Star Wars Jedi Ocalały - Uratuj Zee, Lucrehulk
Ratujemy droida i poszukujemy kompasu.
To zadanie w grze Star Wars Jedi Survivor rozpoczyna się od razu po zakończeniu poprzedniego - Przynieś kody kontaktowe Cere. Po ocaleniu kodów kontaktowych przed imperium, Cal wyrusza na kolejną misję. Odnalezienie kompasu musi jednak poczekać, ponieważ Zee została porwana - misja główna Uratuj Zee z Lucrehulka.
Na tej stronie:
- Koboh: Bagno
- Lucrehulk - wejście do środka
- Rdzeń Lucrehulka
- Boss - Dagan Gera: druga walka
Koboh: Bagno
- Zaczynamy w bazie Cere na planecie Jehda. Wracamy do Modliszki i z holostołu wybieramy podróż na Koboh. Okazuje się, że Dagan i Jeźdźcy porwali Zee. Podchodzimy do najbliższego punktu medytacji i wykonujemy szybką podróż do punktu Szczelina Magmowa w sektorze Kamienne Iglice - powinniśmy już znać to miejsce z wcześniejszej misji, w której szukaliśmy kryjówki Dagana na Koboh. Jeśli nie mamy odblokowanego tego punktu, musimy udać się tam pieszo, podążając za wskazówkami w opisie wskazanego wyżej zadania.
- Po pojawieniu się w miejscu docelowym przeskakujemy po gałęzi i łapiemy się nóg siedzącego na skarpie zwierzęcia, po czym szybujemy w dół wulkanu. Lądujemy w miejscu, gdzie wcześniej walczyliśmy z najemnikiem i poznaliśmy Carj. Wspinamy się na dach budowli na szczycie skały.
- Zobaczymy przed sobą kilku przeciwników oraz zieloną barierę. Pokonujemy wrogów, po czym przeskakujemy przez zaporę. Idziemy przez jaskinię i przeciskamy się przez szczelinę między skałami na końcu. Spotykamy Bode’a i przez lornetkę oglądamy okolicę - musimy spojrzeć na dźwig przed wrakiem oraz kamienne struktury po prawej. Po scence skręcamy w lewo i schodzimy ścieżką w stronę bagna.
- Przebiegamy po ścianie na kamienny most przed nami. Na końcu skarpy łapiemy się nóg zwierzęcia i szybujemy przez kamienny łuk do małej osady w oddali. Po wylądowaniu wchodzimy do podziemnej jaskini pod wioską i idziemy nią prosto - uważamy, aby nie zapaść się w bagnie, jak najszybciej wracając na stały grunt.
- Po drugiej stronie jaskini każemy BD aktywować tyrolkę, po której przejeżdżamy w stronę wieży na środku bagna. Łapiemy się krat i przesuwamy w lewo, a potem do góry, a na koniec w prawo. Przy końcu krat wyskakujemy w prawo i linką łapiemy się kolejnej tyrolki, która zabierze nas jeszcze bliżej Lucrehulka. W połowie jazdy przeskakujemy na równoległą linę po lewej stronie, a tuż przed zderzeniem ze skałą na linę po lewej. Wylądujemy na kamiennej platformie, gdzie pokonujemy kilka droidów.
- Idziemy w dół, po czym przeskakujemy po skałach w stronę wraku. Po dotarciu przed wrak rozmawiamy z Bode i przeciskamy się przez otwór w zniszczonych drzwiach. Po drugiej stronie idziemy prosto po platformach, tłumiąc napotkany opór droidów i jeźdźców.
Lucrehulk - wejście do środka
- Docieramy na wyższy poziom. Każemy Bode’owi zniszczyć sprzęt wiszący na żurawiu. Ładunek spadnie do bajora, a my przechodzimy po nim na drugą stronę wraku. Walczymy tam z droidami i skręcamy w prawo. Zaczepiamy się liną o kraty na budowli i przemieszczamy się w lewo, a potem na górę.
