Ocalały w zbyt szybkim tempie może doprowadzić do poważnych komplikacji, o czym na własnej skórze przekonała się społeczność speedrunerów.
Deweloperzy ze studia Respawn Entertainment przygotowali się najwyraźniej na wszystkie możliwe scenariusze, w których można by zepsuć grę. Ocalały posiada bowiem specjalne ostrzeżenie na wypadek, gdyby gracz pominął istotny fragment fabuły. Po wyświetleniu komunikatu otrzymujemy dwie opcje: wczytanie ostatniego punktu zapisu lub kontynuowanie zabawy z możliwymi „niespodziankami”.
Nietrudno się domyślić, że takie rozwiązanie może znacząco utrudnić życie miłośnikom przechodzenia gier na czas. Jak widać na przykładzie opublikowanym przez jednego z graczy, z pozoru niewykonalny przeskok nad szczeliną może doprowadzić do występowania błędów, a ostatecznie nawet „totalnego zepsucia gry”.
Nie wiadomo, jak znaczące okażą się ostatecznie konsekwencje zabawy w „zepsutym” stanie zapisu. Gracze doceniają jednak fakt, że gra zezwala na dalszą zabawę zamiast po prostu teleportować postać do wcześniejszej pozycji.
Wielu internautów zwraca uwagę, że Respawn mogło nieświadomie nawiązać do kultowego już komunikatu z Morrowinda, gdzie po zabiciu istotnej dla fabuły postaci gracz otrzymywał informacje o „zaburzeniu nici przeznaczenia”. „Wróć do poprzedniego zapisu rozgrywki lub pozostań w tym przeklętym świecie, który stworzyłeś” - głosił nieco zbyt dramatyczny komunikat.
Na koniec wróćmy jeszcze do samego Ocalałego. Twórcy poradzili sobie z większością problemów, jakie dręczyły grę od dnia premiery. Najnowszy patch wprowadził kolejne usprawnienia wydajności na PlayStation 5, Xbox Series X/S i PC. Zespół zapewnia, że pracuje nad rozwiązaniem pozostałych błędów, które dotykają przede wszystkim graczy pecetowych.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.