Star Wars Jedi: Upadły Zakon - Zeffo: Grobowiec Eilrama, zagadka ze sferą, pchnięcie, Oko cyklonu
Rozdział 2 - rozwiązujemy łamigłówki i zdobywamy nową moc.
Po przebiciu się przez oddziały imperialne na powierzchni planety Zeffo, Cal, główny bohater Star Wars Jedi: Fallen Order dociera do grobowca Eilrama. Po zjechaniu windą na dół opuść platformę i zacznij podążać wzdłuż ścieżki. Po drodze natkniesz się na roślinę - nie zbliżaj się do niej, ponieważ przy kontakcie eksploduje. Unikaj ich również w przyszłości.
Po przejściu przez wąskie przejście przeskakuj na kolejne platformy (1), po czym przebiegnij po ścianie (2) i zjedź na dół.
Zagadka ze sferą
Trafisz do lokacji z kilkoma szczurami, z którymi się rozpraw. Następnie zwróć uwagę na dużą kulę, która jest nazywana sferą. Możesz w tym momencie rozwiązać zagadkę z nią związaną, chociaż jest to opcjonalne.
Łamigłówka polega na ustawieniu sfery (3) w dołku (4) w centralnej części lokacji. Kulę przetaczasz korzystając z podmuchów wiatru, które aktywujesz w wyznaczonych punktach.
Uruchom środkowy mechanizm (5), a następnie kolejny (6). Kiedy kula obtoczy salę i znajdzie się w narożniku przestaw następny (7). Kiedy sfera dotrze do środka (8), przed pierwszy podmuch, zatrzymaj ją mocą i zasłoń trzeci mechanizm (7). Kiedy moc przestanie działać podmuch wiatru z centralnego mechanizmu wtoczy kulę na środek.
W ten sposób odblokujesz sekret w postacie esencji mocy (9). Zebranie trzech takich esencji wydłuży pasek życia bohatera.
Uwaga - zagadkę można również ukończyć w późniejszym czasie, po zyskaniu mocy odpychania. Wystarczy jej użyć bezpośrednio na sferze, aby dotarła do centralnego punktu.
Zdobycie mocy pchnięcia
Bez względu na to czy zdecydowałeś się rozwiązać zagadkę ze sferą czy też nie, udaj się do kolejnego pomieszczenia.
Wskocz na podwyższenie (10) i ruszaj przed siebie. Zniszcz przeszkody blokujące przejście i ruszaj dalej.
Dotrzesz do miejsca ze sferą pod sufitem. Wdrap się na podwyższeni z prawej i przestaw mechanizm, aby wprawić sferę w ruch. Następnie zamknij wylot wiatru i poczekaj, aż sfera się zbliży. Kiedy to nastąpi użyj na niej spowolnienia (11), a potem wskocz na jej bok. Poczekaj chwilę, a kiedy obiekt znajdzie się po drugiej stronie, przeskocz na stały ląd (12).
Skorzystaj z punktu medytacji i przejdź do kolejnej lokacji. Zeskocz na dół i przestaw mechanizm (13), który popchnie kulę (14) do dołka. Kiedy to nastąpi wskocz po podniesionych blokach (15) i dostań się na ścianę (16).
Ruszaj przed siebie niszcząc obiekty blokujące drogę oraz zjeżdżając po lodzie i przeskakując nad przepaścią na linie i przebiegając po ścianie. W dalszej części będziesz musiał przeskakiwać na platformy w miejscach, gdzie wieje wiatr. Staraj się oddawać skoki nie na wprost, ale w stronę wiatru (17), który zepchnie bohatera w bok. Tylko w ten sposób będziesz w stanie wylądować we właściwym miejscu.
W kolejnej lokacji trafisz na platformę z wybuchającymi roślinami. Uruchom mechanizm nawiewu przy ścianie, aby je zdmuchnąć, po czym wyrusz w stronę drogi, którą blokowały. Trafisz do pomieszczenia ze strażnikiem (18). Jest dość powolny, dlatego unikaj jego ataków i wyprowadzaj swoje, kiedy tylko nadarzy się okazja.
Po walce skorzystaj z podmuchu, aby dostać się na górę. Przestaw mechanizm przy ścianie, dzięki czemu będziesz w stanie z pomocą wiatru dostać się na drugą stronę przepaści. Kontynuuj, aż dobiegnie do pękniętej ściany (19). Rozpocznie się wizja, w której idź stale przed siebie.
Po chwili trafisz do przeszłości, gdzie Jaro Tapal uczy Cala nowej mocy - pchnięcia. Zadanie polega na używaniu jej w momencie, gdy mistrz będzie rzucał w bohatera kulami (20). Należy odepchnąć trzy takie piłki, aby ukończyć szkolenie.
Dotarcie do Oka cyklonu
Po zakończeniu szkolenia powrócisz do rzeczywistości. Skorzystaj z mocy pchnięcia, aby zniszczyć pękniętą ścianę.
Dotrzesz do sali, gdzie rozpocznie się kolejna wizja (21) z Eno Cordovą. Tym samym dotrzesz do poszukiwanego Oka cyklonu. Po zakończeniu scenki będziesz musiał stawić czoła kolejnemu strażnikowi (22).
Dzięki nowej mocy możesz ułatwić sobie walkę. W momencie, gdy przeciwnik korzysta z ataków, w których odkrywa kulę na klatce piersiowej, korzystaj z pchnięcia. W ten sposób chwilowo unieruchomisz rywala (23), co da czas na zadanie mu kilku ciosów. Po pokonaniu wroga zniszcz pchnięciem pękniętą ścianę, dzięki czemu wrócisz do pomieszczenia, w którym byłeś już wcześniej.
Następnie: Star Wars Jedi: Upadły Zakon - Zeffo: Grobowiec Eilrama, zagadka z trzema sferami, AT-ST (boss)
Spis treści: Star Wars Jedi: Upadły Zakon - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Star Wars Jedi: Upadły Zakon - Zeffo: platformy, Oko cyklonu, droga do grobowca