- Teraz czekają nas dwa długie skoki (z saltem i doskokiem), najpierw na maszt przed nami, a potem na kraty widoczne w oddali. Wspinamy się po nich na górę, a potem w lewo. Prosimy Bode’a, żeby wyłączył generator prądu, a potem kontynuujemy wspinaczkę wyżej. Następnie idziemy platformą w prawo i przebiegamy po trzech ścianach. Lądujemy na odległej platformie z kilkoma droidami, które pokonujemy. Wspinamy się wyżej.
- Po chwili Bode się od nas odłączy. Przebiegamy po ścianie i zaczepiamy się o uchwyt widoczny w oddali. Po kracie przesuwamy się w górę, a potem po suficie w prawo. Po dotarciu do końca kraty wyskakujemy na krawędź widoczną przed nami. Mijamy punkt nawigacji i idziemy prosto, w stronę niewielkich okrągłych drzwi. Skręcamy w prawo i przechodzimy przez kolejne, podobne drzwi. Za nimi walczymy z przeciwnikami.
- Po walce używamy mocy, aby popchnąć suwnicę i odblokować kratę, do której się przyciągamy i wchodzimy na górę. Przebiegamy po ścianach po lewej i przeskakujemy przez zieloną barierę przed nami. Przebiegamy po ścianie po lewej (1), żeby dostać się na półkę za elektryczną pułapką (2). Następnie docieramy do kolejnego przejścia z zieloną barierą (3). Idziemy korytarzem, przeskakujemy przez następną barierę, po czym biegniemy po zakrzywionej ścianie i łapiemy się krat. Na nich poruszamy się w lewo, a potem do góry. Podskakujemy i uczepiamy się sufitu.
- Na końcu kraty na suficie przeskakujemy na kraty przed nami, a z nich wyskakujemy w prawo na pobliską platformę. Idziemy w lewo i pokonujemy Magnaguarda. Po walce używamy mocy na pobliskim złomie. Usunięcie go odsłony punkt zaczepu linki na kracie w oddali. Przeskakujemy na nią. Z tej kraty czeka nas dość trudny doskok do krat po prawej stronie. Kiedy nam się to uda, przesuwamy się w lewo, a potem lądujemy na platformie wiszącej na dźwigu.
- Teraz skaczemy na następny zestaw krat i zsuwamy się po nich na dół. Pokonujemy jeźdźców i droidy na platformie. Skręcamy w prawo i schodzimy na dół, a potem przez okno do kolejnego pomieszczenia. Przeskakujemy po kracie do okna z zieloną barierą, gdzie czeka nas starcie z kilkoma wrogami. Na koniec każemy BD otworzyć drzwi, przez które próbowali się przedrzeć jeźdźcy i razem z Bode walczymy z kolejnym Magnaguardem.
- Skręcamy w lewo i idziemy długim korytarzem. Na końcu trafimy na droidy z barierą ochronną. Są odporne na strzały z blastera i musimy pokonać je naszym mieczem - dwa ciosy ostrzem niszczą zasłonę, odsłaniając roboty na ataki. Po tym idziemy w lewo i po schodach na górę. Podążamy za Bode do kolejnych drzwi, gdzie pokonujemy spory oddział droidów. Każemy BD otworzyć drzwi, które broniły droidy. Przeciskamy się między skrzyniami i trafiamy do regionu Rdzeń Lucrehulka. Oglądamy przez lornetkę najpierw Zee w windzie, potem droidy na dole, a na koniec czołgi po prawej.
Rdzeń Lucrehulka
- Otwieramy drzwi i idziemy dalej. Skręcamy przez wyrwę w prawo i przeskakujemy przez dwie bariery. Teraz czeka nas dość skomplikowana sekwencja. Łapiemy się jednego z przejeżdżających transporterów i szybko przesuwamy się na jego tył, aby zmieścić się we wrotach. Zaraz potem zeskakujemy i walczymy z przeciwnikami na małej platformie. Następnie wchodzimy po schodach na górę.
