Skip to main content

Star Wars Jedi Ocalały - Staw czoła Daganowi, Obserwatorium na Koboh

Ostateczna walka ze zbuntowanym Jedi.

To zadanie w grze Star Wars Jedi Survivor rozpoczyna się od razu po zakończeniu poprzedniego - Znajdź Rayvisa na Zniszczonym księżycu. Po pokonaniu Rayvisa lider jeźdźców zdradza Calowi, gdzie może znaleźć Dagana. Wyruszamy do podniebnego obserwatorium - misja główna Staw czoła Daganowi w Obserwatorium na Koboh.


Na tej stronie:


Górskie Wzniesienie

  • Po obejrzeniu scenki na pokładzie Modliszki i obraniu kursu na Koboh po chwili oglądamy scenkę i podchodzimy znowu do holostołu. Rozmawiamy z Merrin, a po dialogu wylądujemy na powierzchni planety. Idziemy do centrum osady i przy Saloonie Pyloony biegniemy ścieżką w górę. Na rozwidleniu skręcamy w prawo, ścieżką w dół i przejeżdżamy tyrolką na drugą stronę przepaści.
  • Dotrzemy do niewielkiego jeziora, które obchodzimy brzegiem po lewej stronie i wspinamy się na platformę powyżej. Będąc już na górze kierujemy się w prawo, do jaskini. Przechodzimy przez nią, aż dotrzemy do regionu Górskie Wzniesienie. Przeskakujemy przez dwie zielone bariery i kierujemy się w lewo, atakując oddział szturmowców znajdujący się po drugiej stronie.
  • Docieramy do wąwozu, gdzie przebiegamy po ścianie na drugą stronę, a następnie omijamy wrak tie-fightera i przeskakujemy po półkach skalnych na prawą stronę. W oddali zobaczymy bariery, przez które przeszliśmy wcześniej - w tym miejscu robimy rozbieg i wykonujemy długi skok na metalową platformę powyżej.
  • Przeskakujemy na samotną skałę, a potem na półkę skalną po lewej. Walczymy z kolejnym oddziałem imperialnych, a potem otwieramy bramę na wprost, pociągając za koło po prawej. Po drugiej stronie trafimy na dwie silne bestie i kilka pomniejszych - możemy spróbować je pokonać, ale jeśli mamy z tym trudności, to przy odrobinie zręczności można spróbować po prostu je ominąć.
  • Tak czy inaczej, biegniemy w stronę kanionu, przebiegając po ścianach. Docieramy na platformę powyżej, gdzie przeciskamy się przez skały. Po drugiej stronie pojawimy się w regionie Mglisty Przestwór. Idziemy w prawo i zeskakujemy na półkę skalną poniżej - dotrzemy do punktu zapisu.

Mglisty Przestwór

  • Za punktem zapisu idziemy w lewo i wchodzimy do jaskini przed nami. Za nią zobaczymy opuszczoną wioskę. Przechodzimy przez nią, a potem przez kanion, trzymając się prawej strony. Zaatakuje nas silny potwór Mogu, którego pokonujemy. Dotrzemy na klif, gdzie linką łapiemy się ściany przed nami - przebiegamy po serii ścian dalej.
  • Dobiegniemy do drzwi, które otwieramy mocą. Wyskoczy zza nich kolejny Mogu, którego pokonujemy i wchodzimy do środka. Wychodzimy z drugiej strony, łapiemy się pnączy porastających metalową konstrukcję i przesuwamy się dalej. Za tyrolką popychamy mocą ścianę i przebiegamy po niej na samotną skałę na wprost.
  • Zjeżdżamy tyrolką na niższą półkę skalną i pokonujemy dwóch żołnierzy imperium. Obracamy się w prawo i wchodzimy na górę. Trafimy do płonącego wraku, gdzie walczymy z oddziałem szturmowców. Po walce wskakujemy za pomocą linki na skałę przed wrakiem, a z niej na sam wrak. Przeciskamy się przez szczelinę do środka. Wrak przesunie się, a my musimy czołgać się do przodu. Po dotarciu do kabiny znajdziemy nowy moduł dla BD - strzałkę elektryczną. Oglądamy scenkę, po której łapiemy się skały, a wrak spadnie na dół.
  • Idziemy w lewo. Używamy nowego gadżetu, aby aktywować niebieskie przełączniki przed nami - ułożą ściany, po których przebiegniemy na drugą stronę przepaści. Wrócimy do wcześniejszego punktu zapisu i wchodzimy do chaty na górze. Uważamy na droido-miny w środku i szybko wchodzimy na półkę po prawej, a potem przez dziurę w ścianie przeskakujemy do budowli obok.
  • Otwieramy okno (1), po czym używamy strzałki elektrycznej (2), aby aktywować ruchomą ścianę (3) na zewnątrz. Będzie to dość trudny skok. Wskakujemy na okno i biegniemy po nim. Wyskakujemy, ale w powietrzu skręcamy w lewo i lądujemy na ruchomej ścianie. Ta zacznie się cofać, a my razem z nią docieramy na pobliską platformę.
  • Walczymy z imperialnymi i idziemy ścieżką w górę. Przeskakujemy na półkę skalną w oddali, a z niej zaczepiamy się do klifu powyżej. Skręcamy w prawo i znajdziemy tam drzwi, przez które przechodzimy. Dotrzemy do obszaru Jaskinia Marglowa.

