Skip to main content

Star Wars Jedi Ocalały z dużą aktualizacją na PC i konsolach. Twórcy podają listę poprawek

I zapewniają, że w drodze są kolejne patche.

Twórcy Star Wars Jedi: Ocalały poinformowali, że jeszcze dzisiaj na konsole PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S i PC trafi nowa, duża aktualizacja poprawiająca wiele zgłaszanych błędów. Jednocześnie zapewniono, że praca nad ulepszaniem gry wciąż trwa i w planach są kolejne łatki na wszystkich platformach.

Jak możemy się dowiedzieć z opublikowanej informacji, w wersji konsolowej między innymi poprawiono wydajność, naprawiono problem ze znikaniem wierzchowców zarejestrowanych w stajni oraz wyeliminowano usterkę, która powodowała resetowanie się modeli przeciwników w trybie fotograficznym. Natomiast wersja PC, poza poprawkami identycznymi do wydania konsolowego, dostała także optymalizację renderowania bez śledzenia promieni. Pełną listę zmian prezentujemy poniżej:

  • Naprawiono wiele błędów w systemach PlayStation i Xbox serii X|S oraz w różnych obszarach gry;
  • Naprawiono błędy związane z pomijaniem wstawek filmowych;
  • Poprawki wydajności;
  • Naprawiono problem z dynamiką tkanin wewnątrz statku;
  • Naprawiono liczne błędy związane z renderowaniem;
  • Naprawiono problem z niezapisywaniem zarejestrowanych kolorów Nekko;
  • Naprawiono problem z zarejestrowanym Nekko znikającym ze stajni;
  • Naprawiono nachodzące na siebie napisy dialogów podczas wstawek filmowych;
  • Rozwiązano liczne problemy z kolizją;
  • Naprawiono błąd, w którym wrogowie zastygali w „T-Pose” w trybie fotograficznym.
  • Naprawiono zawieszanie się gry, występujące czasem podczas rozmowy z Domą;
  • Naprawiono błąd, w którym efekty wizualne BD nie renderowały się prawidłowo;
  • Naprawiono błąd, w którym gracze utykali w Komnacie Dwoistości, jeśli umarli po wyjściu z komnaty nie zapisując wcześniej gry.

Przypomnijmy, że pomimo dobrych ocen od krytyków, Star Wars Jedi Ocalały nie spotkało się z ciepłym przyjęciem wśród graczy, głównie ze względu na niedopracowaną optymalizację oraz liczne błędy. Na Steamie przez pewien czas gra posiadała „w większości negatywne opinie” (obecnie „mieszne”), a użytkownicy zwracali uwagę np. na niski framerate pomimo mocnych podzespołów komputera.

Niezbyt korzystanie wypadł także fakt, że jeszcze przed premierą tytułu EA zapowiedziało, że gra doczeka się wielu łatek poprawiających wydajność. „Nie mogliście po prostu opóźnić gry, zamiast wydawać coś, o czym wiecie, że jest pełne błędów i ma kłopoty z wydajnością?” - zapytał wówczas jeden z komentujących internautów.


Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?

Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.

Pobierz darmowy fragment i zamów książkę „Legendy gier wideo” w przedsprzedaży »

Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.

Dowiedz się więcej teraz »

Zobacz także