Star Wars Jedi: Ocalały w końcu z „solidnym 60 FPS” w trybie wydajności. Czekaliśmy na to 4 miesiące
Można zacząć grać.
Ponad 4 miesiące po premierze, Star War Jedi: Ocalały doczekało się patcha, który oferuje „solidne 60 FPS” w trybie wydajności na konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Wygląda na to, że osoby wrażliwe na spadki klatek mogą już grać spokojnie.
Są też dobre wieści dla pecetowców, bo aktualizacja wprowadza też obsługę narzędzia DLSS od Nvidii. Właściciele kart graficznych „zielonych” doskonale wiedzą, że powinno to dodać znaczącą liczbę klatek na sekundę do licznika.
Wydajność tytułu Respawn Entertainment z pewnością wymagała znaczących poprawek. „Nawet po [przedpremierowej - dop. red.] aktualizacji, Star Wars Jedi: Ocalały oferuje prawdopodobnie najgorszy tryb wydajności ze wszystkich gier, które miałem okazję uruchomić na PlayStation 5” - skarżyliśmy się w kwietniu w naszej recenzji. Z kolei Digital Foundry nazwało wersję PC „aktualnie najgorszym portem gry AAA w 2023 roku”.
Aktualizacja oznaczona po prostu liczbą 7 wprowadza też inne zmiany i poprawki. Oto one:
- Ta aktualizacja wprowadza kilka ulepszeń związanych z wydajnością na PlayStation 5 i Xbox Series X/S
- Dodano obsługę zmiennej częstotliwości odświeżania na PS5
- Dodatkowe ulepszenia wydajności i optymalizacji na PC, w tym obsługi DLSS
- Poprawki systemu zapisu gry, które zapobiegają uszkodzeniu plików zapisu
- Naprawiono błędy uniemożliwiające graczom odzyskanie PD po śmierci w pewnych okolicznościach
- Różne poprawki błędów powodujących awarię gry
- Różne poprawki błędów i ulepszenia na wszystkich platformach, w tym poprawki wyglądu tkanin, oświetlenia i interfejsu
Dla jasności EA przypomina, że przerywniki filmowe w Star War Jedi: Ocalały zawsze są wyświetlane w 30 klatkach na sekundę, niezależnie od wybranego trybu.