Jaskinia Marglowa - baza Imperium

  • Zaczynamy od wystrzelenia strzałki i opuszczenia ściany przed nami. Przebiegamy po kolejnych ścianach i na końcu przyciągamy się do platformy. Obracamy się o 180 stopni i po kolejnej ścianie przebiegamy poziom wyżej. Wyjdziemy na zewnątrz, gdzie trafimy na trzech szturmowców. Przejeżdżamy tyrolką i walczymy z kolejnymi dwoma szturmowcami. Przeskakujemy na skałę po lewej.
  • Z niej zaczepiamy się o pnącza przed nami i spadamy na szturmowca oraz droida na dole. Skręcamy w prawo i przebiegamy po skale. Przy punkcie zapisu skręcamy w prawo, aż trafimy do imperialnej bazy. Strzelamy w przełącznik po prawej na górze, aby aktywować tyrolkę, po której będziemy mogli się potem wydostać. Przeskakujemy do środka i walczymy ze sporym oddziałem szturmowców. Uważamy, ponieważ z czasem zaczną przychodzić kolejni i coraz silniejsi wrogowie.
  • Po walce wchodzimy do windy i wjeżdżamy nią na górę. Skręcamy w lewo i używamy kontroli umysłu na szturmowcy za szybą - nie ważne, której opcji użyjemy. Żołnierz otworzy drzwi, a my idziemy dalej korytarzem. Docieramy na platformę, gdzie używamy strzałek BD do przeciążenia urządzenia za śmigłem. Wrota zamkną się, a my przyciągamy się do ściany i przebiegamy po niej na pomost po drugiej stronie.
  • Wchodzimy do korytarza i każemy BD zhakować drzwi. Idziemy dalej i przeskakujemy na drugą stronę przepaści. W korytarzu czeka nas walka z bossem - >Rickiem, specjalistą ds. drzwi. Uderzamy go... raz. Po tej emocjonującej „walce” stajemy na windzie na środku korytarza i wjeżdżamy na górę. Idziemy na zewnątrz moście, a na końcu wjeżdżamy tyrolką wyżej.

Grzbiet

  • Idziemy po ścieżce w górę, aż trafimy nad przepaść. Używamy strzałki BD, aby aktywować tyrolkę. Przejeżdżamy nią na drugą stronę. Mijamy punkt zapisu i idziemy prosto. Używamy balonu, aby dostać się na drugą stronę przepaści. Następnie przyciągamy się linką na skarpę przed nami.
  • Używamy urządzenia po prawej stronie, aby przyzwać złożony balon. Rzucamy go w powietrze w takim miejscu, abyśmy doskoczyć na skarpę w oddali. Znajdziemy tam kolejne podobne urządzenie, które podrzucamy w górę i dostajemy się na podwójną skarpę powyżej.
  • Teraz łapiemy od góry kolejny balon i ustawiamy go w taki sposób, aby utworzyć linię skoków po następnych balonach. Przeskakujemy dalej, aż trafimy na pojedynczą skałę. Znajdziemy tam zwierzę, na którym możemy szybować. Chwytamy się jego nóg i lecimy w stronę budowli przed nami - obserwatorium. Dolatujemy do wiszących w powietrzu balonów i zeskakujemy na pierwszy z nich, a następnie przeskakujemy na kolejne, a potem na kratę na dole budynku.
  • Na pierwszym budynku skręcamy po schodach w lewo i idziemy na tył. Po prawej zobaczymy pękniętą ścianę, którą wchodzimy do środka. Obracamy się w lewo. Popychamy mocą panel, a następnie z pomocą strzałek BD hakujemy urządzenie za nią. Wychodzimy na zewnątrz.
  • Obracamy się w prawo i wskakujemy po skrzyni na daszek obok. Wskakujemy do środka przez otwór w dachu. Teraz otwieramy drzwi blokujące promień i za pomocą kruszarki BD tworzymy ścieżkę od miejsca trafienia promienia, aż do drzwi zablokowanych przez materię Koboh.
  • Chwytamy znajdujący się we wnęce po lewej rozkładany balon i wychodzimy z nim na zewnątrz otwartymi teraz wrotami. Obracamy się w prawo i znowu wchodzimy po schodach. Rzucamy balon tak, aby dostać się przez otwarte okno do wieży za nami. Wchodzimy po spiralnych schodach na górę. Mijamy punkt zapisu i wspinamy się po kracie. Teraz przeskakujemy po balonach na kratę na budynku przed nami. Wspinamy się na górę.