- Przechodzimy przez drzwi i w kolejnym pomieszczeniu zjeżdżamy windą w rogu na dół. Mijamy punkt medytacji i przeskakujemy po platformach przed siebie. Po pokonaniu droideka skręcamy w lewo i idziemy w głąb konstrukcji. W kolejnych pomieszczeniu z sufitu wysuną się wieżyczki strażnicze. Na razie nie możemy ich pokonać, więc jak najszybciej biegniemy w prawo, unikając ostrzału.
- Dotrzemy na kraniec platformy, po czym zeskakujemy na poziom niżej, za oświetlonym przejściem. Będzie tam kolejna wieżyczka, a my szybko uciekamy za zieloną platformę. Pokonujemy oddział droidów i wychodzimy na zewnątrz. Biegniemy przed siebie, unikając ostrzału wieżyczek. Obok martwego poszukiwacza z echem wskakujemy na platformę po prawej.
- Trafimy na arenę, gdzie walczymy z żołnierzem z młotem energetycznym. Należy uważać, bo to bardzo silny przeciwnik, a jego nieblokowalne ataki mają bardzo duży zasięg rażenia. Staramy się kontrować ataki standardowe i jak najszybciej kończymy walkę. Pod koniec starcia pojawi się Bode, który pomaga wykończyć wroga. Każemy BD otworzyć drzwi w rogu areny i idziemy dalej.
- Tutaj czeka nas kolejna trudna sekcja platformowa. Musimy poczekać, aż obok nas będzie przejeżdżał jeden z wagoników, wskoczyć na niego i utrzymać się, aż dotrzemy do oddalonej platformy po lewej stronie. Po wylądowaniu za namową Bode’a używamy pobliskiego terminala i otwieramy drzwi. Podążamy za towarzyszem w lewo, a potem kolejnymi korytarzami.
- Trafimy do kwater mieszkalnych, gdzie wspólnie z Bode pokonujemy sporą liczbę przeciwników. Skręcamy w niewielki korytarz i idziemy dalej. Zeskakujemy na platformę poniżej i walczymy z następnym oddziałem wrogów. Po walce idziemy do końca pomostu i prosimy towarzysza, aby zrzucił nam linę.
- Na arenie na górze czeka nas dość długa walka. Do starcia z nami ruszy kilka oddziałów coraz to silniejszych droidów, a na koniec znajomy jeździec z młotem. Na koniec używamy terminala, aby otworzyć pobliskie drzwi. Po podejściu do kolejnych drzwi oglądamy scenkę, po której zostaniemy rozdzieleni z Bode’m.
- Przechodzimy po rozłożonym teraz moście, a potem przez otwarte drzwi. Na końcu ciemnego tunelu przeciskamy się przez wąską szczelinę. Trafimy do ciemnego magazynu, gdzie w ścianie po prawej znajdziemy następną szczelinę. Idziemy prosto w stronę, w którą poleciały drony. Drzwi przed nami się zamkną, a my się zawracamy i zeskakujemy na platformę poniżej. Idziemy korytarzem w prawo, a potem przez dziurę w ścianie po prawej i następnie przez szczelinę.
- W kolejnym korytarzu zamkną się przed nami następne drzwi. Skręcamy między rury po lewej i przechodzimy jeszcze jedną szczeliną. Przeciskamy się między rurami i oglądamy scenkę. Po niej zsuwamy się po ścianie i trafimy na niższy poziom. Wysuną się wieżyczki, przed którymi chowamy się za stołem na środku. Po chwili włączy się wizja, dzięki której uzyskamy nową moc. Wyrywamy wieżyczki z sufitu, a następnie otwieramy drzwi. Idziemy po schodach na górę, aż dotrzemy do kolejnego punktu medytacji.
- Mijamy go i podnosimy platformę na dole, po której szybko przechodzimy na drugą stronę. Idziemy w lewo, po czym podnosimy platformę za niewielką szopą. Wchodzimy na szopę i odwracamy się w prawą stronę.