Podnóże obserwatorium

  • Przeskakujemy po kolejnym balonie na drugą stronę, gdzie będziemy świadkami walki szturmowców z jeźdźcami. Możemy poczekać na wynik starcia i pokonać niedobitki. Po starciu idziemy wyżej i po jeszcze jednym balonie przeskakujemy na kolejną platformę. Walczymy z droidekami i skręcamy w prawo. Strzelamy strzałką BD (1), aby podnieść ścianę (2). Wchodzimy na szopę (3) po lewej i z niej wyskakujemy na podniesioną przed chwilą ścianę. Po biegu wyskakujemy i łapiemy się kraty (4) na obrotowym elemencie przed nami, a z niego wyskakujemy na kratę w oddali (5).
  • Krata się obraca, dlatego musimy być ostrożni przechodząc w prawo, aby nie trafić na fragment poszycia i nie spaść. Kierujemy się w prawo, a potem na górę. Wspinamy się na segment, a z niego przeskakujemy na platformę głównej wieży. Walczymy tam ze z droidami i jeźdźcami. Idziemy w prawo. Łapiemy się obrotowych platform (działają tak samo jak balony) i na nich skaczemy w prawo, aby ominąć elektryczną ścianę po wewnętrznej stronie.
  • Po drugiej stronie przyciągamy się linką do kraty i wchodzimy na wyższy poziom. Po pokonaniu jeźdźca skręcamy w prawo i wchodzimy do wnętrza budowli. Podnosimy mocą drzwi i walczymy z Urgostem. Jest to dobrze już znany przeciwnik z młotem, jednak ma trochę więcej życia. Pokonujemy to i obracamy się w prawo. Strzelamy strzałką BD w urządzenie po lewej i przechodzimy przez drzwi.
  • Wskakujemy na wiszący blok i za pomocą strzałek BD przesuwamy ramię dźwigu. Wyciągamy z niego balon i rzucamy go tak, aby dotrzeć na lądowisko. Spotykamy się tam z Bode. Oglądamy scenkę, po czym znowu strzelamy w ramię i rzucamy rozstawiamy kolejny balon - tym razem pozwalający nam się dostać się na kratę powyżej. Podnosimy okiennicę i wchodzimy do środka budowli. Idziemy w lewo.

Korytarz diagnostyczny

  • Skręcamy w prawo na końcu korytarza i wspinamy się na platformę po prawej. Korzystamy z obracających się paneli, aby przebiec na drugą stronę konstrukcji. Doskakujemy do kraty przed nami, a kiedy ta się obróci, po kolejnej ścianie docieramy za zieloną barierę. Docieramy do punktu zapisu, mijamy go i idziemy dalej.
  • Podchodzimy do terminala i wchodzimy z nim w interakcję. Otworzą się przesuwane drzwi, za którymi znajdziemy dwóch przeciwników. Pokonujemy ich, a po walce strzelamy strzałką BD w elektronikę na środkowym cylindrze. Spowoduje to, że drzwi znowu się obrócą i pojawi się więcej wrogów. Powtarzamy tę czynność jeszcze dwa razy, za każdym razem pokonując kolejne grupy przeciwników.
  • Teraz łapiemy z jednego z bocznych pomieszczeń balon meteorologiczny i umieszczamy go tak, aby przeskoczyć na kraty w zewnętrznym pierścieniu. Przeskakujemy na nie i przemieszczamy się w lewo po kratach i ścianach.
  • Dotrzemy w końcu do przeszklonego korytarza, gdzie wbiegamy do niewielkiego pomieszczenia. Otwieramy mocą drzwi i przechodzimy na drugą stronę, na końcu wspinając się po kracie na górę. Skręcamy w prawo i idziemy korytarzem. Trafimy do obszaru Pokład Widokowy. Idziemy prosto ścieżką, walcząc z napotkanymi oddziałami droidów. Na koniec zaczepiamy się o platformę po prawej. Mijamy punkt zapisu i wchodzimy do pomieszczenia przed nami.

Boss - Dagan Gera, trzecia walka

  • Początkowo starcie z Daganem przypomina nasze poprzednie potyczki. Wróg będzie korzystał z podwójnego ostrza. Staramy się parować ciosy i wykonywać kontratak, kiedy Dagan się odsłoni. Po zbiciu przeciwnikowi ok. jednej trzeciej zdrowia, za pomocą mocy stworzy on sobie drugą rękę. Jego styl walki zasadniczo się nie zmieni, ale w walce znacznie częściej będzie korzystał z mocy, aby nas popychać i wyprowadzać z równowagi.
  • Kiedy Daganowi zostanie ok. połowa życia, po kolejnej scenie walka przeniesie się na sufit. Problemem jest teraz fakt, że arena stała się zdecydowanie mniejsza i mamy mniej miejsca na ucieczkę. Dodatkowo pod koniec walki Dagan stworzy swojego klona. Możemy rozpoznać go po tym, że posiada indywidualny pasek zdrowia. Najlepiej pokonać najpierw kopię, a potem powrócić do zajmowania się oryginałem. Po zadaniu ostatniego ciosu oglądamy scenkę. Na tym misja zakończy się.

Następnie: Star Wars Jedi Ocalały - Przynieś kompas do Cordovy na Jedzie

Spis treści: Star Wars Jedi Ocalały - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Star Wars Jedi Ocalały - Znajdź Rayvisa na Zniszczonym księżycu

Zobacz także