- Pociągamy mocą za kratę i wspinamy się na nią. Pokonujemy znajdującego się tam jeźdźca i wchodzimy na pomost. Odwracamy się w lewo i podnosimy kolejną kratę. Wskakujemy na nią, a z niej na kraty na górze. Przesuwamy się w prawo i wskakujemy na platformę. Zobaczymy kraty na platformie serwisowej, za które również pociągamy. Wskakujemy na nią, a potem zeskakujemy na platformę pod nami.
- Odwracamy się w prawo i trafimy na windę z oddziałem jeźdźców. Używamy mocy, aby zrzucić ich na dół. Zeskakujemy teraz na opuszczoną windę i podnosimy kratę przed nami. Wskakujemy na nią, a z niej zaczepiamy się linką o przejście widocznie powyżej - tutaj trzeba wyskoczyć, aby znaleźć się w zasięgu uchwytu. W kolejnym pomieszczeniu walczymy z droidami i jeźdźcami chaosu.
- Opuszczamy mocą windę i stajemy na niej - ta po chwili podjedzie do góry. Idziemy przed siebie, walcząc z kolejnymi przeciwnikami. Po walce idziemy prosto i wjeżdżamy windą na górę. Po wyjściu z windy idziemy ciemnym korytarzem w lewo i otwieramy za pomocą mocy drzwi. Podążamy dalej i przeciskamy się wąskim przejściem pomiędzy kratami. Na końcu otwieramy kolejne drzwi i wrócimy do widzianego wcześniej punktu zapisu.
- Idziemy prosto przed siebie, po czym mocą obniżamy windę. Stajemy na niej i podnosimy ją także za pomocą mocy. Po dotarciu na górę skręcamy w prawo, po czym przyciągamy się do uchwytu widocznego powyżej. Będąc na dachu, przeciskamy się przez wąskie przejście między rurami. Oglądamy scenkę w windzie.
- Po przerywniku odwracamy się i za pomocą mocy podciągamy ścianę do góry. Przebiegamy po niej na platformę po drugiej stronie. Skręcamy w prawo i przechodzimy wąską szczeliną. Po drugiej stronie podnosimy kratę w podłodze i zeskakujemy na dół. Idziemy prosto, a za punktem zapisu skręcamy korytarz po prawej. Otwieramy drzwi i wchodzimy w interakcję z Zee. Oglądamy scenkę.
Boss - Dagan Gera: druga walka
- Ponownie stajemy do starcia przeciwko upadłemu Jedi. Tym razem Dagan jest znacznie niebezpieczniejszy niż podczas pierwszego spotkania. Używa podwójnego ostrza i atakuje szybko oraz agresywnie. Co jakiś czas będzie rzucał jednym ze swoich mieczy, tworząc wokół siebie obronę, a do tego nie zaprzestanie ataków drugim ostrzem.
- Tak jak w wypadku większości bossów, kontrujemy jego ataki, aż zbijemy pasek obrony i się odsłoni. Warto jak najczęściej korzystać ze spowolnienia czasu - w tym stanie możemy mu względnie bezpiecznie zadać spore obrażenia. Co jakiś czas Cal i Dagan będą się siłować - musimy wówczas wciskać szybko wyświetlony na ekranie przycisk.
- Po walce zaczepiamy się o pobliski uchwyt i dołączamy do Bode i Zee. Podążamy za towarzyszami. Wchodzimy w interakcję z konsolą i oglądamy scenkę. Po niej wylądujemy na zewnątrz wraku. Wskakujemy po skałach, docierając do pobliskiego punktu zapisu na wzniesieniu - wybieramy go, aby odbyć szybką podróż do Lądowiska Modliszki. Na tym zadanie zakończy się.
Następnie: Star Wars Jedi Ocalały - Znajdź Rayvisa na Zniszczonym księżycu
Spis treści: Star Wars Jedi Ocalały - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Star Wars Jedi Ocalały - Przynieś kody kontaktowe Cere